آموزشی

معرفی روغن موتور برای نیسان وانت

روغن موتور برای نیسان وانت

معرفی روغن موتور برای نیسان وانت : خودرو وانت نیسان دوگانه سوز با توجه به سوخت ترکیبی گاز و بنزین نیاز به رسیدگی بیشتری دارد. نیسان وانت دوگانه سوز محصولی است اقتصادی که توسط شرکت سایپا به بازار ارائه شده است و یک خودروی باری بسیار به صرفه و اقتصادی است.

خودرو وانت نیسان یک خودروی باری بسیار قوی که تا حجم ۵۰۰۰کیلوگرم توانایی حمل بار را دارد. با توجه به بدنه ی قوی و فرم سواری این خودرو، این خودرو توانایی حرکت و تردد در انواع خیابانها و بازارهای ایران را دارد. پس شما می توانید با خیال راحت از این خودرو برای حمل بارهای سنگین به محل‌های باریک و کوچک و خیابان‌های معمول شهری استفاده کنید. در ادامه همراه روغن سیتی باشید تا انواع روغن موتور برای نیسان وانت و فیلترهای مورد نیاز وانت نیسان دوگانه سوز را بررسی کنیم.

کاربرد روغن موتور

همانگونه که اغلب شما میدانید روغن موتور یکی از مهم‌ترین مایعات روانکار خودرو می باشد که باید در کیلومتر خاصی تعویض گردد. در صورت عدم تعویض به موقع آن آسیب جدی به قطعات درونی موتور خودرو وارد می‌گردد.
روغن موتور و بقیه روان کارهای خودرو مانند روغن گیربکس و روغن ترمز وظیفه روانکاری و کاهش اصطکاک حرکت قطعات به هم را دارد. شما باید روغن موتور را به موقع تعویض کنید چون که در طول مصرف با جذب ذرات مختلف به خود باعث می گردد که روغن موتور رنگ خود را از دست داده و کیفیت اولیه را نداشته باشد.

پس حتماً روغن موتور باید مناسب خودروی شما باشد و همچنین به موقع تعویض کرد تا بتوان در بهترین حالت ممکن از خودروی خود استفاده کنید. در این مقاله سعی داریم در مورد بهترین روغن موتور برای نیسان وانت دوگانه سوز صحبت کنیم، پس در صورتی که میخواهید پاسخ این سوال را پیدا کنید که بهترین روغن برای این خودرو کدام است در ادامه همراه ما باشید.

موتور وانت نیسان

وانت نیسان یکی از کاربردی ترین خودروهای وانتی در ایران است، چرا که در عین حال که از لحاظ ساختاری تقریبا هم اندازه  خیلی از خودروهای سواری است و در اغلب کوچه پس کوچه ها قابلیت تردد این خودرو وجود دارد، در عین حال نیز چیزی حدود ۲ الی ۳ تن و شاید بیشتر هم بار را می‌تواند جابجا کند. یعنی چیزی در حدود یک خاور. پس با توجه به این همه کاربرد خود توانسته به یک خودروی وانت جذاب تبدیل شود که البته این خودرو رقیب دیگری در ایران ندارد.

موتور این خودرو نیز در نسخه‌های مختلفی تولید شده است. خودروهای وانت نیسان قدیمی از نوع موتور کاربراتوری هستند اما بعد از آن وانت نیسان های انژکتوری و همچنین وارد نیسان های انژکتوری دوگانه سوز نیز به بازار عرضه شد. در ادامه نیز وانت نیسان های دیزلی با موتور دیزلی و مصرف سوخت گازوئیل نیز در بازار موجود شد.

در این مقاله سعی داریم در مورد موتور نیسان انژکتوری دوگانه سوز صحبت کنیم. این خودرو با سوخت گاز خود به یک وانت کاملا اقتصادی تبدیل شده است و با توجه به اینکه این خودرو اغلب تحت فشار است، اغلب دارندگان آن تمایل دارند که بهترین نحوه  مواظبت و مراقبت از این خودرو انجام شود. در ادامه در مورد روغن موتور وانت نیسان صحبت می کنیم تا اطلاعات بیشتری در این زمینه داشته باشید.

روغن موتور برای نیسان وانت

بهترین روغن موتور زامیاد و انواع آن

در هر یک از انواع وانت زامیاد دو مدل موتور دیزلی و انژکتوری را مورد استفاده قرار داده اند. به همین دلیل بهترین روغن موتور زامیاد را باید بر اساس نوع موتور انتخاب کنید. موتورهای دیزلی و انژکتوری که روی خودروی زامیاد نصب می شوند دارای ویژگی های متفاوتی هستند. روغن هایی که برای این موتورها استفاده خواهند شد استانداردهای خاصی دارند. برخی از مهمترین ویژگی هایی که برای موتورهای دیزلی و انژکتوری زامیاد به کار گرفته می شوند عبارت هستند از :

1. روغن های دیزلی

در هر یک از انواع وانت زامیاد دو مدل موتور دیزلی و انژکتوری را مورد استفاده قرار داده اند. به همین دلیل بهترین روغن موتور زامیاد را باید بر اساس نوع موتور انتخاب کنید. موتورهای دیزلی و انژکتوری که روی خودروی زامیاد نصب می شوند دارای ویژگی های متفاوتی هستند. روغن هایی که برای این موتورها استفاده خواهند شد استانداردهای خاصی دارند. برخی از مهمترین ویژگی هایی که برای موتورهای دیزلی و انژکتوری زامیاد به کار گرفته می شوند عبارت هستند از :

2. روغن های انژکتوری

بهترین روغن موتور زامیاد برای نمونه موتورهای انژکتوری دارای ویژگی های مشخص شده است. سطح کیفیت این نمونه روغن موتور باید با شاخص بین المللی AC مشخص گردد. ویسکوزیته روغن موتور هم بر اساس استانداردهای بین المللی می باشد. پایه تولید روغن موتور طبق نوع معدنی است. حجم روغن موتور چهار و نیم لیتر می باشد که باید همراه با تعویض فیلتر روغن انجام گردد. زمان تعویض روغن موتور در هر ۵۰۰۰ کیلومتر می باشد. زمانی که روغن موتور انژکتوری را همراه با فیلتر تعویض می کنید، حجم کلی آنها به 4 و نیم لیتر می رسد. برای روغن موتور زامیاد انژکتوری می توانید از گرید روغن استفاده نمایید.

روغن موتور وانت نیسان دوگانه سوز

روغن موتور این خودرو باید از درجه گرانروی یا ویسکوزیته 20W50 باشد. همچنین سطح API آن با توجه به دفترچه راهنمای وانت نیسان دوگانه سوز باید بالای SJ باشد یعنی می‌توان از روغن موتور هایی که درجه API یا سطح کیفی SJ یا SL را دارند استفاده نمود.در این دسته از محصولات انواع روغن موتور هایی که این سطوح کیفی را دارند را می توان برای خودرو نیسان دوگانه سوز استفاده کرد. اما دقت کنید که حتماً باید این روغن موتور های مورد نیاز شما از فروشگاه های معتبر تهیه شود.

حجم روغن موتور وانت نیسان دوگانه سوز با تعویض فیلتر چیزی برابر با ۴.۵ لیتر میباشد. پس شما یا باید بسته‌بندی‌های ۵ لیتری روغن موتور و یا یک بسته بندی چهار لیتری و یک بسته بندی یک لیتری روغن موتور برای تعویض کامل روغن موتور وانت نیسان دوگانه سوز تهیه نمایید.

بهترین روغن موتور برای نیسان وانت

روغن موتور هایی که در این بخش معرفی می گردد به عنوان روغن موتور های پیشنهادی می‌باشد البته روغن موتور های دیگری که توسط شرکت های دیگر نیز تولید شده اند می تواند مناسب این خودرو باشد.

اولین روغن موتور ایرانول ۱۶۰۰۰ است که توسط شرکت نفت ایرانول تولید شده است و مناسب خودروی نیسان وانت دوگانه سوز است و توسط خودروهای دوگانه سوز مختلفی از آن استفاده شده است.

دومین روغن موتور بهران سوپر پیشتاز 20W50 با API_SL است. این روغن موتور نیز برای خودروی وانت نیسان دوگانه سوز مناسب است.
در ادامه به صورت لیست وار روغن موتور های مختلفی که برای وانت نیسان دوگانه سوز است را خدمت شما معرفی می‌کنیم؛
۱. کاسترول GTX_20W50
۲. بهران تکتاز 20W50
۳. بهران پیشتاز 20W50
۴. ایرانول ۱۲۰۰۰ 20W50
۵. بهتام 20W50 با API_SL
۶. توتال اماراتی 20W50 با API_SL
و روغن موتور های مختلفی که همانگونه که گفته شد توسط شرکت‌های مختلف ارائه شده اند.

 فیلترهای وانت نیسان دوگانه سوز

خودرو وانت نیسان هم مانند همه ی خودروها دارای تعدادی فیلتر است. وانت نیسان دوگانه سوز دارای یک فیلتر روغن می باشد که با وانت نیسان های معمولی و قدیمی کاربراتوری یکسان است. فیلتر هوای این خودرو نیز استوانه‌ای تقریباً ۲۰ الی ۲۵ سانتی متر ارتفاع با یک توری دور آن و ساختاری محکم با کاغذ های چین خورده داخل آن تولید شده است.

همچنین فیلتر بنزین این خودرو نیز دقیقا مشابه با فیلتر بنزین پژو ۴۰۵ می باشد که در دو نوع آلومینیومی و پلاستیکی تولید شده است.

روغن موتور برای نیسان وانت

بقیه ی روانکارهای خودرو نیسان وانت دوگانه سوز

وانت نیسان دوگانه سوز هم مانند بقیه ی خودروها دارای روغن ترمز که می باشد که این نسخه از وانت نیسان از نوع DOT4 آبی رنگ استفاده می کند. همچنین نسخه هایی که دارای فرمان هیدرولیک هستند، حدود یک لیتر روغن هیدرولیک دکسترون || خط برای این خودرو استفاده می‌شود. اما روغن های گیربکس و واسکازین این خودرو کمی متفاوت است.

واسکازین گیربکس این خودرو باید از نوع ۸۵W۹۰ با حجم ۳.۲ لیتر باشد. API یا سطح کیفی روغن گیربکس خودرو وانت نیسان دوگانه سوز باید بالای GL4 باشد. روغن دیفرانسیل این خودرو نیز چیزی حدود ۲.۴ لیتر است که در دفترچه راهنمای این خودرو نوشته شده است که APU یا سطح کیفیت روغن دیفرانسیل وانت نیسان دوگانه سوز باید بالاتر از GL4 باشد.

راهنمای خرید و قیمت روغن موتور نیسان وانت

روغن موتور نیسان دیزل با انژکتوری متفاوت است. بنابراین با توجه به نوع خودروی خود و با استفاده از محصولات پیشنهادی در دو بخش زیر، روغن مناسب خودروی خود را انتخاب کنید (برای آگاهی از قیمت روغن نیسان وانت گزینه‌ی خرید اینترنتی را انتخاب کنید). به علاوه در صورتی که پیشنهاد یا تجربه‌ی دیگری برای روغن موتور نیسان وانت دارید، آن را در بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید