اخبار

انواع روغن های دریایی و کاربرد آنها

روغن های دریایی

تحقیق و توسعه گسترده در صنعت دریایی جهانی تغییر نیازهای ناشی از صنایع مختلف حمل و نقل سنگین با کارایی بالا منجر به فعالیت های گسترده تحقیق و توسعه در بخش دریایی جهانی می شود. این امر باعث تولید محصولات متنوعی برای کاهش تعمیر و نگهداری ، بهبود عمر روغن و عملکرد عملیاتی دستگاه برتر می شود. در ادامه با روغن سیتی همراه باشید تا با انواع روغن های دریایی و کاربرد آنها بیشتر آشنا شوید.

افزایش فشارهای تخلیه روغن و کاهش مصرف روغن در صنعت دریانوردی و کشتیرانی داخلی و ساحلی طی سال های اخیر، چندین مسئله تقاضا را ایجاد می کند. بنابراین هدف اصلی صنعت درگیر تولید طیف گسترده ای از روغن های با کیفیت بالا برای انواع موتورهای دریایی هستند و از جدیدترین پیشرفت های فنی برای ارائه کارایی مدوام و بالا استفاده می کنند.

انتظار می رود روغن های صنعتی هیدرولیک، سریعترین بخش در بازار روان کننده های دریایی باشد، با CAGR 3.8 % از نظر حجم، برای طولانی کردن عمر پمپ در شرایط فشار، تمیز بودن و قابلیت فیلتر پذیری قابل اعتماد در انتشار هوا مورد استفاده قرار می گیرد. آخرین فناوری، که مطابق با هنجارهای زیست محیطی است، به میزان سمیت کم برای زندگی دریایی منجر شده است.

روان کننده ها از پمپ های هیدرولیک محافظت کافی می کنند، این ماده همچنین حاوی مواد افزودنی ضد لک، مهار کننده های خوردگی و اکسیداسیون، سرکوب کننده های کف و هوادهی، و یک ضد فشار شاخص ویسکوزیته پایدار است. اجزای هیدرولیک روانکاری شده بحرانی عبارتند از پمپ های پره، پمپ های پیستونی و پمپ های دنده. به طور کلی روغن های روان کننده در رده های چندگانه68،46،32،22،ISO 15 و 100 در دسترس هستند. ویژگی Multiscostiy انتقال قدرت صاف را در طیف وسیعی با حداقل دقت و لرزش حداکثر ترویج می کند.

روغن های دریایی

روغن های صنعتی در صنعت دریانوری

کشتی های حاوی مقادیر ماشین آلات پیچده هستند که لازم است گاهی اوقات به مدت چند هفته به راحتی اجرا شوند. استفاده از روان کننده مانند گریس یا روغن به معنی کاهش اصطکاک بین قطعات متحرک، نگه داشتن در حال حرکت است، به همان روشی که زنجیر روی دوچرخه ی شما به طور منظم تنظیم می شود. فشارهای هزینه ای برای بهره وری بیشتر و مدیریت روانکار بهتر در کشتی های شما ضروری است.

در عین حال، اهمیت داشتن محصولات مناسب برای مطابقت با افزایش ایمنی و استاندارد های زیست محیطی ضروری است. برای جلوگیری از ایجاد گرما و ساییدگی، کلیه دستگاه ها بدون در نظر گرفتن نوع نیاز به روغن کاری دارند. در اکثر تجهیزات دریایی مانند پمپ ها، کمپرسورها، وینچ ها و موارد مشابه، سطح روان کننده های موتور در کشتی ها یک منطقه بسیار چالش برانگیز هستند و نیاز به توجه مدوام، تنظیم منظم و توجه ویژه به انتخاب روغن های وابسته به سوخت مورد استفاده دارند.

روغن های صنعتی در صنعت دریایی از انواع مختلفی برخوردار هستند. عامل اصلی تعیین کننده این است که آیا سوخت باقیمانده یا تقطیر کننده نوع اصلی سوخت هستند. همچنین دو ناحیه ازموتورهای دریایی وجود دارد که ممکن است نیاز های روانکاری متفاوتی داشته باشدف در هر موتور با سوخت های باقیمانده حاوی گوگرد، روانکارهای سیلندر سه هدف اصلی دارند: ایجاد مانع از تماس فلز به فلز بین حلقه های پیستون و آستر سیلندر، خنثی کردن هر گونه اسید سولفوریک برای کنترل خوردگی و تمیز کردن آستر سیلندر و حلقه های پیستون از جلوگیری از آسیب در مانده های احتراق و خنثی سازی نیز هستند.

در این صنعت که ممکن است کشتی و یا درگیر وسیله های دریایی مدت زمان طولانی در روی آبها باشد بسیار حائز اهمیت هستند.این روغن های صنعتی سیلندر های دو زمانه دارای پارامتر های مهمی از جمله ویسکوزیته ، مواد ضد اصطکاک و سوخت های گوگردی با محتوای برای از بین بردن سایش میان قطعات سنگین دستگاه ها و موتورهای کشتی نیز هستند.

روغن های دریایی کمپرسور هوا

روغن شل کورنا Shell Corena: برای روانکاری تجهیزات اپراتورها به بهینه سازی عملکرد و کارایی بالا و همچنین ماندگاری بیشتر روغن کمک می کند و در برابر سایش محافظت می کند.

روغن های دریایی

روغن های دریایی بلبرینگ و سیستم گردشی

روغن شل مورلینا Shell Morlina: روان کننده کاملا مصنوعی غنی شده همراه با مواد افزودنی فشار شدید EP که تحت شرایط عملیاتی آلودگی آب، گرد و غبار یا خاک به عملکرد خود ادامه می دهد و طولانی ترین عمر روغن را در شرایط سخت فراهم می کند.

روغن های دریایی کمپرسور گاز

روان کننده کمپرسور گاز مطابق با نیازهای فنی و عملیاتی طراحی شده است که محفاظت و روانکاری مداوم از تجهیزات را در بر دارد.

روغن سیستم های دنده ای

روغن شل اومالا Shell Omala: روان کننده تجهیزات اپراتورهای دریایی که به بهبود عملکرد و کارایی بالا کمک کرده، در برابر سایش محافظت و عمر روغن طولانی تر شده است.

گریس دریایی

گریس شل مارینه Shell Marine:گریس چند منظوره پیشرفته مصنوعی پلی یوریا برای استفاده تحت شرایط عملیاتی دمای شدید طراحی شده است.

روغن موتور دریایی

طیف گسترده ای از روغن موتورهای دریایی برای کم کردن رسوب و تمیز نگه داشتن موتور.

روغن موتور شل آرجینا Shell Argina:مخصوص موتورهای چهارزمانه دیزلی با قابلیت تمیز نگه داشتن پیستون، خنک کننده و محافظت از خوردگی.

روغن موتور شل الکسیا Shell Alexia:روغن سیلندر برای استفاده در موتورهای دو زمانه دیزلی با سرعت پایین

روغن های دریایی هیدورلیک و کمک فنر

روغن هیدرولیک شل تلوس Shell Tellus:روان کننده هیدرولیک به تجهیزات کمک می کند تا قابلیت تجزیه پذیری و پاکیزگی قابل اطمینان در انتشار هوا با آخرین فناوری روز دنیا برای افزایش عمر پمپ تحت شرایط عملیاتی شدید که مطابق با استانداردهای جهانی طراحی شده است.

روغن کمپرسور یخچال و فریزر

روغن کمپرسور شل Shell Refrigration Oil:روغن تبرید که برای محافظت از تجهیزات سیستم با کارایی بالا مطابق با نیازهای فنی و شرایط عملیاتی مورد نیاز شما که باعث بهبود عملکرد سیستم می شود.

روغن انتقال حرارت

روغن انتقال حرارت شل اسپیراکس Shell Spirax:روغن مایع انتقال گیربکس با کیفیت برتر و کارایی بالا مناسب برای انتقال نیرو تحت شرایط عملیاتی سنگین

روغن توربین

روغن شل توربو Shell Turbo: روان کننده توربین که به بهبود عملکرد کمک کرده، ماندگاری روغن و کارایی سیستم افزایش پیدا کرده و در برابر خوردگی و رسوبات محافظت می کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید