اخبار

روغن روانکاری CNC چیست؟ چه مشخصاتی دارد؟

روغن روانکاری CNC

در این مقاله قصد داریم تا در مورد روغن روانکاری CNC سی ان سی مطالبی را عنوان کنیم. امیدواریم مطالب موجود در این مقاله مفید .و مطلوب نظر شما کاربران عزیز قرار بگیرد. هرگاه بین دو سطح در تماس حرکت نسبی رخ دهد مقاومتی در برابر حرکت ایجاد خواهد شد.

این مقاومت نیروی اصطکاکی یا به بیان ساده تر اصطکاک نامیده می شود. در اصل یا باید اصطکاک را کاهش یا کنترل کنیم.در واقعیت در حرکت اجزاء اصلی ماشین آلات cnc حرکات نسبی بسیاری وجود دارد. اگر در دستگاه سیستم روانکاری و روغن کاری به صورت مطلوب کار نکند. زیان های زیادی به ماشین خواهد رسید.

کاهش اصطکاک با وارد کردن یک ماده مایع یا شبه جامد ( گریس ) صورت می گیرد.در واقع در ماشین آلات سی ان سی cnc سطوح لغزان به گونه ای مسیر حرکتی شان طراحی می شود. که قابلیت روانکاری حین حرکت آن ها لحاظ گردد. در اصل سیستم روانکاری با هدف کنترل میزان اصطکاک در حرکات اجزاء است. این مطلب که کاملا سیستم روانکاری اصطکاک را از بین می برد کاملا غلط است. کنترل غلط اصطکاک بین حرکات اجزا ء مهم دستگاه سی ان سی cnc لطمات جبران ناپذیری ممکن است به ماشین بزند برای بررسی بیشتر تا پایان مقاله با روغن سیتی همراه باشید.

اصلی ترین مشخصات روغن روانکاری مخصوص دستگاه

از اصلی ترین مشخصات روغن روانکاری مخصوص دستگاه می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • در برابر اکسیداسیون مقاومت بسیار خوبی دارد.
  • دارای خاصیت ضد ساییدگی و ضد خوردگی می باشد.
  • دارای ثبات حرارتی  خوبی می باشد.
  • باعث کاهش اصطکاک می شود.

از روانکارها برای روان کردن دستگاه های برش دهنده، موتورها، سیستم های حرارتی، ماشین آلات صنعتی و … استفاده می کنند. اگر به به دفعات منظم و لازم از این روانکارها استفاده کنید، عملکرد دستگاه بهتر شده و طول عمر آن افزایش پیدا می کند.

این روزها برندهای مختلف ایرانی و خارجی انواع این روغن های روانکاری را با کیفیت عالی تولید و روانه بازار فروش می کنند. در کشور ما نیز انواع برندهای معتبر این محصول یافت می شود که خریداران بر حسب نیاز خود می توانند محصول مورد نظر را به صورت عمده و یا جزیی تهیه کنند و خریداران عمده این روغن معمولاً صنایعی از جمله کشاورزی و پتروشیمی و … می باشند که آن را با قیمت بسیار مناسب خریداری می کنند، زیرا در خرید و فروش هایی که به شکل کلی صورت می گیرد، قیمت پایین تر از خرید جزیی است و برای دو طرف معامله بهره خوبی به همراه دارد.

کارایی بهتر دستگاه CNC با روغن روانکاری CNC

این نوع مواد مصرفی روغنی دارای کاربردهای زیادی می باشد که با استفاده از این نوع مواد در دستگاه ها و ماشین آلات برای جلوگیری از زنگ زدگی قطعات دستگاه استفاده می شود و نیز باعث عمر زیاد و طولانی آن ها می شود و همچنین وظیفه این نوع مواد، روغن رسانی به تمام نقاط مورد نیاز می باشد که این سیستم های روغنکاری اتومات از پمپ روغن تشکیل شده اند.

یکی پمپ روغن کاری برقی با قابلیت نصب دست می باشد و نیز دیگری پمپ تایمردار اتوماتیک می باشند که هر کدام  دارای کاربردی جداگانه در نوع خود بوده که در پمپ های دستی به تعداد دفعات روغن کاری نیاز است که با استفاده از کاربر انجام می شود و نیز روغن با پیمودن مسیر مورد نظر به تک تک قطعات هدف می رسد.

پمپ های تایمر دار یا اتوماتیک که یکی دیگر از انواع پمپ های روغنی محسوب می شود با نوع دیگر خود که دستی می باشد تفاوت های زیادی داشته که پمپ دستی دارای قابلیت نصب آسان و پمپ اتومات غیر قابل نصب می باشد همچنین پمپ دستی با برنامه نویسی دقیق و صحیح روی  PLCمقدار روغن و نیز فواصل زمانی توسط آن انجام می شود و نیز پمپ اتومات علاوه بر این که قابلیت نصب و راه اندازی را ندارند توسط ولوم هایی که روی پمپ قرار دارد میزان و دفعات روغن کاری تعیین می شود.

انتخاب نوع روغن روانکاری CNC

روانکاری و روغن کاری علاوه بر کنترل و کاهش اصطکاک. برای کاهش ساییدگی ، کاهش حرارت و خوردگی اجزاء و اتصالات حرکتی مفید می باشد. اولین اصل مفید در انتخاب طریقه روانکاری. ساده ترین روشی است که با رضایت کامل سازنده و اپراتور دستگاه کار کند.انتخاب روش روانکاری بستگی به مکانیزمی دارد. که می خواهد عملیات روی آن انجام شود.برخی اجزاء به گونه ای طراحی شده اند که به. صورت مادام العمر نیازی به روانکاری ندارند.

یعنی تا فرسوده شدن نیازی به روانکاری شاهد نیستیم. ماده روانکار در برخی موارد دیگر در یک محفظه مشخص قرار دارد. که در شرایط خاص بار گذاری و سرعت های زیاد همراه با کار پیوسته. باید روغن یا هر ماده روانکار دیگر مکررا چک و تعویض گردد.

دو عامل اصلی انتخاب نوع روانکاری سرعت و بار می باشد.در انتخاب نوع روانکاری عواملی چون. شکل محیط لزجت یا گرانروی تاثیرات قابل ملاحظه ای دارند. برای مثال در یاتاقان های لغزشی به دلیل عدم ماندگاری روغن در آن بایستی از گریس. برای روانکاری و مبارزه با اصطکاک استفاده کرد.

نکاتی برای روغن کاری ماشین آلات صنعتی

همان طور که می دانید روغن روان کاری یکی از پر مصرف ترین روغن های مورد استفاده در صنعت می باشد و برای جلوگیری از زنگ زدگی و افزایش عمر این قطعات به کار گرفته می شود. ما در این بخش می خواهیم شما را با نحوه ی استفاده از روغن روانکاری صنعتی آشنا کنیم پس اگر شما نیز از مصرف کنندگان این محصول می باشید ما را در ادامه این بخش دنبال کنید.

عملکرد

روانکارها کارکرد فوق العاده وسیعی در صنعت دارند که این کارکرد شامل کنترل موارد زیل خواهد بود

اصطکاک ( روان کنندها تولید شدن گرما و مصرف انرژی را تا حدود ریادی کاهش خواهند داد.)

فرسایش ( روان کنندها سبب کم شدن فرسودگی ماشین آلات خواهد شد)

آلودگی (روان کنندها ذرات و سایر آلاینده ها را به فیلترها  و تصفیه کنندها منتقل می کنند)

دما ( روان کنندها می توانند دما را تا خدود زیادی جذب کرده و منتقل کنند)

امروزه فروشگاههای گوناگونی در سراسر کشور به وجود آمده اند که انواع مختلفی از روغن های روان کاری را به بازار ارائه می کنند شما نیز جهت خرید و فروش این محصولات و کسب اطلاعات تکمیلی راجع به آن می توانید با مشاوران و کارفرمایان ما در این مجموعه در ارتباط باشید.

روغن روانکاری CNC

خرید عمده روغن روانکاری CNC

ارائه کننده روغن روانکاری CNC یکی از جمله مواد مصرفی است که در صنایع مختلف از کاربرد فراوانی برخوردار بوده و نیز هر دستگاه دارای سیستم حرکتی مانند دستگاه سی ان سی می باشد که نیازمند سرویس و نگهداری است که این کار با استفاده از روانکاری های مخصوص سی ان سی انجام می شود که از درجه کیفی بالایی برخوردار و از اهمیت زیادی برای انواع خودروها برخوردار می باشد.

همچنین برای راه اندازی یک سیستم روغن برای روغن کاری ریل و وایگن ها تعدادی قطعه مورد نیاز است که شامل پمپ روغنکاری، شلنگ هیدرولیکی، انژکتور یا ترمینال روغن می باشند که این نوع روغن ها با کیفیت عالی و نیز با قیمت مناسب به صورت عمده در بازارهای داخلی و خارجی عرضه می شوند.

همان طور که می دانید بازار توسط عرضه و تقاضا اداره می‌شود به گونه ای که هرچه درخواست های مردم برای یک محصول بیشتر باشد باید عرضه آن نیز افزایش پیدا کند تا بتوان نیاز های مردم را بیش از پیش به بهترین نحو ممکن برآورده ساخت.

خرید روغن روانکاری به صورت عمده امروزه به یکی از شایع ترین روش های تجارت، خرید و فروش این محصول تبدیل شده است چرا که خرید عمده از مزایای فوق العاده بالایی برخوردار بوده و مردم می توانند محصولات مورد نیاز خود را با کمترین قیمت نسبت به سایر فروشندگان دیگر موجود در بازار خریداری نمایند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید