راهنمای انتخاب روغن, آموزشی

انتخاب بهترین روغن موتور مخصوص سمند 1401

انتخاب بهترین روغن موتور مخصوص سمند

انتخاب روغن موتور مناسب برای سمند به نوع موتور خودرو بستگی دارد. روغن مخصوص موتور EF7 باید از گرید 10W-40 و روغن موتور برای سمند LX یا SE با موتور XU7 باید از گرید 20W-50 باشد. برای آشنایی بیشتر با ویژگی‌های روغن موتور مخصوص سمند، شما را به مطالعه این مقاله از سایت روغن سیتی دعوت می‌کنیم.

 

چرا باید در انتخاب روغن موتور سمند دقت داشته باشیم؟

امروزه روغن‌های زیادی در بازار وجود دارد و این تنوع محصولات باعث می‌شود که بسیاری از افراد در انتخاب روغن مناسب برای خودرو خود دچار تردید شده و نتوانند روغن موتور مخصوص خودرو خود را انتخاب کنند. برای انتخاب بهترین روغن موتور برای خودروی خود، باید فاکتورهای مختلفی را در نظر بگیرید که در ادامه به آن‌ها خواهیم پرداخت:

  • فاکتور اول | استاندارد

برای خرید یک روغن خوب، استانداردهای روی ظرف را بررسی کنید. استانداردهای API یا رتبه‌بندی ACEA استانداردهایی هستند که توسط روغن موتورهای با کیفیت بالا استفاده می‌شوند.

  • فاکتور دوم | استاندارد API

استاندارد API مخفف American Petroleum Institute است . برای موتورهای بنزینی از حرف S و حروف A تا N در کنار آن استفاده می‌کنند. هر چه حروف بیشتر استفاده شود، کیفیت روغن موتور نیز بالاتر است.

  • فاکتور سوم | استاندارد ACEA

این استاندارد مخفف اتحادیه خودروسازان اروپایی می باشد. روغنی که این استاندارد را داشته باشد، نماد ACEA را روی برچسب خود خواهد داشت. علاوه بر این علامت، از حروف A تا E و اعداد 1 تا 8 نیز استفاده می کنند.

با این حال بهترین روغن موتور مخصوص سمند، محصولی است که کیفیت عالی، قیمت مناسب و قبل از همه، باید با موتور خودروی شما سازگاری داشته باشد. پس صرف نظر از قیمت، نوع موتور خودرو شما در انتخاب نوع روغن موتور بسیار موثر است. همچنین توجه داشته باشید که غلظت بالای روغن موتور باعث کاهش راندمان موتور و غلظت کم باعث افزایش اصطکاک در قطعات موتور می‌شود.

شما می‌توانید مقاله انتخاب روغن موتور مخصوص پارس را مطالعه کنید.

 

انتخاب بهترین روغن موتور مخصوص سمند

انتخاب بهترین روغن موتور مخصوص سمند

روغن موتور مناسب سمند معمولی، LX بنزینی،LX گازی و  SE بهینه با موتور XU7 طبق دفترچه راهنمای خودرو  20W-50 SL نیمه سنتتیک می‌باشد. با توجه به پیشرفت تکنولوژی و تولید روغن موتور با کیفیت بهتر، می‌توانید از روغن موتور با شاخص API (کیفیت) SM برای سمند معمولی، LX بنزینی، LX گازی و SE بهینه شده با موتور XU7 استفاده کنید که باعث بهبود عملکرد موتور و طول عمر روغن موتور می‌شود. ایران خودرو روغن موتور 20W-50 را مناسب‌ترین روغن موتور مخصوص سمند با موتور XU7 معرفی کرده است.

 

روغن موتور مخصوص سمند

روغن موتور مناسب خودرو سمند در سه مدل LX، EF7 و SE با توجه به نوع موتور آن‌ها تعیین می‌شود که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم.

 

حجم روغن موتور مخصوص سمند

  1. حجم روغن موتور با قابلیت تعویض فیلتر روغن برای سمند معمولی، LX بنزینی، LX گازسوز و SE بهینه با موتور XU7 بر حسب لیتر: 4.75
  2. حجم روغن موتور با تعویض بدون فیلتر روغن برای سمند معمولی، بنزین LX، گاز LX و SE بهینه با موتور XU7 بر حسب لیتر: 4.25

 

چه برندی بهترین روغن برای موتور سمند را تولید می‌کند؟

چه برندی بهترین روغن برای موتور سمند را تولید می‌کند؟

در ادامه انواع روغن موتور مخصوص سمند تقدیم شما می‌شود. البته در نظر داشته باشید که تمامی این روغن‌های موتور برای خودرو سمند EF7 قابل استفاده است.

  1. روغن موتور توتال امارات 7000: دارای گرید API_SN و ویسکوزیته آن 10W-40 می‌باشد.
  2. روغن موتور Castrol Magnatec: این روغن موتور با ویسکوزیته 10W-40 و API_SM نیز تولید می‌شود.
  3. روغن موتور اسپیدی سوپر پاور 10W-40
  4. روغن موتور پارس سوپر پایا پلاس
  5. روغن موتور بهتام 7000: با ویسکوزیته API_SL و 10W-40 که مناسب خودروی سمند EFSON می‌باشد.
  6. روغن موتور سوپر پیشتاز 10W-40 بهران: با ویسکوزیته 10W-40 و API_SL ارائه شده
  7. روغن موتور موتوسل: برای سمند EF7 با ویسکوزیته 10W-40
  8. روغن موتور elf
  9. روغن موتور پروفی

بهترین برندهای روغن موتور

بهترین برندهای روغن موتور برای مدل های بنزینی و دوگانه سوز سمند LX با موتور XU7 و سمند SE با موتور XU7 شامل موارد زیر می‌باشد:

  1. روغن موتور توتال مدل Quartz 5000 SL
  2. روغن موتور ایرانول 16000
  3. روغن موتور اسپیدی سوپر پاور
  4. روغن موتور بهران سوپر پیشتاز
  5. روغن موتور ردلوب پلاس
  6. روغن موتور کاسترول مدل GTX 20W-50
  7. روغن موتور الف مدل Evolution 400
  8. روغن موتور لیکومولی

تمام این برندهای روغن با ویسکوزیته 20W-50 هستند.

 

خرید روغن موتور مخصوص سمند

قیمت روغن موتور به معیارهای مختلفی بستگی دارد. روغن موتورها بر اساس برند و کیفیت دارای قیمت‌های متفاوتی هستند. قیمت روغن موتور ایرانی 10W-40 برای سمند با موتور EF7 در حال حاضر حدود 300 هزار تومان به بالا می‌باشد. (دقت داشته باشید که برای تعویض روغن سمند با موتور EF7 با فیلتر، 5 لیتر نیاز دارید) و برای روغن موتور خارجی 10W-40، برای 4 لیتر روغن موتور باید حدود 400 هزار تومان به بالا هزینه کنید.

 

سخن پایانی

در این مقاله در رابطه با انتخاب بهترین روغن موتور مخصوص سمند صحبت کردیم. لازم به ذکر است برای خرید و استفاده از روغن دنده صنعتی لازم است که با کارشناسی که در این حوزه تخصص دارد مشورت نمایید. برای دریافت مشاوره رایگان و خرید انواع روغن موتور می‌توانید با کارشناسان روغن سیتی در تماس باشید.

تلفن تماس: 09194408271

منابع: vpracingfuels

روغن سیتی

بیشتر بخوانید:

بهران اتوماتیک lll

بهران کمپرسور VDL46

پارس بابک 68

 

سوالات متداول

  • چگونه روغن موتور مخصوص سمند را انتخاب کنیم؟

روغن موتور مناسب خودرو سمند در سه مدل LX، EF7 و SE با توجه به نوع موتور آن‌ها تعیین می‌شود که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم.

  • قیمت روغن موتور برای سمند به چه صورت است؟

از آنجایی که روغن موتور برای یک خودرو، در سلامت، حفظ و نگهداری خودرو بسیار اهمیت دارد؛ شما می‌توانید با مراجعه به سایت روغن سیتی از قیمت آن مطلع شوید.

دیدگاهتان را بنویسید