اخبار

معرفی برند روغن توتال (total)

روغن توتال (total)

برند روغن توتال یک شرکت فرانسوی چند ملیتی نفت و گاز است. این شرکت در سال ۱۹۲۴تاسیس شد و از جمله بهترین شرکت‌‌های نفتی است. تجارت این شرکت مواردی مثل اکتشاف و تولید نفت خام، تولید گاز طبیعی، پالایش نفت، تولید برق، حمل و نقل، بازاریابی و تجارت بین‌الملی نفت خام و بازاریابی فرآورده‌های نفتی را شامل می‌شود. در کنار این موارد، شرکت توتال مواد و فرآورده‌های شیمیایی را نیز در مقیاس بزرگ تولید می‌کند.

دفتر مرکزی توتال در غرب پاریس قرار گرفته است و جز بورس اوراق بهادار می‌باشد. برند توتال مانند سایر شرکت‌‌های نفتی و سوخت فسیلی تاریخچه پیچیده‌ای دارد و اثرات مختلف زیست محیطی و اجتماعی آن قابل بحث است. بر مبنای گزارشی که CDP Carbon Majors منتشر کرده، شرکت توتال ، از جمله ۱۰۰ شرکت برتر در سطح جهان از نظر تولید وانتشار کربن در سال ۲۰۱۷ بود. این مقدمه‌ای بود در مورد برند توتال(TotalEnergies SE) که در ابتدای این مقاله از سایت روغن سیتی به آن اشاره کردیم. اما در ارتباط با این برند گفتنی‌های زیاد و جالبی وجود دارد که در ادامه این مقاله به آن اشاره می‌کنیم. بنابراین برای کسب اطلاعات بیش‌تر با ما همراه باشید.

بخش‌های تجاری شرکت توتال

در سپتامبر ۲۰۱۶، برند توتال یک سازمان جدید را راه‌اندازی کرد. تا به جاه طلبی خود برای تبدیل شدن به یک انرژی بزرگ برسد.  این سازمان جدید از بخش‌های زیر تشکیل شده است:

  • استخراج و تولید نفت
  • گاز، انرژی‌های تجدید پذیر و برق
  • پالایش و مواد شیمیایی
  • بازرگانی و حمل و نقل
  • بازاریابی و خدمات
  • خدمات جهانی

در سال ۲۰۱۶ همچنین، برند توتال دو بخش شرکتی جدید را ایجاد کرد که یک بخش شامل افراد و مسئولیت اجتماعی بود. این بخش مواردی مثل سلامت، ایمنی، منابع انسانی، امنیت، محیط زیست و مشارکت جامعه مدنی را شامل می‌شد.

بخش دیگر استراتژی و نوآوری بود که شامل سناریوی گرمایش جهانی، حسابرسی، تحقیق و توسعه، موارد عمومی، مدیر ارشد دیجیتال و معاون ارشد فناوری ریاست جمهوری می‌شد.

برند روغن توتال

انواع روغن های توتال

روغن های توتال به ۲ گروه کلی روغن های مورد استفاده در خودرو و روغن های مورد استفاده در صنعت تقسیم بندی میشوند.

در گروه صنعت روغن های صنعتی ، شرکت توتال در صنایع مختلف مانند صنایع هوانوردی ، سیمان ، انرژی ، غذایی ، فلزکاری ، فولاد ،نساجی و صنایع چوب وکاغذ دارای محصولات مختلف و متنوعی میباشد.

در گروه خودرویی روغن ها و روانکارهای تولیدی این شرکت در گروه های مختلفی مانند ماشین آلات باغبانی و کشاورزی ، خودروهای سواری ، ماشین آلات راه سازی و اکتشاف معادن ، قایق های دریایی ، موتورسیکلت ،کامیون ها و اتوبوسها تولید و عرضه شده است.

 روغن گیربکس توتال

روغن گیربکس یا روغن دنده یا واسکازین از آن دسته روغن هایی است که بیشتر در گیربکس و دیفرانسیل خودرو مورد استفاده قرار میگیرد. روغن دنده در ۲ نوع برای خودروهای با گیربکس های دستی و گیربکس اتوماتیک تولید میگردد و توتال نیز در این زمینه محصولات با کیفیت و مرغوب خود را عرضه کرده است که میتوان به محصولات زیر اشاره کرد :

  1. روغن گیربکس اتوماتیک توتال  TOTAL MVLV  مناسب خودروهای ۶ سرعته ، با تکنولوژی پیشرفته و ضد اکسیداسیون قوی
  2. روغن گیربکس اتوماتیک توتال TOTAL FLUIDE III H  مناسب کامیون و ماشین های سنگین
  3. روغن گیربکس دستی توتال TOTAL EP 85W90  مناسب خودروهای سنگین و دارای مقاومت بسیار بالا
  4. روغن گیربکس دستی توتال  TOTAL 75W85 FA
  5. روغن گیربکس توتال  مدل  Gear8
  6. روغن گیربکس توتال مدل FLUIDE AT42
  7. روغن گیربکس توتال مدل FLUIDE ATX

 روغن موتور توتال

روغن موتور توتال همیشه جزو روغن های باکیفیت و مرغوب بازار بشمار رفته و از تکنولوژی بالایی در ساخت آن استفاده میشود.کمپانی های بزرگ خودروسازی مانند پژو و مرسدس بنز کیفیت محصولات توتال را تایید نموده اند. روغن موتور توتال در گرانروی های مختلف و در انواع سنتتیک و نیمه سنتتیک تولید عرضه شده اند.توتال برای انواع خودروهای بنزینی ، دیزلی و توربوشارژ روغن های متنوعی تولید و عرضه نموده است.

معرفی محصولات برند روغن توتال

برند توتال در حاضر محصولات زیادی به بازار عرضه کرده است که در ایران نیز قابل خریداری است. دو تا از محصولات این برند به شرح زیر است:

روغن موتور توتال انرژی Quartz 7000

روغن موتور Quartz 7000 از برند توتال، از جمله انواع روغن موتور با کیفیت است که از گرانروی مناسبی برخوردار است و در دماهای بالا و پایین عملکرد مناسبی دارد. میزان گرانروی آن 10W-40 بوده و با استاندارد SN/CF تولید شده است.

روغن موتور Quartz 9000 Energy توتال

روغن total موتور از مجموعه محصولات برند توتال، با استاندارد API SN/CF تولید شده و برای تمامی خودروهای سبک و موتورهای بنزینی قابل استفاده است. همچنین برای موتورهای قدرتمند که در شرایط سخت عملیاتی و دمای بالا کار می‌کنند، نیز گزینه خوبی است.

 روغن هیدرولیک توتال

روغن هیدرولیک علاوه بر استفاده در صنعت در صنعت خودرو نیز مورد استفاده قرار میگیرد.روغن هیدرولیک خودرو توتال در کاربردهای متنوعی مانند سیستم هیدرولیک فرمان ، هیدرولیک ترمز و سیستم تنظیم ارتفاع خودرو زانتیا مورد استفاده قرار میگیرد

 هر وسیله و ماشین آلاتی به آن احتیاج دارد. با روغن توتال میتوانید طول عمر موتور را طولانی تر کند و با کاهش اصطکاک بین قطعات و با تمیز کردن کل موتور، روغن موتور مانع از گرفتگی موتور و آسیب دیگی آن می شود.

قطعات مکانیکی دوام بیشتری پیدا میکنند و کمتر دچار خوردگی خواهد شد. بنابراین موتور از راندمان بیشتری بهره می برد و طول عمر آن را افزایش می دهد. این روغن میتواند عملکرد مناسب موتور را تضمین کند، بهترعمل میکند. روغنکاری خوب در واقع برای جلوگیری از آسیب جدی مکانیکی ضروری است.

علاوه بر عملکرد موتور، هزینه نگهداری نیز تحت تاثیر قرار میگیرد و در واقع مصرف سوخت و انتشار CO2 را کاهش می دهد. اگر بیش از حد از روغن استفاده کنید با اگر سطح آن خیلی پایین باشد اصطکاک حاصل کارایی انرژی موتور را تغییر می دهد، که به نوبه خود باعث افزایش مصرف سوخت می شود. یک روغن با کارایی بالا مانند روغن توتال باعث کاهش دبی های آلاینده در جو می شود.

برند روغن توتال

روغن توتال را انتخاب کنید تا از اثر بخشی بهینه ایی استفاه کنید

همه ی روغن ها یکسان نیستند. مهم است که روغنی متناسب با وسیله نقلیه و شرایط آب و هوایی محلی خود انتخاب کنید تا از تمام مزایای آن استفاده کنید. روغن های بر سه پایه تشکیل شده اند:

  • روغن های معدنی
  • روغن های نیمه مصنوعی
  • روغن های مصنوعی

جمع‌بندی

این مقاله اطلاعات مفید و خلاصه‌ای را در مورد برند توتال به شما ارائه کرد. در کنار توضیح در  مورد هدف و عملکرد آن، تاریخچه آن نیز به ترتیب از زمان تاسیس شرکت تا به امروز بیان شد و در مورد اقداماتی که این شرکت در طی سال‌های مختف انجام داده است، صحبت شد. سپس اشاره‌ای کوتاه به بخش‌های مختلف این سازمان و شرکت‌‌های وابسته آن گردید. در نهایت نیز به  محصولات برند توتال معرفی شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید