اخبار

معرفی روغن موتور برای MVM X22

بهترین روغن موتور برای ایکس 22

بهترین روغن موتور برای MVM X22 یا چری X22 باید از کدام مدل و با چه گریدی باشد؟ قیمت روغن موتور MVM X22 چقدر است؟ برای انتخاب روغن موتور MVM X22 باید به چه نکاتی توجه داشت؟ زمان تعویض روغن موتور MVM X22 چه موقعی است؟ برای یافتن پاسخ این پرسش‌ها و همچنین کسب اطلاعات کاربردی درباره روغن موتور MVM X22، با این مقاله از مجله روغن سیتی همراه شوید.

مواردی که در سرویس دوره ای این خودرو باید به آن توجه شود:

  • روغن گیربکس ام وی ام X22 اتوماتیک باید هر 55000 کیلومتر تعویض شود. حجم روغن گیربکس این خودرو برابر با 6.8 لیتر با فرمول DEX VI میباشد.
  • روغن موتور ام وی ام X22 اتوماتیک میباست هر 8000 کیلومتر تعویض شود. حجم روغن موتور این خودرو برابر با 4.3 لیتر میباشد. درجه گرانروی مورد نیاز این خودرو 5w40 میباشد.
  • فیلتر روغن ام وی ام X22 اتوماتیک و فیلتر هوا ام وی ام X22 اتوماتیک میبایست در هر سرویس دوره ای تعویض گردد
  • فیلتر کابین ام وی ام X22 اتوماتیک میباست در هر فصل تعویض گردد
  • صافی بنزین ام وی ام X22 اتوماتیک میباست زیر نظر مکانیک و با توصیه مکانیک تعویض گردد
  • روغن ترمز ام وی ام X22 اتوماتیک زرد رنگ میباشد و باید هر 50000 کیلومتر تعویض گردد
  • روغن هیدرولیک فرمان ام وی ام X22 اتوماتیک در هر دوره تعویض روغن موتور نیاز به بررسی دارد
  • ضدیخ ام وی ام X22 اتوماتیک سبز رنگ و هر دوسال یک بار باید تعویض گردد

آشنایی با بهترین روغن موتور برای ایکس 33 و ایکس 22

مشخصات بهترین روغن موتور برای ایکس 33 و ایکس 22 را باید بررسی کنید تا بتوانید بهترین روغن موتور را برای این دو مدل خودروی ام وی خریداری نمایید. برخی از مهمترین مشخصاتی که روغن موتورهای این دو خودرو باید داشته باشند عبارت است از :

بهترین روغن موتور برای ایکس 22

1. روغن موتور مناسب ایکس 33

اگر شما می خواهید روغن موتور ام وی ام ایکس 33 را تعویض کنید باید به حجم موتور خودرو دقت داشته باشید. در صورتی که روغن موتور را می خواهید همراه با فیلتر تعویض کنید باید 5 لیتر روغن موتور درون مخزن بریزید. مخزن موتور ام وی ام ایکس 33، 1500 سی سی می باشد. سطح کیفی روغن موتور این خودرو بر اساس دو استاندارد بسیار مهم تعیین می شود. سطح API و سطح SAE مهمترین سطوح کیفیت این روغن موتور به شمار می روند. برای API باید سطح کیفیت را بر اساس SM انتخاب نمایید.

البته که بسیاری از افراد سطح SN را برای این استاندارد در نظر می گیرند. سطح SAE روغن موتور ام وی ام ایکس 33 برای زمانی که هوا گرم است باید 10W40 باشد. برای زمانی که هوا سرد می شود باید سطح کیفی این استاندارد به 5W40 برسد. بنابراین شما بر اساس این شاخصه بسیار مهم می توانید روغن موتور را در فصل گرما و سرما استفاده کنید. دقت داشته باشید که اگر ویسکوزیته مناسبی از روغن موتور دریافت نکنید، طول عمر خودرو کاهش پیدا می کند. همچنین در صورت مناسب نبودن درجه کیفی ویسکوزیته روغن موتور، عملکرد خودرو به خوبی تامین نمی شود.

2. روغن موتور برای MVM X22

زمانی که می خواهید روغن موتور ام وی ام ایکس 22 را خریداری کنید باید به حجم موتور دقت داشته باشید. حجم موتور  که برای این خودرو در نظر گرفته شده است 1500 سی سی می باشد. به همین دلیل در صورتی که همراه با فیلتر می خواهید روغن آن را تعویض کنید باید 4.3 لیتر، روغن درون مخزن بریزید. سطح کیفی روغن موتور بر اساس دو استاندارد مهم تعیین می شود. استاندارد API که در دو درجه SN و SM است. این دو درجه را می توانید روی بسته بندی های متنوع روغن موتور مشاهده کنید. هر یک از درجه بندی ها مناسب هستند.

سطح استاندارد SAE یکی از دیگر سطوح درجه کیفی می باشد. این سطح در صورتی که می خواهید روغن موتور ام وی ام ایکس 22 را برای هوای گرم خریداری کنید باید روی 5W40 باشد. اما برای هوای سرد درجه آن باید روی 5W30 باشد. شما برای خرید بهترین روغن موتور برای ایکس 33 و ایکس 22  نیاز است که سطح استاندارد هر دو روغن موتور را بررسی کنید. در این صورت می توانید بهترین روغن موتور را برای این دو خودرو خریداری کنید.

زمان تعویض روغن موتور ام وی ام ایکس 22 دنده ای و اتومات

معمولا توصیه می‌شود روغن موتور ام وی ام ایکس 22 مطابق جدول زمان‌بندی سرویس‌های دوره‌ای و پس از 10000 کیلومتر در شرایط عادی یا به صورت سالانه تعویض شود (هر کدام زودتر فرا رسید). اگر از خودرو در شرایط غیرعادی استفاده می‌کنید، بهتر است پس از 5000 کیلومتر روغن موتور را تعویض کنید.

در کنار این اعداد، شما می‌توانید با کنترل چراغ هشدار فشار روغن موتور، از زمان مناسب برای تعویض روغن آگاه شوید. در حالت عادی چراغ هشدار روغن موتور باید 3 ثانیه پس از باز شدن سوئیچ خاموش شود. اگر چراغ هشدار روشن باقی بماند یا در زمان رانندگی شروع به چشمک زدن کرده و هم زمان بوق اخطار نیز به صدا در آید، باید سطح روغن موتور را بازدید کنید. اگر مقدار روغن کمتر از مقدار استاندارد بود، باید مقداری روغن موتور با کیفیت و مشخات درج شده در قسمت قبلی اضافه کنید. اگر ایراد برطرف نشد، هر چه سریع‌تر با یکی از نمایندگان مجاز مدیران خودرو تماس بگیرید.

برای آشنایی با روش کنترل سطح روغن موتور خودرو ام وی ام ایکس 22، قسمت بعد را مطالعه بفرمایید.

روغن موتور برای MVM X22

نحوه تعویض روغن موتور MVM X22

توجه داشته باشید که روغن موتور MVM X22 در هر نوبت از بازدیدهای دوره‌ای تعویض می‌شود. اما شما هم می‌توانید به راحتی و به صورت ماهیانه سطح روغن موتور خودرو را بازرسی کنید. برای بازدید سطح روغن موتور MVM X22، ابتدا موتور را روشن کنید تا موتور گرم شده و درجه‌ی نشانگر دمای آب در داخل خودرو به وسط برسد. سپس مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. خودرو را در سطحی صاف و هموار متوقف کرده و موتور را خاموش کنید.
  2. 5 دقیقه پس از خاموش کردن موتور، درب موتور را باز کنید. گیج روغن را بیرون کشیده و با دستمال تمیز آن را پاک کنید. در این مرحله مراقب باشید که روغن از زیر گیج روی قطعات موتور و بدنه خودرو نریزد.
  3. گیج اندازه گیری روغن را در جای خود قرار داده و تا انتها فشار دهید.
  4. دوباره گیج را بیرون کشیده و سطح روغن موتور MVM X22 را از روی آن بخوانید.
  5. اگر سطح روغن موتور بالاتر از علامت “MAX” باشد، باید مقدار اضافی روغن را تخلیه کنید. اگر سطح روغن بین علایم “MAX” و “MIN” باشد، به اندازه کافی روغن درون محفظه‌ی موتور وجود دارد و مشکلی نیست. اما اگر سطح روغن پایین‌تر از علامت “MIN” بود، باید به مقدار لازم روغن موتور اضافه کنید.
  6. برای اضافه کردن روغن فقط کافیست از یک قیف استفاده کرده و روغن را به اندازه‌ی نیاز داخل موتور بریزید. در پایان سطح روغن را توسط گیج کنترل نمایید.

در نظر داشته باشید که تعویض روغن موتور ام وی ام ایکس 22 موضوعی تخصصی است که به مهارت و تجربه نیاز دارید. بنابراین برای انجام این کار به تعمیرگاه‌های مجاز مراجعه بفرمایید.

سخن پایانی درباره روغن موتور ام وی ام X22

در این مطلب تلاش کردیم تا اطلاعاتی مفید و کاربردی درباره روغن موتور انواع مختلف MVM X22 به شما ارایه دهیم. در پایان از شما خواهش می‌کنیم تا تجربیات ارزشمند خود درباره روغن موتور مناسب MVM X22 را در بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید و به این پرسش پاسخ دهید که شما برای خودروی MVM X22 خود از کدام برند روغن موتور استفاده می‌کنید؟

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید