اخبار

راهنمای خرید روغن گردشی

راهنمای خرید روغن گردشی

راهنمای خرید روغن گردشی : روغن های گردشی برای روغن کاری متمرکز سیستم های مختلف ماشین آلات صنعتی طراحی شده اند مانند : یاتاقان، چرخ دنده و غیره که  محصولات گسترده ای را در این زمینه ارائه می دهد، روغن های گردشی برای روغن کاری سیستم های دارای بار ضعیف که در دماهای متوسط ​​ کار می کنند، تا روغن های با تکنولوژی بالاتر که برای شدید ترین شرایط کاری طراحی شده اند. برای راهنمای بیشتر تا پایان مقاله با روغن سیتی همراه باشید.

ویژگی‌های روغن صنعتی گردشی

موضوع مهم دیگری که لازم است تحت بررسی قرار گیرد، ویژگی‌های روغن صنعتی گردشی است؛ همانطور که اشاره شد، کاربرد اصلی این نوع از روانکاوها به استفاده از آن‌ها در سیستم‌هایی که ویژگی‌های هیدرولیکی برمی‌گردد.

برای مثال استفاده از این روغن‌ها در سیستم‌هایی هیدرولیکی مثل گیربکس، ماشین آلاتی که در صنعت نساجی مورد استفاده قرار می‌گیرند و یا در ماشین‌آلاتی که برای آن‌ها از چرخ دنده استفاده می‌شود بسیار مرسوم است.

روغن صنعتی گردشی دارای انواع مختلفی است که عبارت‌اند از روغن‌های گردشی هیدرولیک و همچنین روغن‌های گردشی دنده صنعتی که این دو نوع از زیر مجموعه‌های بسیار پراستفاده‌ی روغن‌های گردشی به شمار می‌آیند.

این دو نوع از روغن گردشی در سیستم‌های هیدرولیکی و همچنین در سیستم‌هایی به کار می‌روند که دارای چرخ دنده هستند.

در اکثر سیستم‌های هیدرولیکی یا سیستم‌های دارای چرخ دنده، عوامل مختلفی باعث جذب آلودگی بیش از حد در این سیستم‌ها می‌شوند.

به همین علت برای تولید انواع مختلف روغن صنعتی گردشی که در چنین سیستم‌هایی مورد استفاده قرار می‌گیرند، ترکیباتی به کار می‌روند که توانایی رفع چنین آلودگی‌هایی را دارا هستند.

راهنمای خرید روغن گردشی

با استفاده از این ترکیبات در ساختار انواع روغن‌های گردشی، آلودگی‌ها و ترکیباتی که در ساختار روغن مورد نظر اضافی هستند رفع می‌شوند.

روغن‌ صنعتی گردشی باکیفیت به آسانی از ترکیبات اضافی و موادی که باعث آلودگی آن‌ها می‌شود، جدا می‌شوند؛ از جمله‌ی این مواد می‌توان به آب و همچنین هوا اشاره کرد که تاثیرات مستقیمی در آلودگی و آسیب دیدن ترکیب روغن‌های صنعتی گردشی دارند.

از ویژگی‌های مهم روغن‌های صنعتی گردشی، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • این روغن‌ها دارای ویسکوزیته‌ای بالا هستند.
  • این روغن‌ها در برابر ایجاد کف‌های پایدار بسیار مقاوم هستند.
  • روغن‌های صنعتی گردشی، در برابر اکسید شدن و زنگ زدگی مقاومت بالایی دارند.
  • این نوع از روغن‌ها را می‌توان به آسانی از آب جدا کرد.
  • این روغن‌ها از سیستم‌های دارای چرخ دنده و سیستم‌های هیدرولیکی و همچنین به وجود آمدن لجن محافظت می‌کنند.

راهنمای خرید روغن گردشی

روغن گردشی یکی از اجزای اساسی برای عملکرد صحیح و بهینه ماشین و دستگاه‌ها است، اما خرید روغن گردشی مناسب ممکن است یک فرایند گیج کننده باشد. در این مقاله، به بررسی نکات مهمی که باید در نظر گرفته شوند تا بتوانید روغن گردشی مناسب را برای ماشین خود انتخاب کنید می‌پردازیم.

1. نوع ماشین:
اولین گام در انتخاب روغن گردشی، شناخت نوع ماشین است. هر ماشین نیاز به نوع خاصی از روغن گردشی دارد، بنابراین مطمئن شوید که روغنی که انتخاب می‌کنید، با نوع ماشین شما سازگار است.

2. ویسکوزیته:
ویسکوزیته یکی از ویژگی‌های مهمی است که باید در نظر گرفته شود. ویسکوزیته به میزان ذخیره حرارت و روانیته روغن مربوط است. در شرایط داغ، ویسکوزیته باید کمتر باشد تا روغن به راحتی بتواند در موتور جریان یابد و در شرایط سرد، ویسکوزیته باید بیشتر باشد تا راندمان ماشین را تضمین کند.

3. استاندارد:
مطمئن شوید که روغن گردشی انتخابی شما با استانداردهای مورد نیاز ماشین شما سازگار است. بررسی کنید که آیا روغن شما توسط سازنده ماشین تایید شده است یا خیر.

4. تغییرات دما:
دمای محیط و شرایط آب و هوایی منطقه‌ای که در آن ماشین شما استفاده می‌شود نیز باید در نظر گرفته شود. انتخاب روغن گردشی با توجه به تغییرات دما می‌تواند به بهبود عملکرد ماشین کمک کند.

5. توصیه‌های تولید کننده:
در نهایت، همیشه بهتر است به توصیه‌های تولید کننده ماشین و روغن گردشی توجه کنید. این توصیه‌ها ممکن است شامل نوع روغن، فواصل تعویض و سایر نکات مهم برای حفظ عمر مفید ماشین شما باشد.

با توجه به این نکات و راهنمای خرید روغن گردشی، می‌توانید روغن مناسب برای ماشین خود را انتخاب کنید و از عملکرد بهینه و بدون مشکل ماشین خود لذت ببرید.

مشخصات کلی روغن گردشی

به طور کلی یک روغن گردشی مناسب باید ویژگی‌های زیر را داشته باشد:

  • محافظت سیستم از اکسیداسیون و تشکیل لجن
  • قابلیت جدا شدن سریع و مطلوب از آب
  • خاصیت ضد اکسایش و ضد زنگ‌زدگی مطلوب
  • شاخص گرانروی نسبتا بالا
  • جلوگیری از تشکیل کف پایدار

راهنمای خرید روغن گردشی

اثرات روانکاوی حاصل از روغن صنعتی گردشی

موضوع مهم دیگری که لازم است بررسی شود، اثرات روانکاوی حاصل از روغن صنعتی گردشی است.

روغن‌های صنعتی گردشی باید ویسکوزیته‌ای متناسب با سیستم‌های هیدرولیکی و سیستم‌هایی که دارای چرخ‌دنده هستند داشته باشند؛ چرا که کمتر یا زیادتر شدن میزان ویسکوزیته‌ی این روغن‌ها از میزان استاندارد، ممکن است باعث این شود که این سیستم‌ها نتوانند به شکل مناسبی عمل کنند.

برای ساخت سیستم‌های گردشی و هیدرولیکی، اجزاء مختلفی را در نظر می‌گیرند، اجزائی همچون پمپ، مخزن و دیگر تجهیزات.

در واقع عدم بکارگیری این اجزاء برای این سیستم‌ها، باعث می‌شود تا روغن‌های گردشی بتوانند عملکردی کاملا درست داشته باشند.

در واقع در ابتدا روغن صنعتی گردشی به وسیله‌ی پمپ سیستم‌های هیدرولیکی وارد سیستم می‌شود.

بعد از این که اعمال لازم جهت روانکاوی سیستم موردنظر و همچنین جابه‌جایی حرارت در این سیستم‌ها به درستی انجام شد، روغن استفاده شده به داخل مخزن روغنی که برای سیستم ساخته شده است برمی‌گردد.

برای این که در جهت انجام فرایند روانکاوی، کیفیت روغن صنعتی گردشی مورد استفاده پایین نیاید، فیلترها و افزودنی‌های مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرند. بدین ترتیب روغن قابلیت اصلی خود جهت گردش در سیستم‌های هیدرولیکی و روانکاوی آن‌ها را حفظ خواهد کرد.

در تعدادی از سیستم‌های هیدرولیکی، ممکن است که حرارت بالایی ایجاد شود و پایین آوردن این حرارت و خنک کردن سیستم لازم شود.

به همین دلیل در این سیستم‌ها، از یک سری مبدل استفاده می‌شود تا دما در حالت مطلوب و متعادل خود باقی بماند.

برای این که روانکاوی توسط انواع روغن صنعتی گردشی همواره به شکلی درست انجام شود، تجهیزاتی گوناگون را به کار می‌گیرند تا معیارهای گوناگونی همچون دما و فشار و دیگر معیارها در حالتی متعادل و استاندارد باقی بمانند و روغن گردشی مورد استفاده برای روانکاوی این سیستم‌ها، توانایی این را داشته باشد که وظایف خود در جهت روانکاوی را به درستی انجام دهد.

در صورتی که عمر روغن گردشی به پایان برسد و دیگر کیفیت لازم را برای روانکاوی نداشته باشد، به جای تعویض کلی آن تنها مقداری از آن را تعویض می‌کنند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید