آموزشی

بهترین روغن موتور برای ام جی

روغن موتور برای ام جی

بهترین روغن موتور برای ام جی MG: یکی از کارهای اصلی پس از خرید خودرو، بررسی و تعویض روغن موتور و روغن گیربکس است. استفاده از روغن نادرست یا بی کیفیت، می‌تواند منجر به افزایش اصطکاک، گرمای بیش از حد و حتی خرابی موتور شود. بنابراین، رعایت توصیه‌های لازم در مورد ویسکوزیته و مشخصات دیگر هنگام انتخاب روغن ام جی ضروری است.

همان‌طور که خرید لوازم یدکی ام جی باید مطابق با راهنما و اصول خاصی انجام شود، خرید روغن مناسب نیز نیازمند داشتن یک راهنمای جامع است. به همین دلیل در این مقاله قصد داریم به معرفی بهترین روغن‌ها در این زمینه بپردازیم با روغن سیتی همراه باشید.

مواردی که در سرویس دوره ای روغن موتور ام جی GS باید به آن توجه شود:

  • روغن گیربکس ام جی GS اتوماتیک باید هر 55000 کیلومتر تعویض شود. توصیه شرکت استفاده از روغن گیربکس DCT میباشد. حجم روغن گیربکس این خودرو برابر با 6.5 لیتر میباشد. در هر سرویس دوره ای فیلتر گیربکس باید تعویض گردد.
  • روغن دیفرانسیل جلو و عقب ام جی GS میبایست 75w90 LS استفاده شود.
    • روغن دیفرانسیل جلو برابر با 0.58 لیتر و درجه گرانروی 75w90 LS است.
    • روغن دیفرانسیل عقب برابر با 0.8 لیتر و درجه گرانروی 75w90 LS است.
  • روغن موتور ام جی GS اتوماتیک میباست هر 8000 کیلومتر تعویض شود. این خودرو با تعویض فیلتر نیاز به 5.7 لیتر روغن دارد. با توجه به نوع موتور ام جی GS اتوماتیک نیاز است از روغن موتور با سطح کیفی SN و گرانروی 5w30 در آن استفاده شود.
  • فیلتر روغن ام جی GS اتوماتیک و فیلتر هوا ام جی GS اتوماتیک میبایست در هر سرویس دوره ای تعویض گردد.
  • فیلتر کابین ام جی GS اتوماتیک میباست در هر فصل تعویض گردد.
  • صافی بنزین ام جی GS اتوماتیک میباست زیر نظر مکانیک هر 30000 کیلومتر تعویض گردد
  • روغن ترمز ام جی GS اتوماتیک DOT4 میباشد و باید هر 50000 کیلومتر تعویض گردد.
  • ضدیخ ام جی GS اتوماتیک قرمز رنگ و هر دوسال یک بار باید تعویض گردد. حجم مایع خنک کننده این خودرو برابر با 7.8 لیتر است. پیشنهاد میشود نیمی از مایع خنک کننده ضدیخ خالص باشد.

روغن موتور برای ام جی

روغن مناسب ام جی 6 برای مناطق گرمسیری

در مناطق گرمسیر که درجه رطوبت هوا و همچنین نور خورشید نسبتاً شدید است، برای نگهداری از خودرو باید شرایط خاصی فراهم شود. یکی از این موارد استفاده از روغن موتوری متناسب با این شرایط آب و هوایی است. روغن مناسب MG6 در مناطق گرمسیر، باید ویسکوزیته بالایی داشته باشد. دمای بالا می‌تواند باعث نازک شدن سریع روغن‌های معمولی شود که منجر به کاهش روغن کاری و افزایش سایش اجزای موتور می‌شود. بنابراین، انتخاب روغنی با ویسکوزیته بالاتر مانند 10W-40 یا 20W-50 توصیه می‌شود زیرا ضخامت خود را حتی در گرمای شدید حفظ می‌کند.

بهترین روغن ام جی 6 در مناطق گرمسیری، باید ویژگی‌های دیگری نظیر خواص پاک کنندگی عالی، مقاومت در برابر خوردگی و زنگ زدن و همچنین پایداری حرارتی مناسبی نیز داشته باشد. با توجه به این موارد، گزینه‌های مناسب برای استفاده در مناطق گرمسیر شامل موارد زیر می‌شوند.

روغن مناسب ام جی 6 برای آب و هوای معتدل

در مناطقی با آب و هوای نسبتاً معتدل، استفاده  از روغن موتورهایی با درجه ویسکوزیته 5W-30 یا 10W-30 ایده آل خواهد بود؛ زیرا جریان خوبی را در دماهای پایین‌تر ارائه می‌دهند و در عین حال، پایداری را در دماهای بالاتر حفظ می‌کنند. تعمیر و نگهداری منظم و تعویض به موقع روغن نیز برای حفظ سلامت موتور در شرایط آب و هوایی معتدل بسیار مهم است.

روغن موتور به‌مرورزمان به دلیل گرما، آلاینده‌ها و اکسیداسیون تحلیل می‌رود. بنابراین، رعایت فواصل توصیه شده تعویض روغن که در دفترچه راهنمای MG6 مشخص شده است، کاملاً ضروری است. توصیه ما در شرایط آب و هوایی معتدل، استفاده از روغن موتورهای زیر است.

  • روغن موتور فلومکس High Tech 5W-40
  • روغن موتور ایرانول سوپر رویال 5W-40
  • روغن موتور توتال Q 9000 Energy 5W-40
  • روغن موتور الف Evolution FT 5W-40
  • روغن موتور ایرانول سوپر رویال 5W-40

روغن گیربکس اتوماتیک مناسب ام جی 6

روغن گیربکس نقش مهمی در روانکاری و محافظت از چرخ‌دنده‌ها، تضمین انتقال کارآمد نیرو و جلوگیری از سایش و پارگی دارد. با این حال تمامی روغن‌های گیربکس برای خودروی ام جی 6 مناسب نبوده و باید روغنی متناسب با ویژگی‌های این خودرو انتخاب و خریداری شود. به طور کلی سطح کیفیت روغن گیربکس اتوماتیک MG6، ATF 3309 است. در صورتی که قصد استفاده از روغن گیربکس برای ام جی 6 را دارید، گزینه‌های زیر می‌توانند انتخاب مناسبی باشند.

  • روغن گیربکس میتاسو DCTF
  • روغن گیربکس راونول DCT DSG
  • روغن گیربکس فوسر DSG Fluid
  • روغن گیربکس بارلیز DCT DSG

استاندارهای روغن صنعتی

روغن گیربکس دستی مناسب ام جی 6

روغن گیربکس‌های دستی که برای خودروی ام جی 6 مورد استفاده قرار می‌گیرند نیز باید دارای برخی ویژگی‌های خاص باشند. روغن گیربکس دستی توصیه شده توسط دفترچه این خودرو، MTF 94 با ظرفیت 2.2 لیتر است. گزینه‌های زیر، می‌تواند انتخاب بسیار مناسبی برای خرید در این زمینه باشد.

  • روغن دنده صنعتی SAR Lubricants SYNGEAR MTF 94
  • روغن گیربکس AISIN AF33

درجه ویسکوزیته روغن موتور مناسب ام جی 6

همان‌طور که گفته شد، هنگام خرید روغن ام جی 6، باید توجه زیادی به درجه ویسکوزیته آن داشته باشید. با توجه به اینکه درجه ویسکوزیته در شرایط آب و هوایی مختلف می‌توان تفاوت‌هایی داشته باشد، توصیه ما استفاده از روغن موتور با درجه ویسکوزیته 5W-30 است.

این درجه، روانکاری عالی را هنگام استارت زدن فراهم می‌کند و سایش و اصطکاک بین اجزای مهم موتور را کاهش می‌دهد. علاوه بر این، هنگامی که موتور در اوج عملکرد خود کار می‌کند، محافظت کافی در دماهای بالا ارائه می‌دهد. با این حال ممکن است بسته به نوع شرایط محیطی، این درجه نیز تفاوت‌هایی داشته باشد.

فروش بهترین روغن موتور برای ام جی

برای خرید هر یک از انواع روغن موتور خودرو ام جی باید به بهترین فروشنده مراجعه کنید. تعداد فروشندگانی که فروش روغن خودرو را بر عهده دارند روز به روز بیشتر می ‌شود. برخی از فروشندگان نمونه روغن های تقلبی را به مشتریان ارائه می دهند. به همین دلیل مشتریان بعد از ریختن روغن موتور درون محفظه متوجه بی کیفیت بودن روغن موتور خواهند شد.

شما برای خرید بهترین روغن موتور باید به کیفیت و برند روغن موتور دقت داشته باشید. فروشندگان معتبر تنها روغن موتورهایی که با کیفیت هستند و برند معتبری دارند را به مشتریان ارائه می دهند. اگر مایل هستید که طول عمر بیشتری از خودروی خود دریافت کنید باید بهترین تغذیه یعنی بهترین روغن موتور را برای خودرو فراهم نمایید.

روغن موتور برای ام جی

قیمت روغن موتور ام جی

بهترین روغن موتور برای ام جی قیمت متفاوتی دارد.  بر همین اساس شما برای بررسی قیمت روغن موتور خودروی ام جی باید به فاکتورهای گوناگونی دقت داشته باشید. یکی از مهمترین فاکتورهایی که تعیین کننده قیمت این روغن موتور می باشد برند تولیدی است. هر یکی از برندهایی که تولید انواع روغن موتور خودروی ام جی را بر عهده دارند هزینه متفاوتی را برای خرید به مشتریان اعلام می کنند.

کیفیت روغن موتور هر چه که بالاتر باشد قیمت بیشتری دارد. شما برای خرید هر یک از انواع روغن موتورهای خودروی ام جی باید کیفیت روغن موتور و مقدار افزودنی های روغن موتور را بررسی کنید. کارشناسانی که در زمینه فروش روغن موتور خودرو های متفاوت فعالیت می کنند جهت خرید بهترین روغن موتور شما را راهنمایی می نمایند.

ویژگی های بهترین روغن موتور ام جی

ویژگی هایی که انواع روغن موتورها دارند با یکدیگر فرق می کند. ویژگی های بهترین روغن موتور برای ام جی را باید بشناسید تا بتوانید بهترین نمونه این روغن موتور را تهیه کنید. توجه داشته باشید که یکی از مهمترین ویژگی‌های بهترین روغن موتور خودروی ام جی این است که کیفیت و ویسکوزیته مناسبی داشته باشد. برخی از روغن موتور هایی که اصطکاک خودرو را بالاتر می ‌برند مناسب نیستند.

بهترین روغن موتور از رسیدن گرما به چرخه احتراق جلوگیری می کند. زنگ زدگی قطعات را می تواند به حداقل برساند. همچنین آب بندی موتور خودرو را به خوبی انجام می‌ دهد. خاصیت تمیزکنندگی یکی از مهمترین ویژگی هایی است که بهترین روغن موتور خودروی ام جی دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید