راهنمای انتخاب روغن, آموزشی

معرفی انواع بهترین روغن موتور ایرانی در سال 1401

معرفی انواع بهترین روغن موتور ایرانی

تعویض روغن خودرو روشی است که تقریبا آسان بوده و برای تمیز نگه داشتن موتور و کارکرد موثر آن ضروری است. با گذشت زمان، تعویض منظم روغن به حذف آلاینده‌هایی که ایجاد شده‌اند، کمک می‌کند و عمر موتور شما را افزایش می دهد. بنابر این سرمایه گذاری ارزشمندی خواهد بود که نباید نادیده گرفته شود. همه چیز هایی که باید در مورد بهترین روغن موتور ایرانی بدانید، از جمله کارکرد آن و بهترین روغن موتورهای ایرانی موجود در بازار را با مطالعه این مطلب خواهید خواند.

 

روغن موتور چیست؟

روغن موتور ترکیبی ساده از روغن پایه و مواد افزودنی بوده که برای روانکاری قطعات موتور، کاهش اصطکاک، تمیز کردن و خنک کردن و محافظت از موتور طراحی شده است. روغن پایه هفتاد تا نود درصد کل روغن موتور را تشکیل می‌دهند. آن‌ها از گاز طبیعی یا نفت خام مشتق می‌شوند. مواد افزودنی بین 10 تا 30 درصد آن را تشکیل می‌دهند. آن‌ها شامل مواد شیمیایی هستند که به عنوان شوینده، اصلاح‌کننده اصطکاک، آنتی اکسیدان و بهبود دهنده‌های شاخص ویسکوزیته عمل می‌کنند.

 

اهمیت استفاده از روغن موتور خودرو

روغن موتور نقش مهمی را در سلامت موتور خودرو ایفا می‌کند. اصطکاک می‌تواند به نتایجی مانند ایجاد جرقه و آتش‌سوزی منجر شود. اما به مرور زمان با پیشرفت‌های تکنولوژی در صنعت خودروسازی، کارشناسان متوجه شدند که اصطکاک بین قطعات باعث آسیب می‌شود. اگر روغن موتور ماشین شما تمام شود، قطعات شروع به ساییدن می‌کنند، زیرا روغن کاری ندارند و موتور مسدود می‌شود و در نهایت از کار می‌افتد.

 

وظایف روغن موتور در خودرو

وظایف روغن موتور در خودرو

امروزه، بهترین روغن موتور ایرانی مدرن کارهایی بسیار بیشتر از روانکاری انجام می‌دهد. تمیز کردن اجزای داخلی موتور و بدون دوده نگه داشتن آن‌ها از مهم‌ترین وظایف روغن موتور است. این روانکار ایرانی محافظت در برابر سایش را فراهم می‌کند. همچنین ویسکوزیته که فاکتوری مهم است را در دماهای مختلف حفظ می‌کند. از تجمع اسید جلوگیری کرده و اجزای موتور را تمیز نگه می‌دارد. روغن موتور تضمین می‌کند که پیستون‌ها، سوپاپ‌ها و سایر اجزا به آرامی حرکت کرده و می‌چرخند. همینطور می‌تواند اصطکاک را به حداقل برساند و سایش قطعات را کاهش دهد. روغن قبل از بازگشت به ظرف روغن، جایی که در آن ذخیره می‌شود، گرما را جذب می‌کند.

شما می‌توانید مقاله مربوط به راهنمای خرید روغن موتور در زمستان را مطالعه کنید.

 

بهترین روغن موتور ایرانی چه ویژگی‌هایی دارد؟

برای صاحبان وسایل نقلیه، روغن موتور در درجه اول از تعمیرات پرهزینه جلوگیری می‌کند. بدون روان‌کننده، موتور به شدت آسیب می‌بیند. این از مزایایی است که یک روغن موتور با کیفیت ارائه می‌دهد. برخی از ویژگی‌هایی که بهترین روغن موتور ایرانی می‌تواند داشته باشد، بدین شرح هستند:

ویژگی اول | عملکرد صحیح موتور را تضمین می‌کند

موتوری که روغن‌کاری ماشین شده بهتر کار می‌کند. روانکاری خوب درواقع برای جلوگیری از آسیب‌های مکانیکی جدی ضروری است. علاوه‌بر عملکرد موتور، هزینه نگهداری نیز تحت تاثیر قرار می‌گیرد.

ویژگی دوم | طول عمر موتور ماشین را بیشتر می‌کند

روغن موتور با کاهش اصطکاک بین قطعات و با تمیز کردن کل موتور از گرفتکی و آسیب دیدن موتور جلوگیری می‌کند. قطعات مکانیکی عمر طولانی‌تری دارند و کمتر دچار خوردگی می‌شوند. بنابراین موتور عملکرد بهتری دارد و طول عمر آن افزایش می‌یابد.

ویژگی سوم | مصرف سوخت و انتشار کربن دی اکسید را کاهش می‌دهد

اگر از بهترین روغن موتور ایرانی بیش از حد استفاده شود، یا اگر سطح آن خیلی پایین باشد. اصطکاک حاصل از آن، بازده انرژی موتور را تغییر می‌دهد که به نوبه خود مصرف سوخت را افزایش می‌دهد. همچنین یک روغن با عملکرد بالا پراکندگی آلاینده‌ها در جو را کاهش می‌دهد.

 

معرفی نمایندگی بهران به عنوان بهترین روغن موتور

معرفی نمایندگی بهران به عنوان بهترین روغن موتور

همه روغن موتورها یکسان نیستند. مهم این است که روغنی را انتخاب کنید که مناسب وسیله نقلیه شما و شرایط آب و هوایی محلی باشد تا از تمام مزایای آن بهره‌مند شوید. سه نوع روغن موتور وجود دارد که با توجه به ویژگی‌های آن‌ها می‌توانید خریداری کنید:

  • روغن موتور مصنوعی
  • روغن موتور معدنی
  • روغن موتور نیمه سینتتیک

علاوه‌بر نوع روغن، پارامترهای مختلفی مانند ویسکوزیته وجود دارد که در دو درجه که روی ظرف نشان داده شده است، مشخص می‌شوند. این درجه‌ها مایع بودن روغن را با توجه به دما نشان می‌دهند. بسته به طراحی موتور، روغن باید کم و بیش سیال یا بیشتر و کمتر ویسکوز باشد. نمایندگی بهران با تولید انواع روغن‌های موتور دیزلی و بنزینی در ایران، بزرگترین شرکت تولید کننده روغن صنعتی و بهترین روغن موتور ایرانی به حساب می‌آید. این شرکت با سابقه چندین ساله یکی از برترین شرکت‌ها در جهان در زمینه تولید روغن موتور و روانکارهای صنعتی محسوب می‌شود.

 

خرید روغن موتور از روغن سیتی

هر بار که موتور شما کار می‌کند، محصولات جانبی حاصل از احتراق در روغن موتور شما جمع‌آوری می‌شود. اگر آلاینده‌ها بیش از ظرفیت روغن جمع شوند، تجمع یافته و رسوب و سایش در موتور ایجاد می‌کنند. اگر بهترین روغن موتور ایرانی به طور مرتب تعویض نشود، این آلاینده‌ها می‌توانند بر عملکرد و کارایی کلی خودرو شما تاثیر منفی بگذارند. علاوه‌بر تعویض روغن در صورت توصیه، رعایت منظم تعویض و نگهداری خودرو مهم است. به طور معمول بهتر است که روغن خودرو را هر چند صد یا هزار کیلومتر عوض کنید.

 

جمع‌بندی

خوشبختانه بسیاری از خودروهای مدرن، دارای نشانگر روغن موتور هستند و هنگامی که روغن شما کم باشد، یک سیگنال هشدار بر روی داشبورد شما نشان داده می‌شود. بسیاری از نمایندگی‌ها، برچسبی را روی پنجره شما می‌گذارند که تاریخ نیاز به تعویض روغن بعدی را نشان می‌دهد. از مهم‌ترین عامل کارکرد درست روغن، تهیه آن از برندهای معتبر و مراکز معتبر است. بهترین روغن موتور ایرانی که سالیان طولانی برای اثبات کیفیت آن تلاش شده است، روغن موتور بهران است. می‌توانید این روغن موتور را از روغن سیتی تهیه کنید و برای خودرو خود استفاه کنید. برای تهیه روغن موتور، کافی است از طریق سایت اقدام کرده و با ما تماس بگیرید.

تلفن تماس: 09194408271

منابع: vpracingfuels

روغن سیتی

بیشتر بخوانید:

بهران اتوماتیک lll

بهران کمپرسور VDL46

پارس بابک 68

 

سوالات متداول

  • بهترین روغن موتور ایرانی کدام است؟

برای انتخاب بهترین روغن موتور ایرانی باید ویژگی‌ها و خواصی را در نظر بگیرید. با در نظر گرفتن ویژگی‌های بهترین روغن موتور ایرانی، می‌توان به روغن بهران اشاره کرد.

  • قیمت روغن موتور به چه صورت است؟

از آنجایی که روغن موتور برای یک خودرو، در سلامت، حفظ و نگهداری خودرو بسیار اهمیت دارد؛ شما می‌توانید با مراجعه به سایت روغن سیتی از قیمت آن مطلع شوید.

دیدگاهتان را بنویسید