راهنمای انتخاب روغن, آموزشی

انتخاب بهترین روغن موتور مخصوص پارس

انتخاب بهترین روغن موتور مخصوص پارس

روغن موتور برای بهبود عملکرد خودروها تولید می‌‌شود و یک نیاز اساسی خودروها به حساب می‌آید. موتور خودرو از اصلی‌ترین قطعه در تمام خودروها بوده و به نوعی می‌توان به آن لقب قلب خودرو را داد. در صورتی که به موتور خودرو بی‌توجهی شود و در موتور خودرو از روغن موتور مخصوص پارس استفاده نشود، خسارت جبران ناپذیری به موتور و خودرو وارد می‌شود.

 

چرا باید در انتخاب روغن موتور پارس دقت داشته باشیم؟

تمام خودروها از لحاظ نحوه کارکرد و مشخصات فنی با یکدیگر تفاوت عمده‌ای دارند. بنابراین هر خودرو نیاز به روغن موتور مخصوص خود دارد. برای بهتر کردن شیوه عملکرد خودرو پژو پارس نیز باید به دنبال روغن موتور مناسب با این خودرو بود. روغن موتور مخصوص پارس از بهترین روغن موتورها برای این خودروها بوده که تا حد زیادی عمر خود را افزایش می‌دهد. با این تفاسیر انتخاب روغن موتور با کیفیت و مناسب خودرو اهمیت زیادی در طول عمر موتور خودرو و قطعات وابسته به آن دارد. در صورتی که روغن موتور استاندارد با خودرو تهیه نشود، اجزای مکانیکی خودرو با یکدیگر ساییده می‌شوند که سایش و اصطکاک بین آن‌ها می‌تواند آسیب جدی به آن‌ها وارد کند.

 

انتخاب بهترین روغن موتور مخصوص پارس

انتخاب بهترین روغن موتور مخصوص پارس

روغن موتور مخصوص پارس وظیفه روانکاری موتور و اجزای وابسته به موتور را برعهده دارد و با کاهش حرارت و اصطکاک بین اجزای خودرو از موتور خودرو محافظت می‌کند. برای انتخاب بهترین روغن موتور برای پژو پارس دوگانه سوز باید چند عامل را مد نظر قرار دهید. می‌بایست بر روی بدنه روغن موتور استانداردهای درج شده باشد. این استانداردها می‌‌تواند شامل API و ACEA باشند. استاندارد API در موتورهای دیزلی از حروف C انگلیسی و حروف A تا J و برای موتورهای بنزینی از حروف A تا N و حرف S استفاده شده است. کیفیت روغن موتور با بالاتر بودن حروف سنجیده می‌شود. از عوامل دیگری که باید در خرید روغن موتور مخصوص خودرو پارس به آن توجه شود، گرانروی یا ویسکوزیته می‌باشد. این نوع روغن موتورها در دو نوع سینگل گرید و مولتی گرید در بازار موجود هستند.

 

حجم روغن موتور مخصوص پژو

انواع مختلف ماشین‌های پژو، حجم روغن موتور مخصوص خود را دارند که در ادامه به بررسی آن‌ها می‌پردازیم.

حجم روغن موتور مخصوص خودرو پارس

خودرو پژو پارس در یک سال، با تعویض فیلتر، معادل چهار و نیم لیتر روغن موتور احتیاج دارد و در صورت عدم تعویض فیلتر نیازمند چهار لیتر روغن می‌باشد.

حجم روغن موتور مخصوص خودرو TU5

TU5 با تعویض فیلتر ۳.۷۵ لیتر و بدون تعویض فیلتر ۳.۲۵ لیتر می‌باشد.

حجم روغن موتور مخصوص خودرو ELX

حجم روغن موتور پژو پارس ELX در مدل ۱۸۰۰ سی سی با تعویض فیلتر نیازمند ۵ لیتر روغن موتور است و بدون تعویض فیلتر به ۴.۵ لیتر روغن موتور احتیاج دارد. در ۲۰۰۰ سی سی با تعویض فیلتر ۴.۸ لیتر و بدون تعویض فیلتر ۴.۳ لیتر احتیاج دارد.

حجم روغن موتور مخصوص خودرو پارس اتوماتیک

پژو پارس اتوماتیک با تعویض فیلتر به 5.4 و بدون تعویض فیلتر به ۴ لیتر روغن موتور نیازمند بوده و حجم روغن موتور پژو پارس دوگانه‌سوز مشابه پژو پارس اتوماتیک است.

       

چه برندی بهترین روغن برای موتور پارس را تولید می‌کند؟

چه برندی بهترین روغن برای موتور پارس را تولید می‌کند؟

روغن موتور بهران یک روغن موتور با کیفیت بوده که ایده‌آل‌ترین روغن موتور برای خودروهای ایرانی به حساب می‌آید. این روغن موتور باعث کاهش آلودگی هوا و مصرف سوخت شده همچنین دوره زمانی تعویض روغن را افزایش می‌دهد. روغن موتور بهران با استانداردهای زیست محیطی Euro II تولید شده و تاییدیه دارد. ضمن آن روغن موتور بهران سایش قطعات خودرو را کاهش داده و عمر موتور خودرو را افزایش می‌دهد. روغن موتور ده چهل برای پارس تی یو فایو و روغن موتور بیست پنجاه برای پژو پارس معمولی گزینه ایده‌آل هستند‌.

شما می‌توانید مقاله روغن موتور مخصوص دنا را مطالعه کنید.

 

خرید روغن موتور مخصوص پارس

همیشه صاحبان خودرو پژو پارس دغدغه خرید روغن موتوری با کیفیت را دارند‌. امروزه در بازار انواع گوناگونی از برند روغن موتور مخصوص خودرو پارس یافت می‌شود که تعداد محدودی از آن‌ها کیفیت لازم را ندارند. همچنین این روغن موتورها می‌توانند به موتور خودرو آسیب وارد کنند. به این ترتیب در صورتی که تمایل به خرید بهترین مارک روغن موتور برای پژو پارس با درجه کیفیت بالا و اصل را دارید، اما نمی‌‌دانید روغن موتور را از کجا تهیه کنید، می‌توانید وارد سایت روغن سیتی شوید.

جمع‌بندی

سطح کیفیت انواع روغن موتورهای مخصوص پارس متفاوت بوده و هرکدام در حجم گوناگونی در بازار موجود هستند. برای سلامت موتور خودرو پارس و جلوگیری از خرابی آن باید موتور خودرو را با روغن موتور مخصوص پارس تغذیه کرد. استفاده از روغن موتور مخصوص خودرو با اهمیت تلقی شده تا بتوان از هزینه‌های سرسام‌آور و هنگفت برای تعویض موتور یا حتی تعمیر موتور خودرو جلوگیری کرد. روغن موتور یک ماده ارزشمند برای خودرو تلقی شده که از رسیدن گرما به چرخه احتراق جلوگیری می‌کند.

تلفن تماس: 09194408271

منابع: vpracingfuels

روغن سیتی

بیشتر بخوانید:

بهران اتوماتیک lll

بهران کمپرسور VDL46

پارس بابک 68

بهران حرارت

 

سوالات متداول

  • چگونه روغن موتور مخصوص پارس را انتخاب کنیم؟

روغن موتور بهران یک روغن موتور با کیفیت بوده که ایده‌آل‌ترین روغن موتور برای خودروهای ایرانی به حساب می‌آید. این روغن موتور باعث کاهش آلودگی هوا و مصرف سوخت شده همچنین دوره زمانی تعویض روغن را افزایش می‌دهد. روغن موتور بهران با استانداردهای زیست محیطی Euro II تولید شده و تاییدیه دارد. ضمن آن روغن موتور بهران سایش قطعات خودرو را کاهش داده و عمر موتور خودرو را افزایش می‌دهد. روغن موتور ده چهل برای پارس تی یو فایو و روغن موتور بیست پنجاه برای پژو پارس معمولی گزینه ایده‌آل هستند‌.

  • قیمت روغن موتور برای پارس به چه صورت است؟

از آنجایی که روغن موتور برای یک خودرو، در سلامت، حفظ و نگهداری خودرو بسیار اهمیت دارد؛ شما می‌توانید با مراجعه به سایت روغن سیتی از قیمت آن مطلع شوید.

دیدگاهتان را بنویسید