اخبار

بهترین روغن موتور برای خودروی ال 90

روغن موتور برای خودروی ال 90

بهترین روغن موتور برای خودروی ال 90 : روغن موتورهای زیادی در بازار موجود هستند که شما می توانید از آنها برای خودروی خود استفاده کنید؛ اما کدام یک از این روغن موتورها مرغوب تر و با کیفیت تر هستند؟ با ما همراه باشید تا در این بخش شما را برای خرید بهترین روغن موتور برای خودروی ال 90 راهنمایی کنیم.

خودروی ال 90 محصول پارس خودرو و ایران خودرو است که به آن رنو تندر 90 نیز می گویند. ال 90 تولید شده در ایران خودرو با ال 90 تولید شده در پارس خودرو از نظر مشخصات فنی تفاوت چندانی با یکدیگر ندارند، برای همین اگر شما به دنبال بهترین روغن موتور برای این خودرو هستید، می توانید برای خودروهای تولیدی هر دو کمپانی از این روغن استفاده کنید. همانطور که میدانید، انتخاب یک روغن موتور خوب و با کیفیت برای خودرو ضرورت بسیار زیادی دارد. اگر شما می خواهید در این رابطه اطلاعاتی به دست آورید، می توانید در ادامه روغن سیتی را همراهی کنید.

بهترین روغن موتور برای خودروی ال 90، چه روغن موتوری است؟

روغن موتور L 90 باید با مشخصات فنی خودرو سازگاری داشته باشد. از این رو زمانی که شما می خواهید یک روغن موتور مناسب برای خودروی خود تهیه کنید، باید مشخصات فنی موتور خودروی خود را در نظر بگیرید. تندر 90، ال 90، پارس تندر  تندر 90 پلاس همگی مشخصات فنی یکسانی دارند؛ بنابراین شما می توانید از یک روغن موتور با مشخصات یکسان برای این خودروها استفاده کنید.

یکی از مهمترین مواردی که باید در انتخاب روغن موتور در نظر بگیرید، شاخص API یا سطح کیفیت روغن موتور است. همانطور که میدانید برای خودروهای بنزینی این شاخص با حرف S آغاز می شود و هر چقدر حرف بعدی سیر صعودی داشته باشد، کیفیت روغن بالاتر است؛ بنابراین شما می توانید از روغن موتورهایی با سطح کیفی SL، SM و SN برای این خودرو استفاده کنید.

بهترین روغن موتور برای ال 90، روغن موتور با پایه نیمه سنتتیک است و همچنین حجم روغن مورد نیاز برای این خودرو، 4.8 لیتر است. از دیگر مواردی که از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، میزان ویسکوزیته روغن یا استاندارد SAE است. مناسب ترین ویسکوزیته برای روغن موتور مناسب برای ال 90، 10W40 است. شما می توانید با در نظر گرفتن این مشخصات، نسبت به خرید روغن موتور برای خودروی ال 90 اقدام کنید.

مورد دیگری که در این زمینه حائز اهمیت است، این است که شما باید بعد از هر 7 هزار کیلومتر کارکرد خودرو، نسبت به تعویض روغن موتور اقدام نمایید. این را در نظر داشته باشید که با هر بار تعویض روغن بهتر است تا فیلتر روغن را نیز تعویض نمایید تا قطعات خودروی شما طول عمر بالاتر و مفیدی داشته باشند.

لازم به ذکر است تا در اینجا به دو نکته مهم برای انتخاب بهترین روغن موتور برای ال 90 اشاره کنیم. همانطور که در بالا نیز به آن اشاره کردیم، مناسب ترین روغن موتور برای خودروی ال 90 روغن موتور بر پایه نیمه سنتتیک است. با این حال شما می توانید از روغن های تمام سنتتیک نیز برای این خودرو استفاده کنید.

موضوع بعدی این است که ما در بالا سه سطح کیفی برای روغن موتور ال 90 به شما معرفی کردیم. اگر دفترچه راهنمای خودروی ال 90 را مطالعه کنید، متوجه می شوید روغن موتور با سطح کیفی SL برای ال 90 معرفی شده است. اما این را در نظر داشته باشید که سطح کیفی SM و SN نیز دو سطح کیفی بسیار عالی برای خودروی ال 90 هستند و شما می توانید از این دو سطح کیفی برای خودروی خود استفاده کنید.

تعویض روغن ماشین خوابیده

بهترین روغن موتور برای ال ۹۰

انتخاب بهترین روغن موتور برای خودرو ال ۹۰، به عوامل مختلفی مانند شرایط آب و هوایی، نوع و شرایط رانندگی، و توصیه‌های تولیدکننده خودرو بستگی دارد. با این حال، به طور کلی می‌توان گفت که روغن موتور با کیفیت بالا و پایداری بالا، بهترین گزینه برای خودرو ال ۹۰ است.

بهترین روغن موتور برای خودرو ال ۹۰، باید مطابق با مشخصات و توصیه‌های تولیدکننده خودرو باشد. برای مثال، برای ال ۹۰، تولیدکننده خودرو توصیه می‌کند که از روغن موتور با مشخصات 10W40 استفاده شود.

همچنین، برای انتخاب بهترین روغن موتور برای خودرو ال ۹۰، می‌توانید به برندهای معتبر و با تجربه در تولید روغن موتور مراجعه کنید. برندهایی مانند کاسترول، توتال و الف از جمله برندهای معتبری هستند که روغن‌های موتور با کیفیت بالا و پایداری بالا تولید می‌کنند.

همچنین، در انتخاب روغن موتور برای خودرو ال ۹۰، بهتر است از روغن‌های تخصصی برای خودروهای خانوادگی استفاده کنید، زیرا این روغن‌ها به طور خاص برای خودروهای خانوادگی طراحی شده‌اند و بهترین عملکرد را برای خودرو شما فراهم می‌کنند.

روغن موتور با مشخصات 10W40 برای ال ۹۰ مناسب است. در واقع، تولیدکننده خودرو ال ۹۰، در دفترچه راهنمای خودرو، توصیه کرده است که برای این خودرو از روغن موتور با مشخصات 10W40 استفاده شود.

در واقع، مشخصات 10W40 بیانگر ویژگی‌های روغن موتور است که نشان می‌دهد این روغن در دمای پایین (۱۰ درجه سلسیوس) بازدهی بهتری دارد و در دمای بالا (۴۰ درجه سلسیوس) نیز پایداری بیشتری دارد. با توجه به شرایط آب و هوایی متفاوت در مناطق مختلف، استفاده از روغن موتور با مشخصات مناسب برای خودرو بسیار مهم است. به طور کلی، استفاده از روغن موتور با مشخصات مناسب، به عملکرد بهتر خودرو و کاهش خطرات ناشی از استفاده از روغن موتور نامناسب کمک می‌کند.

روغن موتور برای خودروی ال 90

آیا روغن موتور با مشخصات دیگری نیز برای ال ۹۰ مناسب است؟

بله، برای ال ۹۰ می‌توان از روغن موتور با مشخصات دیگری نیز استفاده کرد، اما باید مطمئن شوید که این روغن‌ها با توصیه‌های تولیدکننده خودرو سازگار هستند و مشخصات آن‌ها با نیازهای خودرو شما همخوانی دارد.

مشخصات روغن موتور برای خودرو ال 90 باید شامل ویژگی‌هایی مانند دمای خنک‌کننده، دمای روغن، سطح کیفیت و غیره باشد. برای مثال، می‌توان از روغن‌ موتور با مشخصات 30W5، 5W-40، 0W-40 و 30W-10 نیز برای ال 90 استفاده کرد، اما باید مطمئن شوید که این روغن‌ها با شرایط آب و هوایی منطقه‌ی شما سازگار هستند.

شاخص های مناسب روغن موتور ال 90

برای آن که بتوانیم روغن موتور مناسب خودرو خود را انتخاب نماییم باید به چند نکته مهم توجه داشته باشیم. در ادامه به بررسی مختصر این موارد می پردازیم :

  • توجه به غلظت روغن موتور یا همان گرانروی SAE (ویسکوزیته)، این اصطلاح یعنی بدانیم تا چه حد روغن موتور غلظت دارد.
  • توجه به کیفیت روغن موتور یا  API
  • میزان روغن موتور، این که در حد مناسبی باشد. نه خیلی زیاد و نه خیلی کم
  • توجه به روغن معدنی یعنی سنتتیک و نیمه سنتتیک
  • توجه به شرایط آب و هوایی و جغرافیایی. یعنی با توجه به سردسیر یا گرمسیر بودن منطقه، نوع روغن موتور متفاوت می باشد.

حجم روغن موتور ال 90 چند لیتر است؟

حجم روغن موتور ال ۹۰ برابر با 4.8 لیتر می باشد یعنی برای تعویض کامل روغن موتور باید شما یک بسته بندی ۵ لیتری یا یک بسته بندی ۴ لیتری + یک بسته بندی ۱ لیتری، روغن موتور تهیه کنید.

فیلتر روغن ال 90

فیلتر روغن ال 90 باعث صاف شدن روغن موتور و بهبود عملکرد موتور ساندرو می شود. طبق استاندارد خودرو سازی در هر بار تعویض روغن موتور می بایست فیلتر روغن روغن نیز تعویض شود.

یکی از علائم کثیفی فیلتر بنزین، پایین آمدن راندمان موتور است که باعث کم شدن کشش موتور و کاهش قدرت موتور می شود.

هزینه تعویض روغن ال 90

تعویض روغن خودرو و فیلتر آن یکی از اقدامات بسیار مهم و تاثیرگذار بر افزایش عمر موتور و قطعات ماشین است. به طور کلی در شرایط عادی سالی یک بار باید برای تعویض روغن و فیلتر ماشین اقدام کنید. اما اگر در جاده های خاکی رفت و آمد دارید یا مدت زیادی در ترافیک می ­مانید باید پس از طی هر 5 تا 6 هزار کیلومتر برای بررسی سطح روغن و فیلتر به متخصصین این کار مراجعه کنید.

هزینه تعویض روغن و فیلتر روغن ال 90 بستگی به عوامل مختلفی از جمله نوع روغن (ایرانی یا خارجی) ، محل تعویض روغن، اجرت کار و … دارد.

روغن موتور برای خودروی ال 90

بهترین روغن برای ال ۹۰

روغن موتور کاسترول مگناتک:

روغن موتور کاسترول که در ایران تولید می‌شود، با درجه گرانروی 10W40 و API_SM ساخته می‌شود. این روغن موتور، برای خودرو ال ۹۰ مناسب است و به عنوان بهترین روغن برای موتور ال ۹۰ در فروشگاه “یزدان اویل” توصیه می‌شود. این روغن موتور در بسته‌بندی پلاستیکی سبز رنگ با حجم ۴ لیتر و همچنین بسته‌بندی ۱ لیتر پلاستیکی سبز رنگ در بازار موجود است.

روغن موتور توتال اماراتی ۷۰۰۰:

این روغن موتور نیز دقیقاً مشابه با روغن موتور الف اماراتی است. روغن موتور توتال ۷۰۰۰ 10W40 با درجه API_SN، محصولی است که می‌توان برای خودرو ال ۹۰ از آن استفاده کرد و به عنوان یکی از بهترین روغن‌های موتور برای ال ۹۰ معرفی می‌شود. این روغن موتور نیز در بسته‌بندی‌های ۴ لیتری، ۱ لیتری و ۵ لیتری در بازار موجود است و نیاز خودرو ال ۹۰ را رفع می‌کند.

روغن موتور سوپر پاور اسپیدی:

این روغن موتور به درجه گرانروی 10W40 مجهز است و در بسته بندی فلزی ۴ لیتری عرضه می شود. این روغن موتور با درجه API_SL تولید شده است و شما می توانید از آن برای خودرو ال ۹۰ خود استفاده کنید.

روغن موتور پارس سوپر پایا 10W40:

روغن موتور پارس سوپر پایا 10W40 توسط شرکت نفت پارس، یکی از قدیمی‌ترین پالایشگاه‌های تولید نفت در ایران، تولید و به بازار عرضه می‌شود. این روغن موتور در بسته‌بندی‌های یک، چهار و پنج لیتری در دسترس است و جدیداً در جلد پلاستیکی با رنگ طوسی عرضه می‌شود. این روغن موتور دارای درجه API_SL است.

روغن موتور بهران سوپر پیشتاز 10W40:

کمپانی بهران نیز این روغن معروف موتور را تولید کرده است. شما می توانید بسته بندی های ۴ و ۱ لیتری این روغن موتور را پیدا کنید. با استفاده از روغن موتور بهران سوپر پیشتاز 10W40، خودرو ال نود خود را بهینه کنید زیرا این روغن دارای درجه گرانروی 10W40و سطح API-SL است، بنابراین مناسب برای خودرو ال ۹۰ است. همچنین، این محصول جدیدا در بسته بندی پلاستیکی آبی در بازار عرضه شده است.

روغن موتور ایرانول ریسینگ:

این روغن موتور نیز توسط شرکت نفت ایرانول به بازار عرضه شده است. این روغن موتور بسیار اقتصادی است و دارای قیمت مناسبی می باشد. درجه گرانروی آن در 10W40  و API آن SL است که نشان دهنده سطح کیفی بالای آن است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید