اخبار

بهترین مارک روغن موتور در ایران

برند روغن موتور

امروز، در یکی دیگر از محتوای‌های روغن سیتی قصد داریم تا در مورد موضوع مهم، بهترین مارک روغن موتور در ایران صحبت کنیم، روغن موتور وظیفه روان کاری بخش‌های درونی موتور ماشین را دارد، روغن موتور به تمامی منافذ موتور ماشین نفوذ می‌کند و نقش چشمگیری در کارکرد خودرو دارد. اهمیت استفاده از روغن موتور خوب از آن جهت است که در میزان سوخت مصرفی خودرو، کارکرد ماشین، سرعت ماشین و … تأثیر دارد.

استفاده از بهترین برند روغن موتور ماشین باعث خواهد شد تا از هزینه‌های جانبی به منظور تعمیرات در صورت استفاده از روغن موتور‌های بی‌کیفیت نیز جلوگیری شود. با توجه به توضیحات گفته شده پی بردیم که انتخاب یک روغن موتور ماشین مناسب چرا برای ما مهم است، حال در ادامه به بررسی مواردی دیگر در این باره و معرفی بهترین برند روغن موتور خودرو خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.

چرا برندهای روغن موتور را بشناسیم؟

همانطور که گفته شد، تاثیر روان‌کاری روغن در عملکرد ماشین بسیار بالاست، چرا که انتخاب روغن اشتباه و نامناسب، می‌تواند اثرات منفی زیاد و هزینه‌های بالایی را به همراه داشته باشد. روغن تقلبی و همچنین عدم تعویض به‌موقع روغن، می‌تواند باعث به وجود آمدن مشکلاتی مانند مصرف بالای سوخت، ایجاد آلودگی محیطی، کم شدن عمر روغن، خراب شدن زودتر فیلتر روغن، روغن سوزی، پوسیده شدن قطعات موتور و خراب شدن موتور و ایجاد لجن شود.

به همین دلیل برای پیشگیری از به وجود آمدن این گونه مشکلات و کم کردن هزینه‌های تعمیر، باید ‌برندهای شناخته شده روغن را بشناسیم تا خریدی مطمئن داشته و در نهایت عمر موتور بیشتری داشته باشیم.

چه فاکتورهایی در انتخاب روغن تاثیرگذار است؟

انتخاب روغن موتور مناسب ماشین از دو جهت باید بررسی شود: ۱- انتخاب براساس برند ۲- انتخاب براساس ویژگی‌ها.

انتخاب براساس ویژگی‌ها:

بهترین جواب برای یافتن روغن مناسب ماشین براساس ویژگی‌ها، مراجعه به دفترچه راهنمای ماشین است. این ویژگی‌ها که شامل سطح کیفی و ویسکوزیته است براساس شرایط آب و هوایی و سال ساخت موتور ماشین تعیین شده است.

انتخاب براساس برند:

این انتخاب هم می‌تواند سلیقه‌ای باشد و هم براساس تجربه و آگاهی. انتخاب برند مطمئن و اصیل می‌تواند در طولانی مدت اثرات مفیدی داشته باشد مانند:

  • اطمینان از خرید روغن اصل
  • اطمینان از در دسترس بودن محصولات
  • اطمینان از پشتیبانی برند
  • اطمینان از آینده برند و محصولات آن

بهترین مارک روغن موتور

چگونه بهترین مارک روغن موتور را انتخاب کنیم؟

مبحث بهترین بودن در مسائل عمومی در مواردی سلیقه‌ای و براساس خواسته افراد تغییر می‌کند. اما در مسائل تخصصی و فنی، مانند انتخاب روغن موتور باید به مقوله رعایت استانداردها توجه شود. اولین و مهم‌ترین ویژگی یک برند خوب روغن موتور، رعایت استانداردها در تولید و فروش روغن است. برندی که استانداردها را رعایت کند، قطعا موارد مهم دیگری را هم رعایت خواهد کرد.

ویژگی‌های بهترین برند روغن موتور:

  • رعایت و اجرای استانداردهای تعیین شده
  • اهمیت دادن به تجربه مشتری
  • قدمت و اصالت برند
  • استفاده از روغن پایه مرغوب و استاندارد
  • استفاده از ادتیوهای مرغوب
  • پشتیبانی محصولات
  • به روز بودن علم تولید محصولات
  • در دسترس بودن محصولات
  • تولید روغن مرغوب و مطمئن
  • نظارت مداوم بر کیفیت روغن
  • همگام با تکنولوژی‌های روز
  • قیمت مناسب و مقرون به صرفه

اگر برندی موارد گفته شده را رعایت کند یعنی مشتری خود را از دو نگرانی نجات داده است: ۱-خرید روغن اصل ۲- در دسترس بودن محصولات در آینده

معرفی بهترین برند روغن موتور ماشین

اصلی‌ترین موضوع این نوشته بررسی و معرفی بهترین برند روغن موتور ماشین می‌باشد، در ادامه به معرفی بهترین برند‌های روغن موتور ماشین می‌پردازیم و در نهایت نتیجه‌گیری را به خود شما محول می‌کنیم تا تصمیم بگیرید بین بهترین برند‌ها کدام یک برای خودرو شما بهتر خواهد بود و بیشترین کارکرد را خواهد داشت.

بهترین مارک روغن موتور

روغن موتور برند توتال، total

برند توتال در واقع یکی از قدیمی‌ترین برند‌های فعال در زمینه تولید روغن موتور ماشین می‌باشد، این برند بیش از ۹ دهه است که در بازار مشتقات نفتی مشغول به فعالیت است، برند توتال یک برند فرانسوی است. نام توتال به دلیل فعالیت‌هایی که در زمینه صنعت نفت و گاز در ایران داشته است، برای ایرانیان آشنا است.

انواع پژو با محصولات این برند سازگاری زیادی دارند. برند توتال به شکل تخصصی مشغول تولید روغن موتور ماشین می‌باشد، محصولات این برند به شکل ویژه‌ای برای افزایش کارکرد و ماندگاری ماشین طراحی شده‌اند. برند توتال در سطح جهانی شناخته شده است و محصولات آن در کشور‌های پیشرفته خریدار دارد. کشور‌های بزرگ اروپایی ماشین‌های خود را گا‌هاً منطبق بر ساختار روغن موتور توتال طراحی و تولید می‌کنند. قطعاً برند توتال قطعاً در لیست بهترین برند روغن موتور ماشین قرار می‌گیرد.

روغن موتور برند بهران

یکی از بهترین برند‌های ایرانی که در لیست بهترین برند روغن موتور ماشین قرار می‌گیرد، قطعاً برند بهران است. این شرکت یکی از قدیمی‌ترین شرکت‌های فعال در زمینه محصولات نفتی است و سابقه‌ای ۵۰ ساله در بازار ایران دارد. همانطور که در بالا اشاره کردیم، برند‌های ایرانی نیز در میان بهترین برند روغن موتور ماشین جای دارند و برند بهران مصداق این مورد است.

روغن موتور برند کاسترول، Castrol

برند کاسترول یکی دیگر از برند‌های شناخته شده در سطح جهانی است، از روان‌کننده‌های این برند برای انواع خودرو، کشتی، موتور و … استفاده می‌شود. برند کاسترول محصولات مختلفی را برای انواع خودرو دو زمانه، چهار زمانه، بنزینی، دیزلی و … تولید می‌کند. نکته‌ای که وجود دارد این است که برند کاسترول صرفاً روغن موتور ماشین تولید نمی‌کند، بلکه کلکسیونی تقریباً کامل از لوازم مصرفی خودرو را تولید و عرضه می‌کند. از جمله محصولات دیگر این برند می‌توان به: ضد یخ، روغن‌های زنجیر، مایعات گیربکس اتوماتیک، مایعات گیر بکس دستی و … اشاره کرد.

روغن موتور برند اسپیدی

برند اسپیدی، یکی از برند‌های شرکت نفت سپاهان است. شرکت نفت سپاهان یکی از بزرگترین شرکت‌های خصوصی زمینه محصولات نفتی در ایران است، این شرکت با برند اسپیدی مشغول به تولید و عرضه روغن موتور ماشین است. این برند به عنوان یک برند ایرانی در لیست بهترین برند روغن موتور ماشین جای دارد.

روغن موتور برند لیکومولی

برند لیکومولی یکی از بهترین برند‌های موجود برای روغن موتور ماشین به حساب می‌آید، این برند به دلیل ساختار ویژه‌ای که محصولاتش دارد، خریداران زیادی را جذب خود کرده است. روغن موتور برند لیکومولی برای چهار فصل سال مناسب است. روغن موتور‌های لیکومولی به دلیل اینکه ویسکوزیته بالایی دارند برای فصل‌هایی با گرمای زیاد و سرمای زیاد کاربردی هستند و خیال شما را راحت خواهند کرد. با توجه به موارد گفته شده قطعاً یکی از برند‌هایی که در فهرست بهترین برند روغن موتور ماشین قرار می‌گیرد، برند لیکومولی است. روغن‌های این برند برای انواع ماشین دیزلی و بنزینی کارآمد هستند. محصولات این برند در بازار ایران پیدا می‌شود.

بهترین مارک روغن موتور

روغن موتور برند ایرانول

شرکت نفت ایرانول یکی دیگر از شرکت‌های خصوصی ایرانی است که در زمینه مواد نفتی و مشتقات نفتی به صورت گسترده فعالیت دارد، این شرکت در چند سال اخیر همواره در حال توسعه ابعاد کاری خود بوده است و روغن موتور ماشین نیز در لیست محصولات این برند قرار می‌گیرد. در بین برند‌های ایرانی فعال در زمینه تولید روغن موتور خوردو، برند ایرانول قطعاً یکی از بهترین انتخاب‌هایی است که شما می‌توانید بکنید.

روغن موتور برند پترونول

پترونول یکی دیگر از برند‌هایی است که در سایت بریم خرید نیز محصولات آن موجود است. روغن موتور ماشین برند پترونول، با همکاری مهندسینی از کشور‌های ترکیه، ایران، آلمان، کانادا تولید می‌شود. این برند تجربه حضور ۴۵ ساله را در بازار روغن موتور ماشین دارد. این برند ادعا دارد که محصولات خود را مطابق با استاندارد‌های روز دنیا تولید می‌کند و از آخرین تکنوژی‌های بهره می‌برد.

 نتیجه‌گیری

در این نوشته قصد داشتیم تا در مورد معرفی بهترین برند روغن موتور ماشین، برند‌هایی را به شما معرفی کنیم و اطلاعاتی را درباره آن‌ها به شما بدهیم. در بین برند‌های معرفی شده برند‌های ایرانی و خارجی قرار داشتند برند‌های نظیر ایرانول، اسپیدی، کاسترول، لیکومولی و… را در لیست بهترین برند روغن موتور ماشین، قرار دادیم. شما می‌توانید تجربیات خود را در مورد انتخاب بهترین برند روغن موتور ماشین، در بخش کامنت‌های این صفحه با ما به اشتراک بگذارید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید