آموزشی

بهترین برندهای روغن موتور در ایران و جهان

بهترین برندهای روغن موتور در ایران و جهان

شناخت بهترین برندهای روغن موتور در ایران و جهان: اگر شما هم به دنبال بهترین مارک روغن موتور برای خودرویتان هستید باید بدانید که لازمه ی انتخاب بهترین برندهای روغن موتور در ایران و جهان ، این است که ابتدا بتوانیم در تشخیص روغن موتور خوب برای خودرویمان موفق باشیم.

در این مطلب سعی داریم تا شما را با، با کیفیت ترین روغن موتورهای موجود در بازار ایران آشنا کنیم با روغن سیتی همراه باشید.

یک روغن موتور خوب چه ویژگی هایی دارد؟

برای انتخاب روغن موتور و تصفیه روغن باید معیارهایی را در نظر گرفت که بر اساس آن ها کیفیت محصول تعیین می شود. مالکین خودرو با اطلاع از این معیارها می توانند بهترین روغن موتور را تهیه کنند و در دام افراد سودجو و کلاه بردار نخواهند افتاد. در ادامه به برخی از فاکتورهایی که با کمک آن ها یک روغن موتور خوب را می توان تشخیص داد اشاره می کنیم.

میزان گرانروی SAE

یکی از مهم ترین معیارها در انتخاب روغن موتور میزان گرانروی آن است که بیانگر میزان مقاومت روغن در مقابل حرکت است. لازم به ذکر است که گرانروی با دمای محیط رابطه ی عکس دارد، به این صورت که هنگام افزایش دما، گرانروی کاهش می‏ یابد و برعکس. با توجه به شرایط آب و هوایی ایران و ۴ فصلی بودن آن برای صاحبان خودروهای ایرانی روغن موتورهایی که دارای گرانروی متغیر هستند گزینه‏ مناسب تری خواهند بود. زیرا موتور خودرو با تغییر گرانروی آسیبی نخواهد دید.

شاخص API

در این شاخص حروف دیگری بین A تا N مقابل S قرار می گیرند که درجه کیفیت روغن را نشان می دهند. به میزانی که این عدد بزرگ تر باشد روغن از کیفیت بیشتری برخوردار است.

شاخص API از دیگر معیارهای تعیین کننده‏ ی کیفیت روغن موتور است.

روش و شیوه‏ تولید روغن موتور

از نظر ساختار و روش تولید روغن موتورها دارای سه نوع معدنی، نیمه سنتزی و سنتزی هستند. در این میان روغن موتورهای معدنی دارای پایین ترین کیفیت و ارزان ترین قیمت هستند. در مقابل روغن موتورهای سنتزی گران ترین و با کیفیت ترین روغن های موجود در بازار هستند. با توجه به این که روغن های نیمه سنتزی دارای ویژگی های هر دو نوع روغن هستند از نظر کیفیت و قیمت در رده‏ متوسط بازار قرار گرفته اند.

بهترین برندهای روغن موتور

بهترین برندهای روغن موتور در ایران و جهان

روغن موتور شل

شرکت اروپایی شل (Shell) یک از قدیمی برندهای فعال در بازار روغن‌ موتور و صنایع وابسته است. شل با قدمت بیش از یک قرن، از برترین تولیدکننده‌های روغن موتور و حامی بسیاری از مسابقات اتومبیل‌رانی و خودروهای مسابقه‌ای مثل فراری است. روغن موتورهای شل در انواع مختلف سنتتیک با فرمول اختصاصی این شرکت برای خودروهای مدرن با پیشرانه‌های تنفس طبیعی و توربوشارژ تولید می‌شود.

برخی از روغن موتورهای این برند به‌طور ویژه برای خودروهای اسپرت و سوپراسپرت فراری یا خودروهای هیوندای توصیه شده است و محصولات دیگر هم برای استفاده موتورهای دیزلی و بیودیزل در دسترس هستند. قیمت روغن موتور شل باتوجه به کیفیت بالای آن و استفاده در خودروهای اسپرت و لوکس، در سطح بالاتری از دیگر محصولات قرار دارد و جزو دسته بهترین روغن موتور  قرار میگیرد.

موبیل ۱ از بهترین برندهای روغن موتور

موبیل وان و موبیل (Mobil 1) از بهترین برندهای روغن موتور و تولیدکننده‌ی روغن موتور و انواع لوبریکانت خودرو هستند که محصولات آن‌ها به‌طور ویژه در مدل‌های مسابقه‌ای و سطح‌های مختلف موتوراسپرت استفاده می‌شود. موبیل ۱ که یک شرکت آمریکایی است، مثل شل فرمولاسیون اختصاصی دارد و برخی از محصولاتش را با همکاری مستقیم برندهای خودروسازی تولید می‌کند.

روغن موتورهای موبیل ۱ در انواع سنتتیک و فول سنتتیک با بهترین کیفیت و براساس جدیدترین استانداردهای اروپا و آمریکا، در بسته‌های بزرگ و کوچک با ویسکوزیته مختلف عرضه می‌شوند.

برخی روغن موتورهای موبیل ۱ به‌طور ویژه برای خودروهای مدرن با پیشرفته‌ترین پیشرانه‌های توربوشارژ، توربوشارژ و توربودیزل تولید می‌شوند. قیمت روغن موتور موبیل ۱ مثل دیگر برندهای خارجی معتبر، با توجه به نوع محصول متوسط تا بالا است.

توتال از بهترین برندهای روغن موتور

شرکت توتال (Total) فرانسه که در سال ۱۹۲۴ توسط ارنست مرسیه راه اندازی شد، در حال حاضر چهارمین شرکت بزرگ نفتی و گازی دنیا و هشتمین شرکت بزرگ در جهان است. این کمپانی به حدی بزرگ است که به هیچ وجه نمی توان آنرا در لیست بهترین برند روغن موتور خارجی قرار نداد.

این شرکت ببیش از چهل شعبه در نقاط مختلف دنیا دارد که مجموعا حدود ۹۵۰۰۰ کارمند در سرتاسر دنیا دارد.

شرکت توتال که پخش کننده ی اصلی سوخت در کشور فرانسه است، سابقه ی طولانی را هم در همکاری با ایران در صنایع مختلفی همچون؛ هوایی، خودرو سازی، دریایی و دارو سازی دارد.

توتال علاوه بر اکتشاف نفت وگاز و تولید انرژی های تجدید پذیر، یکی از بهترین تولید کننده های روغن موتور خودرو و همچنین سایر لوازم جانبی خودرو است.

بهران از بهترین برندهای روغن موتور

شرکت نفت بهران ( Behran ) یکی از قدیمی ترین شرکت های نفتی ایران است که بیش از ۵۰ سال است که در زمینه ی تحقیق و تولید فرآورده های نفتی فعالیت دارد.

شرکت بهران تا قبل از سال ۱۳۷۰ با نام پالایش روغن بهران فعالیت داشت.

بهران، به پشتوانه ی سابقه ی طولانی در بازار روانکاری و فرآورده های نفتی، توانسته به یکی از بزرگترین و معتبرترین برند روغن موتور ایرانی تبدیل شود.

این سابقه ی طولانی و کیفیت مطلوب محصولات، باعث شده تا بهران جایگاه ثابت را در لیست بهترین برند روغن موتور ایرانی داشته باشد.

شرکت بهران امروز در تولیدات فرآورده هایی از قبیل؛

  • روانکار خودروهای بنزینی و دیزلی
  • روغن های صنعتی
  • پارافین
  • گریس
  • ضدیخ های خودرو و صنعتی
  • مکمل های سوخت

و سایر محصولات تکمیلی، فعالیت دارد.

بهران بیش از ۵۰% سهم بازار روانکار های خودرو و بیش از یک سوم سهم بازار روغن‌های صنعتی را در اختیار دارد.

بهترین برندهای روغن موتور

اسپیدی از بهترین برندهای روغن موتور

پالایشگاه نفت سپاهان در سال ۱۳۷۱ به عنوان یکی از پالایشگاه های اصفهان شروع به فعالیت کرد. در سال ۱۳۸۱ این واحد پالایشگاهی واگذار شد و به شرکت نفت سپاهان ( سهامی خاص ) تغییر نام داد.

شرکت نفت سپاهان از آغاز تأسیس به موازات تولید روغن موتورهای دیزلی و بنزینی، با برآورد ظرفیت تقاضای داخلی اقدام به صادرات روغن پایه اکستراکت و اسلاک واکس مازاد تولیدی نمود.

شرکت اسپیدی یکی از شرکت های پایه نفت سپاهان بوده که به تولید انواع روغن موتور، روغن گیربکس، روغن موتور سیکلت و غیره میپردازد.

به ادعای نفت سپاهان، شرکت اسپیدی بزرگترین و مدرن ترین تولیدکننده روغن پایه در خاورمیانه است. حجم تولیدات و کیفیت بالای محصولات باعث شده تا اسپیدی هم در میان بهترین برند روغن موتور ایرانی جای داشته باشد.

در راسته ی روغن های موتوری، اسپیدی موفق به تولید انواع روغن موتورهای بنزینی، دیزلی، دوگانه سوز، ویژه ( ژنراتورها، تراکتور و لوکوموتیو) و دو زمانه شده است.

روغن موتور توتاچی

توتاچی (Totachi) برای طرفدارهای خودروهای ژاپنی برند آشنایی است. این شرکت ژاپنی سال‌ها است که روغن موتورهای باکیفیت و فرمولاسیون اختصاصی تولید می‌کند. روغن موتور توتاچی که مورد تأیید برندهای خودروسازی بزرگ ژاپن مثل نیسان، هوندا، تویوتا و مزدا است، هم در خودروهای سواری تولیدانبوه و اسپرت و هم در خودروهای تجاری سنگین استفاده می‌شود.

علاوه بر این، برخی از روغن موتورهای این شرکت با استاندارد و تأییدیه رسمی مرسدس بنز، بی ام و، فولکس واگن، اوپل و پورشه تولید می‌شوند. قیمت روغن موتور توتاچی بسته به‌نوع گروه تولیدی متفاوت است و می‌تواند در سطح متوسط تا بالا باشد. بسیاری از خودروسازهای ژاپنی، کره‌ای و اروپایی استفاده از روغن موتور توتاچی را توصیه کرده‌اند.

روغن موتور ولولین

ولولین (Valvoline) یکی از قدیمی‌ترین و بزرگ‌ترین تولیدکننده‌های روغن موتور، افزودنی و لوبریکانت خودرو در آمریکا است. روغن موتورهای ولولین براساس تجربه‌ی فرمولاسیون ویژه در طول‌ سال‌ها آزمایش تولید می‌شوند و در انواع خودروها کاربرد دارند.

یکی از محصولات ویژه این شرکت، روغن موتور مکس لایف (MaxLife) نام دارد که به‌طور اختصاصی برای خودروهای دست‌دوم با کارکرد بسیار بالا طراحی شده است. قیمت روغن موتور ولولین در مقایسه با برندهای اروپایی مناسب است و برخی روغن‌های این شرکت هم برای استفاده در خودروهای مرسدس بنز، فولکس واگن و بی ام و توصیه شده است.

ایرانول از بهترین برندهای روغن موتور

شرکت نفت ایرانول که عمده ی فعالیتش در حوزه ی روغن موتور، گریس و روان کننده است، در سال ۱۳۸۱ و با واگذاری پالایشگاه های تهران و آبادان به بخش خصوصی تاسیس شد.

ایرانول در حال حاضر برای انواع موتورهای دیزلی و بنزینی، دوگانه سوزو موتورسیکلت ها روغن تولید می کنند. کیفیت محصولات و تنوع آنها باعث شده تا شرکت ایرانول هم جزو گزینه های بهترین برند روغن موتور ایرانی باشد.

همچنین روغن موتورهای دریایی( قایق ها )، گریس، ضد یخ و ضد جوش از سایر تولیدات ایرانول است.

بهترین برندهای روغن موتور در ایران و جهان

روغن موتور کاسترول

کاسترول (Castrol) یک شرکت بریتانیایی است که در ۱۲۰ سال گذشته با تولید محصولات باکیفیت، شهرت جهانی پیدا کرد. قیمت روغن موتور کاسترول در سطح متوسط بوده و برای انواع خودروهای بنزینی و دیزلی تولید شده است. کاسترول همچنین چند روغن موتور با فرمول اختصاصی و قابلیت بالای پاک‌کنندگی پیشرانه خودرو هم تولید می‌کند. با توجه به قیمت و کیفیتی که این محصول دارد جزو بهترین روغن موتور هاست.

روغن موتور آیسین

آیسین (Aisin) یکی از مشهورترین تولیدکننده‌های روغن و قطعات خودرو است که در ژاپن فعالیت می‌کند. محصولات آیسین در شاخه‌ی روغن موتور، شامل نمونه‌های فول سنتتیک و نیمه‌سنتتیک باکیفیت می‌شود.

روغن موتور آیسین در انواع مختلف تولید شده و برای استفاده در بسیاری از خودروهای قدیمی و جدید با پیشرانه‌های بنزینی و دیزلی کاربرد دارد. قیمت روغن موتور آیسین درمقایسه با بزرگ‌ترین شرکت‌های اروپایی کمتر است و می‌تواند در سطح قیمتی محصولات آمریکایی قرار بگیرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید