آموزشی

معرفی بهترین روغن موتور پارس 7xu

بهترین روغن موتور پارس 7xu

طبق دفترچه راهنمای پژو پارس سال بهتر هست که از روغن موتور با SAE یا ویسکوزیته معادل با  20W50 استفاده کنیم. همچنین در رده بندی API بهترین سطح کیفیت روغن موتور پیشنهادی برای پژو پارس سال سطح کیفی SL  پیشنهاد شده است. اما در مناطق سرد که درجه هوا به زیر منهای 9 درجه میرسد می توانید از روغن های 10w40 هم برای پژو پارس سال استفاده کنید. برای بررسی بیشتر تا پایان مقاله با روغن سیتی همراه باشید.

انواع پژو:

توجه : برای جلوگیری از هر گونه خسارت احتمالی به خودرو به دلیل حساسیت های ناشی از تفاوت گرید روغن موتورها و روغن گیربکس ها و همچنین وضعیت خودرو شما (مدل خودرو، روغن موتورهای استفاده شده سابق، کارکرد خودرو و …) توصیه می شود حتما قبل از استفاده از محصولات با کارشناس مربوطه در شرکت پترونام سهند و همچنین با کارشناس تعویض روغن خودتان مشاوره نمایید.

پارس دو گانه سوز بهترین روغن موتور پارس xu7

این مدل از همان موتور پارس سال استفاده می کند و فقط تغییراتی روی موتور انجام شده است و به همین علت اندکی گرانتر از مدل پارس سال است. اما تغییرات صورت گرفته روی موتور نتایج منفی داشته ازجمله استهلاک بیشترخودرو، سر سیلندر زدن بیشتر واشر و افت توان موتور و…

پارس دوگانه سوز در بین مدل های مختلف پارس کمترین امکانات را در اختیار دارد. امکانات موجود در پارس دوگانه سوز همان امکانات پارس سال است. در بخش توانایی های حرکتی اگر با سوخت گاز کارکند ضعیف ترین عملکرد را در بین اعضای گروه دارد و اگر در همان حالت بنزین سوز باشد مانند پارس سال است. بهترین روغن موتور مناسب برای پارس دو گانه سوز، 20w-50 پارانوکس می باشد.

بهترین روغن موتور پارس 7xu

پژو پرشیا بهترین روغن موتور پارس xu7

یکی از مدل های قدیمی پژو پارس، پرشیا است که با توجه به قدیمی بودن این خودرو، در بین جوانان طرفداران زیادی دارد. توصیه می‌کنیم برای خودروهای پژو پرشیا از روغن موتور پارانوکس با گرانروی 20W-50 استفاده کنید که دارای کیفیت SL هستند. این روغن موتور با نانو افزودنی‌هایی که در ساختار خود دارد هرگونه پوسیدگی را در موتور خودرو از بین می‌برد و پرشیا را به دوران اوج خود باز می‌گرداند.

پژو پارس LX بهترین روغن موتور پارس xu7

یکی دیگر از پرفروش ترین مدل خودروهای پرشیا، پژو پارس LX است که سابقه تولید بسیار طولانی دارد. پرطرفدارترین مدل پارس این مدل می باشد که این مدل را بهترین مدل فعلی پارس می توان دانست. زیرا از موتور TU5 پژو ۲۰۶ استفاده می کند و از سایر مدل های پارس به شدت کم سروصدا تر است.

اگر به دنبال خرید روغن موتور پژو پارس LX هستید، روغن موتور پارانوکس همواره بهترین انتخاب برای شما است.

پژو پارس ELX بهترین روغن موتور پارس xu7

این مدل، از موتور XU7 برخوردار است وتفاوت هایی نظیر سیستم تهویه دستی، سیستم صوتی ساده و غربیلک فرمان پلاستیکی همچنین شتاب بیشتری نسبت به بقیه مدل ها دارد. روغن موتور مناسب

پژو پارس ELX پارانوکس نسخه 10W-40 بهترین روغن موتور پارس در ایران به شمار می‌رود. زیرا قدرت موتور پژو پارس ELX را به نهایت خود می‌رساند و با کشیدن یک لایه محافظتی در دور قطعات موتور، از هرگونه پوسیدگی و زنگ زدگی جلوگیری می‌کند.

بهترین روغن موتور پژو پارس xu7

در انتخاب روغن موتور برای خودروی پژو پارس با موتور Xu7، انتخاب روغن مناسب با کیفیت بسیار حائز اهمیت است. استفاده از روغن موتور مناسب می‌تواند به بهبود عملکرد و حفاظت موتور کمک کند و به طول عمر مفید آن افزوده شود.

برای موتور Xu7 در خودروی پژو پارس، توصیه می‌شود از روغن‌های موتور با ویسکوزیته 10W-40 یا 20W50 استفاده کنید. این نوع روغن‌ها بهترین عملکرد را در موتورهای بنزینی با سیستم‌های تزریق الکترونیکی ارائه می‌دهند.

برای دستیابی به بهترین روغن موتور برای پژو پارس Xu7، می‌توانید به برندهای مطرح و معتبری مانند توتال، کاسترول، بهران، ایرانول، پارس مراجعه کنید. این برندها با ارائه روغن‌های موتور با کیفیت و توانایی‌های حفاظتی بالا، در بازار خودرو شناخته شده‌اند.

همچنین، توصیه می‌شود قبل از خرید روغن موتور، مشخصات و توصیه‌های تولیدکننده پژو را درباره نوع و ویسکوزیته روغن مورد نیاز موتور مطالعه کنید. همچنین، مشاوره از تکنسین‌های مجرب در نمایندگی‌های رسمی پژو و فروشندگان معتبر روغن موتور را دریافت کنید.

در نظر داشته باشید که تعویض منظم روغن موتور و استفاده از فیلتر روغن مطابق توصیه‌های تولیدکننده، از اهمیت بالایی برخوردار است. این اقدامات، عمر و عملکرد بهتری را برای موتور پژو پارس Xu7 فراهم می‌کنند و از آسیب رسیدن به قطعات مهم موتور جلوگیری می‌کنند.

با انتخاب بهترین روغن موتور برای پژو پارس Xu7، شما می‌توانید از عملکرد بهتر و بهره‌وری مناسب موتور خودرو لذت ببرید و به طول عمر مفید آن افزوده شود.

حجم روغن موتور پژو پارس سال – معمولی 1800 سی سی XU7

حجم روغن موتور پژو پارس سال – معمولی 1800 سی سی XU7   با تعویض فیلتر 4.5 (چهار و نیم) لیتر هست و بدون تعویض فیلتر روغن 4 لیتر روغن موتور برای تعویضش احتیاج هست.

زمان تعویض روغن پژو پارس سال – معمولی 1800 سی سی XU7

با تجربه چند ساله “یزدان اویل” در زمینه روغن موتور پیشنهاد میشه با روغن موتور های معمول موجود در بازار ایران، بهتره بیش تر از 6000 کیلومتر با خودرو پیشمایش انجام نشه و اگر شما در عرض 6 ماه به این کیلومتر نرسیدین باز هم پیشنهاد میشه روغن موتور رو تعویض کنید چون روغن موتور خاصیت های لازم رو از دست داده و دیگه نمیتونه از موتور خودرو شما محافظت کنه.

بهترین روغن موتور پارس 7xu

فیلتر روغن پژو پارس سال – معمولی 1800 سی سی XU7

فیلتر روغن این خودرو با فیلتر روغن پارس سال  معمولی شبیه به هم می باشند و در چند نوع 4 و 6 و 8 سوراخ ارائه می شوند که میزان عبور روغن از فیلتر را تعیین می کنند. بهتر از فیلتر روغن های8 سوراخ برای تعوبض روغن استفاده کنیم.

یکی از مهم ترین مزایای استفاده از بهترین روغن موتور خودرو برای پیشرانه 1.8 لیتری پارس ایکس یو 7، کاهش استهلاک و مصرف سوخت است. همان طور که در قسمت های قبل به آن اشاره شد، روغن وظیفه روانکاری موتور را بر عهده دارد. اگر روغن نامرغوب باشد، موتور عملکرد روانی نخواهد داشت و در نتیجه مصرف سوخت افزایش می یابد. این امر سبب می شود تا در مدت زمان بسیار کمی برخی از قطعات همچون شمع، وایر شمع، واشر سرسیلندر و سوپاپ ها دچار آسیب شوند.

کاهش دمای موتور، یکی دیگر از مزایای استفاده از بهترین روغن موتور پارس 7xu است. موتور این خودرو تماما از آلومینیوم ساخته شده است و در برابر دمای بالا مقاومت بسیار کمی دارد. از این رو اگر دمای موتور بیش از حد مجاز بالا برود، کف سرسیلندر و سیلندر با مشکل تاب افتادگی مواجه می شود و کمپرس موتور کاهش می یابد. این امر سبب کاهش توان موتور تا 50 درصد می شود. به همین دلیل برای آن که با این مشکلات مواجه نشوید، از بهترین روغن موتور پارس 7xu استفاده نمایید تا بتوانید دمای موتور را به صورت همیشگی پایین نگه دارید.

انتخاب بهترین روغن موتور پارس 7xu

برای انتخاب برترین روغن موتور پارس ایکس یو 7 می بایست به دو نکته توجه کنید. ابتدا در هنگام خرید فریب ظرف های زیبای روغن موتور را نخورید. گاهی از اوقات ممکن است افراد برای سود بیشتر، روغن موتور های نامرغوب را درون ظرف روغن های مرغوب بریزند و آن را با قیمتی بیشتر به فروش برسانند. به همین دلیل، تنها ملاک تشخیص بهترین روغن موتور برای موتور پژو پارس برای شما، زیبایی بسته بندی و ظرف نباشد. علاوه بر آن، اگر بر روی ظرف روغن با واژه اتوماتیک مواجه شدید، سعی کنید از خریداری آن روغن موتور خودداری کنید چرا که رقیق بودن بیش از حد آن موجب آسیب به میل لنگ و یاتاقان خودرو شما می گردد.

یکی دیگر از نکاتی که باید در هنگام خرید و انتخاب بهترین روغن موتور پارس 7xu به آن توجه ویژه ای داشته باشید، توجه به شماره های موجود بر روی بسته بندی محصول است. بر روی اکثر روغن های موتور عدد هایی همچون 20*50 و 10*40 وجود دارند. اگر در فصل تابستان قصد تعویض روغن را دارید، از روغن های مرغوب 10*40 و اگر در زمستان در حال تعویض روغن موتور خودرو پژو پارس خود هستید از روغن موتور 20*50 استفاده نمایید.

نقش بهترین روغن موتور پارس 7xu در شتاب

سیلندر پر از روغن باشند و همیشه اجزای متحرکی همچون ساق سوپاپ ها، میل سوپاپ، میل لنگ، استکانی ها و شیم های موتور ایکس یو 7 روان باشند. به همین دلیل اگر از خودرو پژو پارس خود توقع شتاب بسیار زیاد دارید، حتما از بهترین و مرغوب ترین روغن موتور ها برای آن استفاده کنید تا بتوانید شتاب خودرو خود را چندین برابر افزایش دهید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید