آموزشی

روغن موتور مناسب برای مرسدس بنز

روغن موتور مناسب برای مرسدس بنز

انتخاب روغن موتور مناسب برای مرسدس بنز  : روغن موتور در هر خودرویی نقش بسیار مهم و اساسی دارد. خصوصا اگر خودروی شما مرسدس بنز باشد، باید از سیالی استفاده کنید که بهترین ویژگی ها را برای قطعات موتور خودروی شما داشته باشد. آیا میدانید چگونه باید این سیال را انتخاب کنید؟ و یا مهمترین ویژگی های آن کدام است؟ در ادامه این موارد را برایتان توضیح می دهیم.

روغن موتور یکی از ملزومات بسیار مهم و اساسی برای هر خودرویی است. اگر شما صاحب خودروی بنز هستید، باید بدانید که استفاده از هر نوع سیالی برای موتور و گیربکس خودروی شما مناسب نیست. همیشه به شما توصیه کردیم که از راهنمایی های شرکت سازنده برای خرید روغن استفاده کنید.

حالا نیز همین را به شما می گوییم. بهتر است تا شما به دفترچه راهنمای خودرو یا به وب سایت اصلی شرکت سازنده خودروی خود مراجعه کنید و ببینید که چه توصیه هایی در خصوص خرید روغن موتور برای مرسدس بنز داشته است. در این صورت قطعا شما بهترین انتخاب را خواهید داشت. اما خوب است تا بدانید این سیال مهم و ضروری برای مرسدس بنز باید دارای چه ویژگی هایی باشد؟ با روغن سیتی همراه باشید.

نحوه انتخاب روغن موتور بنز

روغن موتور اصطکاک مکانیکی بین اجزای ثابت و متحرک موتور را کاهش می‌دهد، سطوح فوق العاده بالایی از اصطکاک و فشار در داخل محفظه موتور ایجاد می‌شود و فرآیند احتراق دمای بسیار بالایی ایجاد می‌کند.
روغن موتور بنز در چنین محیط های مکانیکی و حرارتی رشد می‌کند، زیرا به طور ویژه برای محافظت و افزایش طول عمر اجزای موتور طراحی شده است. در این مقاله قصد داریم شما را با نحوه انتخاب روغن موتور بنز آشنا کنیم.

گریدهای روغن موتور بنز

مرسدس بنز هر دو گرید روغن 5w30 و 10w40 را به خوبی استفاده می‌دهد. یک روغن با ویسکوزیته پایین‌تر، مانند 10w40 برای موتورهای قدیمی طراحی شده است و در محدوده دمایی کمتری کار می‌کند. 5w30 یک روغن چند درجه است که برای وسایل نقلیه جدیدتر با نیازهای دمای محیط متفاوت‌تر طراحی شده است.

بهترین روغن موتور برای بی ام و

نکاتی برای انتخاب روغن مناسب برای مرسدس بنز

روغنی که برای مرسدس بنزین انتخاب می‌کنید به این بستگی دارد که خودروی شما با دیزل یا بنزین کار می‌کند. روغن موتور ترکیبی از روغن و مواد افزودنی با فرمول خاص است که موتورهای احتراق داخلی را روغن کاری می‌کند. همچنین در موتورهای دوار رفت و برگشتی و بدون پیستون استفاده می‌شود.

فرمول گرما را کاهش می‌دهد و سایش کلی قطعات متحرک را در این نوع موتور طولانی می‌کند. اتفاقاً استفاده از روغن موتور با کیفیت از تجمع کربن جلوگیری می‌کند، خوردگی را متوقف می‌کند و عمر موتور را افزایش می‌دهد.

روغن موتور بنزینی خودرو انواع مختلفی از روغن در بازار وجود دارد، روغن‌های ساخته شده برای موتورها شامل: روغن‌های معمولی، معمولی درجه یک، تمام سنتتیک، ترکیبی مصنوعی و روغن‌های مسافت پیموده شده بالا می‌باشد.

در هنگام انتخاب روغن موتور بنز به مواد افزودنی آن توجه داشته باشید.

خودروهایی که جدیدتر هستند طوری طراحی شده اند که با روغن کاملا مصنوعی کار کنند در حالی که خودروهای قدیمی می‌توانند از انواع روغن موتور مصنوعی و روغن معمولی استفاده کنند. روغن تمام مصنوعی گرانتر است زیرا کیفیت بهتری دارد. روغن‌های معمولی و مخلوط‌های مصنوعی ارزان‌تر هستند، اما باید بیشتر تعویض شوند و دوام ندارند.

نکته دیگری که در انتخاب روغن برای مرسدس بنز باید در نظر گرفته شود، درجه ویسکوزیته SAE است. این از مدلی به مدل دیگر متفاوت است، اما دفترچه راهنما بیان می‌کند که وسیله نقلیه شما به کدام یک نیاز دارد. بیشتر موتورها به روغن با ویسکوزیته چند درجه نیاز دارند زیرا این روغن برای دماهای راه اندازی سرد و گرم مناسب است.

روغن موتور روی بطری دو عدد است. اگر به عنوان مثال روی برچسب 20W-50 مشاهده کردید، این روغن چند درجه است و برای استفاده در تمام فصول مناسب است. 20 وات ویسکوزیته روغن را هنگامی که ماشین در سرما راه اندازی می‌شود به شما می گوید.

W مخفف زمستان است. در حالی که آخرین عدد، 50 در این مورد، ویسکوزیته را در دمای بالا نشان می‌دهد. به عبارت ساده، روغن در دماهای پایین یا هوای سرد از موتور عبور می‌کند و حتی در هوای گرم‌تر از موتور محافظت می‌کند.

روغن چند درجه بسیار متنوع است. با این حال، همیشه مهم است که از روغن دقیقی که مرسدس توصیه می‌کند استفاده کنید. استفاده از روغن نامناسب می‌تواند باعث ساییدگی جدی موتور شما شود.

آخرین چیزی که در هنگام تعویض روغن مرسدس بنز خود باید در نظر بگیرید حجم مورد نیاز شما است. معمولاً بین 4 تا 5 لیتر است و عدم اضافه کردن مقدار کافی می‌تواند پیامدهای جدی داشته باشد.

روغن موتور مناسب برای مرسدس بنز

روغن موتور استفاده شده در ماشین خود را بشناسید

به طور معمول، یک سازنده دو یا چند نوع مختلف ویسکوزیته روغن را برای خودروی شما پیشنهاد می‌کند. به عنوان مثال روغن می‌تواند 5W-20 یا 5W-30 باشد. دانستن این اعداد به شما کمک می‌کند روغن مناسب خودروی خود را انتخاب کنید. ویسکوزیته روغن بر اساس شرایط عملیاتی، به‌ویژه دمایی که وسیله نقلیه شما در آن کار می‌کند، ایجاد می‌شود. ایده این است که ویسکوزیته‌ای پیدا کنید که تضمین کند روغن در حین رانندگی رقیق یا غلیظ نمی‌شود.

ویسکوزیته مقاومت سیال در برابر جریان است و به صورت XW-XX نمایش داده می شود. عددی که در مقابل W قرار دارد جریان روغن را در 0 درجه سانتی‌گراد به شما می‌گوید در حالی که W مخفف زمستان است. اگر در آب و هوای سردتر زندگی می‌کنید، روغنی با ویسکوزیته کمتری می‌خواهید، مانند 0 وات یا 5 وات، زیرا در سرما نسبت به یک عدد بالاتر، مانند 10 وات، کمتر ضخیم می‌شود.

در هنگام خرید روغن موتور بنز به ویسکوزیته و اعداد آن توجه داشته باشید.

مجموعه دوم اعداد ویسکوزیته روغن است که در 212 درجه سانتی‌گراد اندازه گیری می‌شود. این عدد نشان می‌دهد که روغن چقدر در برابر رقیق شدن در دمای بالا مقاوم است. هر چه این عدد بیشتر باشد، روغن کمتر رقیق می‌شود. بنابراین، اگر 10W-30 دارید، سریع‌تر از 10W-40 نازک می شود.

روغن موتور مناسب برای مرسدس بنز باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟

آیا میدانید بهترین ویژگی ها برای روغن موتور مرسدس بنز چیست؟ این سیال ضروری و مهم دارای ویژگی های منحصر به فردی است که اگر شما تنها یکبار نمونه اصلی و اورجینال آن را خریداری کنید، قطعا برای دفعه های بعد، نمونه های تقلبی را تشخیص می دهید. مهمترین ویژگی که این سیال برای مرسدس بنز باید داشته باشد این است که اصل باشد. زیرا کمپانی های معتبر برای تهیه این نوع سیال ها به هیچ وجه تقلب نمی کنند و کیفیت آن را زیر سوال نمی برند.

  • در برابر سرما و گرما مقاوم باشد

یکی از مهمترین ویژگی های روغن موتور مناسب برای مرسدس بنز این است که در برابر سرما و گرما مقاوم باشد. در این صورت کیفیت سیال تحت تاثیر شرایط جوی قرار نمی گیرد و مشکلی برای خودروی شما پیش نخواهد آمد.

  • بهبود دهنده مصرف سوخت

از دیگر ویژگی های مهم این سیال برای خودروی مرسدس بنز این است که باعث بهبود مصرف سوخت و همچنین کاهش آلاینده شود. در صورتی که شما این سیال را با کیفیت اصلی و اورجینال تهیه کنید، قطعا قطعات موتور خودروی شما بهینه می شوند و مصرف سوخت در خودروی شما کاهش می یابد. مهمترین نکته در اینجا کاهش آلاینده ها است. به دنبال کاهش آلاینده کاهش آلودگی هوا نیز همراه است که این مسئله بسیار مهم و حیاتی می باشد.

  • کمک به کاهش استهلاک قطعات خودرو

حتما شما هم به خوبی میدانید استهلاک قطعات خودروی مرسدس بنز بسیار بالا است. بنابراین استفاده از روغن موتوری که باعث کاهش استهلاک قطعات خودرو شود، یک انتخاب ایده آل به حساب می آید. شما باید سیالی را برای خودروی خود استفاده کنید که عمر مفید قطعات خودروی شما را بالا ببرد و استهلاک قطعات را کاهش دهد.

  • روان کننده و ضد سایش باشد

از دیگر ویژگی های اصلی و مهم سیالی که برای مرسدس بنز خود انتخاب می کنید این است که روان کننده قطعات و ضد سایش و خوردگی باشد. این ویژگی به شما کمک می کند تا خودروی شما به بهترین شکل ممکن کار کند.

مشخص است که روغن موتور مرسدس بنز بهترین انتخاب برای خودرو های بنز است چرا که ساخته شده توسط کمپانی بنز است از این رو قطعا تمامی تمهیدات  لازم در رابطه با کارآیی این محصول در نظر گرفته شده است. شما با توجه به مشخصات خودرو خود مانند مدل یا کلاس آن می توانید بهترین گزینه را از میان انواع روغن موتور بنز انتخاب نمایید.

روغن موتور مناسب برای مرسدس بنز

انواع روغن موتور برای بنز

درست است که قطعا بهترین روغن موتور برای خودرو مرسدس بنز شما روغن موتور اورجینال مرسدس بنز MB 229.5 5W40 1L است، اما چند روغن موتور قوی دیگر در دنیا وجود دارند که می توانند در شرایط خاص جایگزین مناسبی برای روغن موتور بنز شما باشند. یکی از انواع روغن موتور مناسب برای بنز روغن موتور اصلی بی ام و است.

روغن موتور Twin Power Turbo بی ام و مدل 5W30 Long Life-04 از قدرت بالایی برخوردار است و با فناوری جی تی ال تولید شده است. این روغن نیز عملکرد ویسکوزیته را بهبود می بخشد که در نهایت موجب مصرف کمتر سوخت می شود. این روغن در دما بالا و پایین عملکرد خوبی دارد و میتواند به خوبی از موتور خودرو شما در برابر سایش و رسوب محافظت کند. روغن موتور بی ام و در بسته بندی های 1 لیتری و بلمپ اورجینال کمپانی بی ام و عرضه می شود.

یکی از دیگر روغن موتور های جایگزین و مناسب برای خودرو شما روغن موتور آئودی است. روغن موتور آئودی نیز یک روغن عالی و پر قدرت است که در عین حال یک محافظ عالی برای موتور خودرو شما خواهد بود. روغن آئودی نیز یک روغن موتور مصنوعی است که قابلیت های خاص خود را دارا است. این روغن موتور در دمای سرد جریان خوبی دارد و همچنین در دمای بالا با دوام است. اگر بخواهیم از ضعف این روغن موتور بگوییم تنها می توانیم از قیمت نسبتا بالای آن حرف بزنیم چرا که از تمامی جهات روغن بسیار خوبی است.

سومین روغن موتوری که قصد داریم به عنوان جایگزین به شما معرفی کنیم روغن موتور موبیل 1 است که بی شک یک روغن موتور با کیفیت و خاص است. قیمت روغن موتور موبیل 1 قطعا از روغن موتور بنز و آئودی و بی ام و بیشتر است و حتما کیفیت بالا تری نیز دارد. روغن موتور USA Mobil 1 0W/40 ساخت کشور آمریکا است. موبیل وان به خودی خود دارای انواع مختلفی می باشد که بهترین نمونه آن برای آب و هوای کشور ما و با توجه به خودرو های موجود در کشور ما مدل روغن موتور USA Mobil 1 0W/40 است.

از آنجایی که این روغن موتور قیمت بالایی دارد بیشتر برای خودرو هایی از جمله پورشه 911، 718 باکستر، 718 کیمن، پانامرا، کاین، ماکان و شورلت کوروت استفاده می شود. چرا که در کل استفاده از آن برای خودرو هایی مثل پورشه ضروری است. این روغن موتور قابل استفاده در تمامی خودروهای آلمانی، خودروهای مازراتی، بنتلی، ولوو، خودروهای 4، 6  و 8 سیلندر می باشد. در نهایت می توان گفت این روغن برای مرسدس بنز هم کاربردی و عالی است انها در صورتی که هزینه آن برای صاحب خودرو بیش از حد نباشد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید