آموزشی

بهترین روغن موتور برای اچ سی کراس

روغن موتور برای اچ سی کراس

بهترین روغن موتور برای اچ سی کراس : اچ سی کراس، محصولی از شرکت تولیدی ایران خودرو، که چندین سال است در بازار ایران تردد می کنند. این خودرو با موتور معروف و پر طرفدار تی یو فایو TU5، بسیار قوی و پر شتاب، و همچنین اقتصادی با مصرف سوخت پایین در نسخه های مختلف دنده دستی و دنده اتوماتیک در بازار وجود دارد. موتور ۱۶۰۰ سی سی این خودرو، بسیار با قدرت و پرشتاب بدنه این خودرو را به حرکت در می آورد. برای بررسی  بهترین روغن موتور برای اچ سی کراس تا انتها با روغن سیتی همراه باشید.

مواردی که در سرویس دوره ای این خودرو باید به آن توجه شود:

  • روغن گیربکس اچ سی کراس میبایست 6 لیتر تهیه شود. با توجه به اینکه این گیربکس ساخت شرکت آیسین میباشد (همان گیربکس کمری گرند) پیشنهاد میشود از روغن گیربکس آیسین AFW+ استفاده شود. ولی از نظر کیفی روغن گیربکس VI بسیار با کیفیت تر میباشد. در نتیجه با توجه به سلیقه مالک هر دو روغن گیربکس در پیشنهادات فروشگاه آمده است.
  • روغن موتور اچ سی کراس 4 لیتر با تعویض فیلتر با درجه گرانروی 5W40 با درجه کیفی SM یا SN و تولید شده به صورت نیمه سینتتیک و تمام سینتتیک میبایست هر 8000 کیلومتر تعویض شود
  • فیلتر روغن اچ سی کراس و فیلتر هوا اچ سی کراس میبایست در هر سرویس دوره ای تعویض گردد
  • فیلتر کابین اچ سی کراس میبایست در هر فصل تعویض گردد
  • صافی بنزین اچ سی کراس میبایست زیر نظر مکانیک و با توصیه مکانیک تعویض گردد
  • روغن ترمز اچ سی کراس آبی رنگ میباشد و باید هر 50000 کیلومتر تعویض گردد
  • روغن هیدرولیک فرمان اچ سی کراس هر 50000 کیلومتر تعویض گردد
  • ضدیخ اچ سی کراس سبز رنگ و حجم 6 لیتر هر دوسال یک بار باید تعویض گردد

روغن موتور برای اچ سی کراس

وظایف بهترین روغن موتور برای اچ سی کراس

باید بدانید که بهترین روغن موتور اچ سی کراس وظایف مشخص شده ای بر عهده دارد. در صورتی که تمامی وظایف روغن موتور به درستی انجام شود، باید مطمئن شوید که روغن موتور مناسبی را خریداری کرده اید. کاهش اصطکاک قطعات موتور یکی از مهمترین وظایف روغن موتور خودروی اچ سی کراس می باشد. کاهش سایش قطعات موتور به عنوان یکی دیگر از وظایف روغن موتور شناخته می ‌شود. شما اگر بهترین روغن موتور خودروی اچ سی کراس را خریداری کنید می توانید قطعات موتور را همیشه تمیز نگه دارید.

در صورتی که بهترین روغن موتور برای این خودرو استفاده شود عملکرد قطعات محرک موتور به بهترین نحو ممکن خواهد بود. بر همین اساس شما زمان خرید انواع روغن موتور خودروی اچ سی کراس باید به برند تولیدی و کیفیت روغن موتور توجه داشته باشید. اگر بهترین برند تولیدی روغن موتور خودروی اچ سی کراس را خریداری کنید خیالتان راحت خواهد بود که تمامی وظایف بیان شده، توسط روغن موتور اعمال خواهد شد.

چه مواردی روی مدت زمان تعویض روغن موتورهای اچ سی کراس نقش دارد ؟

زمان تعویض بهترین روغن موتور برای اچ سی کراس باید به خوبی مواردی که روی مدت زمان تعویض روغن نقش دارد را بشناسید. شرایط عملکرد و کارکرد موتور خودرو یکی از مهمترین مواردی است که مدت زمان تعویض روغن موتور را تعیین می کند. کیفیت احتراق موتور و کیفیت فیلترهای روغن و هوا را به عنوان فاکتورهای دیگر باید در نظر بگیرید. مدت زمانی که روغن در کارتر می ماند را باید بررسی کنید و سپس جهت تعویض روغن اقدام نمایید. در شرایطی که خودرو کارکرد سختی دارد مانند طی کردن مسافت های کوتاه، باید روغن موتور را تعویض نمایید.

در محیط هایی که گرد و غبار زیاد دارند و آب و هوایشان نامناسب می باشد نیاز است که زمان تعویض روغن موتور خودروی اچ سی کراس را نزدیک تر نمایید. در مناطق سرد و گرم روغن موتور را نیاز است که در هر ۵ هزار کیلومتر تعویض نمایید. روغن برخی از خودروها را شما می توانید تا ۱۲ هزار کیلومتر نگه دارید. با تعویض به موقع روغن موتور خودروی اچ سی کراس سلامت خود را تضمین خواهید کرد.

چه روغن موتور برای H30Cross استفاده کنیم؟

برای محافظت از این موتور بسیار با کیفیت و پرشتاب، بهتر است از روغن موتوری با کیفیت بسیار بالا استفاده نمایید. در دفترچه راهنمای این خودرو، روغن موتور با درجه گرانروی یا ویسکوزیته ۱۰w۴۰ پیشنهاد شده است. اما در مناطق بسیار سرد، باید از روغن موتوری با ویسکوزیته پایین تر  ۵w۳۰  استفاده کرد. چرا که در هوای سرد ویسکوزیته روغن موتور به صورت خودکار بالاتر می رود و شما حتما برای محافظت و حرکت روان‌ تر موتور خودرو و همچنین استارت خودرو راحت خودرو باید از روغنی با ویسکوزیته پایین تر استفاده نمایید. درجه API روغن موتوری که  برای این خودرو استفاده می شود SL به بالا می باشد. یعنی SM و یا SN

روغن موتور برای H30Cross

دقت کنید که استفاده از روغن موتور اصلی، در این خودرو بسیار مهم می باشد. پس مواظب باشید که به هیچ وجه گول روغن موتور های تقلبی موجود در بازار را نخورید. در ادامه همراه باشید با بهترین روغن موتور برای اچ سی کراس را بررسی کنیم.

روغن موتور برای اچ سی کراس

روغن موتور کاسترول مگناتک برای اچ سی کراس

اولین روغن موتوری، که برای این خودرو پیشنهاد می گردد. روغن موتور کاسترول مگناتک با سطح کیفی API SM و گرانروی ۱۰w۴۰ می باشد. این روغن موتور، در بسته‌بندی ۴ لیتری پلاستیکی تهیه و تولید شده است.

روغن موتور توتال اماراتی برای اچ سی کراس

در ادامه بررسی بهترین روغن موتور برای اچ سی کراس به روغن موتور توتال اماراتی۱۰w۴۰  ۷۰۰۰ می رسیم. دقت کنید این روغن موتور دارای کیفیت API  معادل با  SN میباشد. پس از بالاترین  سطح کیفیت روغن موتور، که می‌توان در خودرو اچ سی کراس استفاده نمود در این روغن موتور وجود دارد.

روغن موتور بهران سوپر پیشتاز 10W40 برای اچ سی کراس

در ابتدا روغن موتور بهران سوپر پیشتاز ۱۰W۴۰   SL را پیشنهاد میکنیم. این روغن موتور پاسخ بسیار مناسبی  به موتور تی یو فایو داده و شما می توانید با خیال راحت، این روغن موتور را به خودروی خود اضافه کنید. تجربه چند ساله در کنار مشخصات فنی این روغن موتور نشان می دهد که این روغن موتور برای خودرو اچ سی کراس بسیار مناسب است.

روغن موتور پارس سوپر پایا پلاس برای h30cross

همچنین روغن موتور پارس سوپر پایا پلاس  ۱۰W۴۰ SL نیز محصولی است که برای خود را پیشنهاد می گردد. این روغن موتور با کیفیت عالی و قیمت مناسبش یک گزینه بسیار عالی برای خودرو اچ سی کراس می باشد و شما می توانید از این روغن موتور اقتصادی برای خودرو خود استفاده کنید.

روغن موتور ایرانول ریسینگ برای اچ سی کراس

شرکت نفت ایرانول نیز، محصولی به نام ایرانول ریسینگ را  ارائه و به بازار عرضه نموده است. و شما می توانید از این روغن موتور، برای خودرو اچ سی کراس نیز استفاده کنید. این روغن موتور با درجه API معادل با SL و ویسکوزیته 10W40 به بازار عرضه شده است. قیمت مناسب ایرانول ریسینگ باعث شده است که طرفداران زیادی در بین صاحبان اچ سی کراس پیدا کند.

روغن موتور به تام 7000 برای اچ سی کراس

همچنین بهتام روانکار،  روغن موتوری ۱۰w۴۰. ۷۰۰۰ را نیز به بازار عرضه کرده است. که در کنار روغن موتور های دیگر این شرکت، مانند: روغن موتور بهتام رنووشن می توان برای این اچ سی کراس استفاده کرد. هر دو این محصولات از کیفیت API SL بهره مند می باشد.

سخن آخر

در این مقاله به بررسی کامل مشخصات موتور این خودرو و ویژگی هایی که نیاز است روغن موتور اچ سی کراس داشته باشد پرداختیم. شما با انتخاب و خرید روغن موتور با ویژگی های گفته شده می توانید از آسیب رساندن به موتور خودرو خود جلوگیری کنید. همچنین می توانید بهترین و باکیفیت ترین روغن موتور برای خودرو دانگ فنگ اچ سی کراس (H30 Cross) خود را از فروشگاه اینترنتی روغن سیتی خریداری کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید