راهنمای انتخاب روغن, آموزشی

مقایسه انواع روغن موتور خارجی و ایرانی 1401

مقابسه انواع روغن موتور حارجی و ایرانی

روغن موتور یکی از پرکاربردترین مواد ضروری در انواع خودروها می‌باشد. این ماده حرارت موتور را کاهش داده و از سایش و خوردگی ناشی از اصطکاک قطعات موتور در حین کار جلوگیری می‌کند. شاید برای شما به عنوان صاحب خودرو این سوال پیش آمده باشد که روغن موتور ایرانی بهتر است یا روغن موتور خارجی؟ در سایت روغن سیتی می‌توانید، پاسخ این سوال و آشنایی کلی در زمینه روغن موتور و مقایسه انواع روغن موتور خارجی و ایرانی اطلاعات مفیدی کسب کنید.

 

روغن موتور چیست؟

برای مقایسه انواع روغن موتور خارجی و ایرانی ابتدا باید بدانیم که روغن موتور چیست. موتور خودرو از صدها قطعه مختلف کوچک و بزرگ تشکیل شده است که هر کدام بخشی از عملکرد موتور را بر عهده دارند. این موتورها از بنزین، گازوئیل یا گاز طبیعی به عنوان سوخت استفاده می‌کنند. فرآیند احتراق در این موتورها سطح قابل توجهی گرما تولید می‌کند. از طرفی قطعات داخلی این موتورها پس از شروع فرآیند احتراق و روشن شدن موتور با سرعت قابل توجهی روی یکدیگر حرکت می‌کنند. این حرکت رفت و برگشتی سطح بالایی از اصطکاک را روی این قطعات ایجاد می‌کند.

روغن موتور چیست؟ مقایسه انواع روغن موتور خارجی و ایرانی

به مرور زمان این اصطکاک منجر به سایش، خوردگی، ترک و در نهایت شکستگی این قطعات می‌شود. برای جلوگیری از این وضعیت و کنترل گرمای داخل موتورهای احتراق در خودروها، استفاده از روغن موتور به عنوان یک راه حل قطعی و کم هزینه توصیه می‌شود. البته روغن موتور وظایف دیگری نیز دارد، مانند آب‌بندی شکاف بین سیلندر و پیستون، ضربه‌گیری و جلوگیری از آسیب به قطعات موتور و همچنین جمع‌آوری ذرات ناشی از سایش قطعات موتور با یکدیگر. همانطور که می‌دانید، سه عامل زیر در انتخاب روغن موتور برای ما مهم هستند.

  • شاخص ویسکوزیته یا SAE
  • شاخص API
  • روش ساخت روغن موتور: معدنی، سنتتیک و نیمه سنتتیک

 

ویژگی‌های انواع روغن موتور ایرانی

در ادامه مقایسه انواع روغن موتور خارجی و ایرانی باید هرکدام را ویژگی‌هایشان را بررسی کنیم. برای یافتن بهترین کیفیت روغن موتور در بازار، دو انتخاب داریم که می‌توان به روغن موتور ایرانی یا خارجی اشاره کرد. شل، توتال، کاسترول و … در لیست بهترین برندهای روغن موتور دنیا قرار دارند. اما وجود تجربه و نیروی متخصص باعث شده تا روغن موتورهای ایران تمام استانداردهای جهانی را رعایت کرده و جزء باکیفیت‌ترین روغن موتورهای موجود در بازار باشند.

  • بهترین روغن موتور ایرانی | بهران

محصولات این شرکت همانند بهران درفش 46 از نظر کیفیت و قیمت در سطح بسیار قابل قبولی قرار دارند. میزان ویسکوزیته و شاخص API در محصولات برند بهران در سطح مناسبی قرار دارد.

  • بهترین روغن موتور ایرانی | ایرانول

این شرکت در سال 1380 با تولید انواع روغن موتور مناسب برای موتورهای دیزلی و بنزینی و سپس با تولید انواع محصولات دیگر از جمله انواع روغن موتور قایق، ضد یخ، گریس و… در بین مصرف کنندگان شناخته شد و خریداران زیادی را به خود اختصاص داد.

  • بهترین روغن موتور ایرانی | اسپیدی

 یکی از برندهای ایرانی است که در سال ۱۳۷۱ فعالیت خود را با تمرکز بر تولید و عرضه انواع روغن‌های گیربکس، موتور و … آغاز کرد که محصولات این شرکت از نظر داشتن استانداردهای جهانی قابل قبول بوده. انواع روغن موتورهای برند اسپیدی برای خودروهای دیزلی و بنزینی قدیمی و جدید بسته به نوع موتور قابل استفاده می‌باشد.

  • بهترین روغن موتور ایرانی | پترونول

پترونول یکی از تولیدکنندگان با سابقه در زمینه ساخت و عرضه انواع روغن موتورهای ایرانی به بازار می‌باشد. محصولات این برند بیشتر روغن‌های نیمه سنتتیک بوده و برای اکثر خودروهای داخلی قابل استفاده است.

شما می‌توانید مقاله بهترین روغن موتور ایرانی را مطالعه کنید.

 

ویژگی‌های انواع روغن موتور خارجی

  • بهترین روغن موتور خارجی| Total

بهترین روغن موتور خارجی| Total مقایسه انواع روغن موتور خارجی و ایرانی

توتال یکی از قدیمی‌ترین تولیدکنندگان روغن موتور خودروهای ویژه در جهان است. محصولات این برند از محبوبیت بالایی برخوردار است به طوری که توتال در لیست بهترین تولیدکنندگان روغن موتور خارجی پیشتاز است.

  • بهترین روغن موتور خارجی| Elf

برند Elf یکی از شرکت‌های مطرح فرانسوی در زمینه تولید انواع روغن موتور می‌باشد. محصولات این شرکت برای خودروهای رنو و برخی از مدل‌های خودروهای ایرانی بسیار مناسب بوده و از کیفیت بالایی برخوردار هستند.

  • بهترین روغن موتور خارجی| کاسترول

در بازار لوازم خودرو، انگلستان نیز با برند محبوب کاسترول حضور بسیار فعالی دارد. روغن‌های تولید شده توسط این برند از نظر کیفیت و عمر مفید، عملکرد بسیار خوبی دارند.

  • بهترین روغن موتور خارجی| لیکومولی

در ادامه مقایسه انواع روغن موتور خارجی و ایرانی باید بدانید که آلمان در بسیاری از صنایع مختلف از جمله صنعت خودروسازی در جهان شناخته شده است. برند لیکومولی نیز یکی از تولیدکنندگان مرتبط با صنعت خودرو می‌باشد که با تولید محصولات مختلف از جمله روغن موتور و … برای انواع خودروهای سبک و سنگین، موتورسیکلت و ماشین آلات صنعتی یکی از معتبرترین برندهای دنیا می‌باشد.

 

مقایسه انواع روغن موتور خارجی و ایرانی

همانطور که می‌دانید نوع روغن موتور انتخابی شما به عوامل زیادی از جمله نوع موتور، شرایط آب و هوایی منطقه‌ای که خودرو در آن تردد می‌کند و مواردی از این دست بستگی دارد. انتخاب بهترین نوع روغن موتور از بین برندهای مطرح داخلی و خارجی کار سختی نخواهد بود. معمولا تجربه امتحان یک یا دو برند می‌تواند در این زمینه به شما کمک کند. اما اگر به نحوه انتخاب روغن مناسب آشنایی ندارید یا بودجه محدودی دارید و مقایسه انواع روغن موتور خارجی و ایران برای شما مقدور نیست، توضیح این مقاله در سایت روغن سیتی و کمک یک متخصص می‌تواند راه حل خوبی برای شما باشد.

 

سخن پایانی

در این مقاله به مقایسه انواع روغن موتور خارجی و ایرانی پرداختیم و تمامی نکات مربوط به آن را بیان کردیم. همان طور که می‌دانید، بهترین و مطمئن‌ترین راه برای انتخاب روغن موتور مراجعه به دفترچه راهنمای خودرو است. از مراجعه به دفترچه راهنمای خودرو خود غافل نشوید. برای تهیه روغن موتور، کافی است از طریق سایت اقدام کرده و با ما تماس بگیرید.

تلفن تماس: 09194408271

منبع: vpracingfuels

روغن سیتی

بیشتر بخوانید:

بهران اتوماتیک lll

بهران کمپرسور VDL46

پارس بابک 68

 

سوالات متداول

  • بهترین روغن موتور ایرانی کدام است؟

مقایسه انواع روغن موتور خارجی و ایرانی به طوری است که شما می‌توانید سراغ روغن موتور ایرانی بروید. برای انتخاب بهترین روغن موتور ایرانی باید ویژگی‌ها و خواصی را در نظر بگیرید. با در نظر گرفتن ویژگی‌های بهترین روغن موتور ایرانی، می‌توان به روغن بهران، ایرانول، اسپیدی و … اشاره کرد.

  • قیمت روغن موتور به چه صورت است؟

در مبحث مقایسه انواع روغن موتور خارجی و ایرانی،‌ از آنجایی که روغن موتور برای یک خودرو، در سلامت، حفظ و نگهداری خودرو بسیار اهمیت دارد؛ شما می‌توانید با مراجعه به سایت روغن سیتی از قیمت آن مطلع شوید.

دیدگاهتان را بنویسید