اخبار

انواع کاربرد گریس SKF در صنعت نساجی

کاربرد گریس SKF

انواع کاربرد گریس SKF در صنعت نساجی را در این مقاله با هم بررسی خواهیم کرد با روغن سیتی همراه باشید. تولید نساجی مدرن شامل درجه بالایی از اتوماسیون برای کنترل فرآیندهای با دقت بالا است. کیفیت خروجی نساجی به کار دقیق بسیاری از قطعات متحرک شامل بلبرینگ‌ها و عناصر کشویی، زنجیرهای محرک و کنترل و مکانیزم‌های پیچیده دنده بستگی دارد. این قطعات مکانیکی در معرض نیروهای شدید و شرایط سخت قرار دارند. به منظور روانکاری مؤثر برای ماشین‌آلات نساجی روانکار باید ارتعاشات با سرعت بالا را جذب کند، تغییرات دما را کنترل کند، در برابر مواد شیمیایی و آلاینده‌ها مقاوم باشد.

عمر طولانی روانکار با حداقل تعمیر و نگهداری از اهمیت بالایی برخوردار است. با توجه به نکات روانکاری متعدد در ماشین‌آلات نساجی معمولی، روان‌کننده‌های نساجی با عمر مفید طولانی به کاهش هزینه‌های نیروی کار کمک می‌کنند. گریس نسوز skf در صنعت نساجی با کارایی بالا از استانداردهای عملکرد ثابت فراتر رفته و معیارهای جدیدی را تعیین کرده است. این محصول توسط سازندگان پیشرو ماشین‌آلات نساجی به دلیل نقش آن در کاهش زمان تعمیر و نگهداری و افزایش قابلیت اطمینان دستگاه توصیه شده است.

چرا به گریس نسوز نیاز داریم؟

روان‌کننده‌های مقاوم در برابر آتش در محیط‌هایی که دمای بالا و شعله‌های باز دارند به کار می‌روند. سیالات معمولی که نقطه اشتعال پایینی دارند بیشترین خطر را برای آتش سوزی دارند و باید با روانکارهای مقاوم در برابر آتش که نقطه اشتعال بالاتری دارند تعویض شوند. اگر از خطوط هیدرولیک تحت فشار استفاده می‌کنید داشتن سیالی با نقطه اشتعال بالا بسیار مهم است؛ زیرا نشتی‌های کوچک میتوانند روان‌کننده را به راحتی در هوا بریزند.

اسپری روان‌کننده بسیار مستعد آتش سوزی است. حرارت بسیار کمتری برای مشتعل شدن لازم است و می‌تواند به مخازن سیال سرایت کند. اگر به نقطه آتش یا نقطه اشتعال خودکار برسد روانکار می‌واند مشتعل شود. نقطه آتش سوزی دمایی است که آتش در آن تداوم دارد و معمولاً چندین درجه بالاتر از نقطه اشتعال است. انتخاب گریس مقاوم در برابر آتش با نقطه اشتعال بالاتر خطر آتش سوزی و آسیب را تا حد زیادی کاهش می‌دهد.

مزایای گریس نسوز SKF

توجه ویژه به محصولات تولید شده یکی از بزرگترین امتیاز های شرکت SKF بوده که این جمله بدین معنا می باشد که دانشمندان و نخبگان این شرکت همواره بر روی قطعات تولیدی خود نظارت داشته و کوچکترین عیب را در کوتاه ترین زمان ممکن پاسخ داده و تمامی نواقص را بر طرف می سازند تا مشتریان خود را راضی نگه دارند.

مزایای گریس اس کا اف شامل :

  • استفاده از ویسکوزیته استاندارد در گریس و افزایش طول عمر آن
  • تحمل دمایی بسیار خوب و کاهش بسیار کم طول عمر گریس برای دماهای بالای ۱۵۰ درجه سانتی گراد
  • تحمل پذیری بسیار بالا در برابر فشار بار
  • دارای خاصیت ضد اکسیداسیون
  • جلوگیری از زنگ زدگی
  • جلوگیری از فرسایش قطعات
  • پایداری بالا

مرغوب بودن کیفیت محصولات شرکت به خصوص انواع گریس SKF که با مقاومت بالا در برابر آب و عدم ایجاد خوردگی است که بالغ بر ۷۰ کشور مختلف جهان وارد کننده انواع محصولات این شرکت معتبر می باشند.

کاربرد گریس SKF

انواع کاربرد گریس SKF

انواع گریس با استفاده از صابون های ساده به چهار دسته زیر { کلسیم، سدیم، آلومینیوم و لیتیوم } تقسیم بندی می شوند :

  • گریس SKF با بکارگیری صابون کلسیم : استفاده از مواد کلسیم دار در ساخت این نوع از گریس ها قطعات صنعتی را در برابر آب پایدار و مقاوم کرده به طوریکه می تواند روانکاری را تا دمای ۸۰ درجه سانتی گراد به طور حتمی ضمانت کند، عموماً استفاده از این گریس ها بیشتر در شاسی خودرو ها بوده و از مدل های تولید شده آن در شرکت SKF می توان به نمونه های <LGHB2 و LGWM2> اشاره نمود.
  • گریس SKF با صابون سدیم : این نوع از صابون ها عموماً پایداری خوبی در مقابل دما های بسیار بالا از خود نشان می دهند.
  • گریس SKF با صابون آلومینیوم : این گریس دارای خواص مشابهی با نوع کلسیمی داشته و علاوه بر آن میزان چسبندگی آن در قطعات بسیار بالا تر بوده، همچنین از نظر هزینه نیز کمی بالا تر از دیگر گریس ها است ولی با این حال دارای خواص ویژه ای می باشد که از مهمترین مدل های آن می توان به <LGFB2> اشاره کرد.
  • گریس SKF با صابون لیتیم : این نوع صابون به صورت بسیار گسترده تولید شده زیرا تمامی ویژگی های یک گریس مطلوب و ایده آل را در آن وجود دارد، این گریس ها در برابر آب بسیار پایدار بوده و گستره دمایی آن نیز بالا می باشد.

همچنین این محصول را می توان به عنوان یک گریس چند منظوره دانست چرا که عملکرد و قدرت روانکاری آن بی نهایت قوی است و از مهمترین انواع مدل گریس SKF بر مبنای صابون لیتیمی می توان به< LGMT2، LGMT3، LGEP2، LGLT2، LGGB2 و …> اشاره کرد و به همین محصولات برند اس کا اف دارای عملکرد درست و بسیار قابل اطمینان می باشد.

انواع گریس نسوز از لحاظ رنگ

گریس نسوز اصل از لحاظ رنگ عبارتند از:
گریس سفید رنگ که در انواع دستگاه های تولید کننده مواد غذایی مانند سوسیس مورد استفاده قرار می گیرد. این رنگ ناشی از غلیظ کننده هاست که استفاده می گردد.
گریس های سیاه برای شرایطی خاص و دمای بالا در انواع خودرو و چرخ دنده مورد استفاده قرار گرفته و می توانند دمای بالا و شرایط خاص را تحمل کنند.

گریس های قرمز برای دمای بالا و شرایط سخت و ماشین های سنگین مورد استفاده قرار می گیرند و در کارهایی مانند نرم کاری انواع ماشین آلات کشاورزی، گاو اهن و خرمن‌کوب به عنوان روان کننده و کم کننده صدا مورد استفاده قرار می گیرند.

گریس های سبز رنگ با محیط زیست سازگار بوده و برای روانکاری انواع وسایل خودرو مورد استفاده قرار گرفته و موجب راحت تر شدن چرخش انها می گردد.
گریس های بی رنگ و سفید به علت مواد شیمیایی کم و نفتی برای شرکت های تولید کننده مواد غذایی مورد بهره برداری قرار می گیرند تا احتمال آلودگی کمتر باشد و گریس های با شالوده مواد شیمیایی و نفتی برای انواع ماشین های سنگین و انواع چرخ دنده ها مورد بهره برداری قرار می گیرند.

رنگ ها چندان در کارایی گریس نقش مهمی ندارند اما متاسفانه گریس با تمام کارایی که در حوزه صنعت و ماشین سازی دارد، هنوز از سوی افرادی غیر کارشناس و از جنبه رنگ ها مورد قضاوت قرار می گیرد و متاسفانه همین دیدگاه موجب تغییر در بازار فروش انواع گریس شده است و اغلب خریدار سردرگم است.

گریس نسوز صنعت نساجی

تغییر رطوبت اتمسفر، نوسانات دما و بارهای زیاد تنها برخی از چالش‌های تاثیرگذار بر صنعت نساجی است. در عین حال، صنعت نساجی باید به شیوه‌ای پایدار عمل کند تا به مسئولیت کارآفرینی خود عمل کند و از محیط زیست محافظت کند. روانکارهای صنعتی طراحی شده برای نیازهای صنعت نساجی به انطباق با این الزامات کمک می‌کند و بهره‌وری را افزایش می‌دهد. ما روان‌کننده‌ها را به عنوان یک عنصر اساسی در طراحی ماشین‌آلات نساجی می‌دانیم که باید با الزامات اجزای جداگانه مطابقت داشته باشند تا اطمینان حاصل شود که عملکرد بهینه دارند. با روغن‌های صنعتی تخصصی فرآیند تولید در صنعت نساجی پیشرفت چشمگیری خواهد داشت.

  • ماشین‌های ریسندگی: حفاظت در برابر خوردگی عالی برای یاتاقان‌ها، توربین‌های در حال چرخش، غلتک‌های بازکننده، پمپ‌های چرخان و اسپینرها
  • ماشین‌های بافندگی: عمر طولانی با حداقل نیازهای تعمیر و نگهداری برای سوزن‌ها و سینک‌ها، ریل‌های کشویی و میله‌های راهنما
  • ماشین‌های بافندگی: فواصل طولانی‌تر بین عملیات تعمیر و نگهداری به دلیل حداقل روغن‌کاری برای چرخ دنده‌ها، دستگاه‌های بافندگی و زنجیر
  • ماشین‌های تکمیل: مقاومت در برابر آب، بخار، محلول‌های اسیدی و قلیایی برای دستگاه‌های بخار، یاتاقان‌های نورد، جبران‌کننده‌ها و غلتک‌ها

کاربرد گریس SKF

موارد مهم در انتخاب گریس نسوز

در هنگام خرید انواع گریس skf اصل بهتر است به نوع قطعه به خوبی دقت کنید، پایه و یا صابون هرمحصول متفاوت بوده و ممکن است کاربردهای متفاوتی هم داشته باشد. انواع بلبرینگ ها، چرخ دنده های ساده و سایشی باید به خوبی بررسی شوند، زیرا مقدار نیاز هریک متفاوت می باشد. هرچه فشار کار در قطعات بالاتر باشد، نیاز به گریس روان‌تری بوده تا بتواند قطعات را نرم و به طور مداوم به حرکت در اورد.

از خرید گریسی که کهنه و به صورت روباز است خودداری کنید. غلظت گریس مورد استفاده شما وابسته به قطعه شماست، هرچه کار بیشتری داشته باشد، غلظت بیشتری داشته و باید مرتب تمدید شود.
شرکت های تولید کننده انواع گریس با در نظر گرفتن تمامی شرایط برای تولید و فروش، محصولات خود را به صورت مجزا و با رنگ های متفاوت در اختیار شرکت های توزیع کننده انواع روغن و گریس قرار می دهند تا هر مشتری بتواند آزادانه انتخاب کند.

پایه صابون گریس ها متفاوت است و هر گریسی نمی تواند مشکل شما را مرتفع سازد، بهتر است از نیاز خود باخبر باشید تا بتوانید گریس موردنیاز خود را به آسانی خریداری کنید.

موارد مهم در انتخاب گریس نشان می دهد که این محصول دارای انواع تقلبی و ارزان قیمت در بازار است که از انواع روغن و مواد نفتی مانده با کمی اسانس رنگ تهیه می شود و پس از بسته بندی های شکیل و تبلیغات زیاد مورد فروش قرار می گیرد که نه تنها کار گریس اصلی را انجام نمی دهد، بلکه قطعات و لوازم را خراب کرده و هزینه ها را بالا می برد.

گریس های قهوه ای و قرمز در منازل هم کاربرد دارند، اگر وسیله یا بخشی از ماشین شما مانند گیربکس نیاز به گریس داشت، بهتر است از نوع قهوه ای کم رنگ استفاده کنید تا در مصارف منزل هم کارایی داشته باشد. این گریس بهترین و شایع ترین گریس موجود در بازار است که در دسترس همگان قرار دارد و در تمام فروشگاه ها به وفور یافت می شود.

خرید گریس نسوز

بهبود کارایی و افزایش طول عمر دستگاه همگی به اهداف پایداری صنعت نساجی کمک می‌کند. سالهاست است که ما در حال تحقیق و توسعه راه حل‌ برای روانکاری مؤثر و قابل اعتماد برای کاربردهای صنعتی هستیم که به مشتریان خود کمک می‌کند تا نیازهای پایداری خود را برآورده کنند. صرف نظر از چالش‌هایی که در تأسیسات تولید نساجی خود با آن روبرو هستید، ما تلاش می‌کنیم با ارائه محصول با کیفیت راه حل مناسبی را برای نیازهای شما پیدا کنیم.

روغن سیتی خدماتی ارائه می‌دهد که به شما کمک می‌کند هزینه‌ها، مصرف و تلفات تولید را در تأسیسات تولید خود کاهش دهید. اگر در مورد نحوه عملکرد روانکار صنعتی و ویژگی‌های آن سؤالی دارید خوشحال می‌شویم به شما مشاوره دهیم. برای تهیه انواع روغن صنعتی و روانکار صنعتی با کارشناسان روغن سیتی در تماس باشید و از مشاوره رایگان این مجموعه استفاده کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید