راهنمای انتخاب روغن, آموزشی

معرفی کامل انواع روغن های بهران هیدرولیک

بهران هیدرولیک

معرفی کامل انواع روغن های بهران هیدرولیک

بیشتر روغن ‌های هیدرولیک معمولی، از سیالات مقاوم در برابر آتش، روغن ‌های معدنی و مصنوعی ساخته می‌شوند که در انواع کاربردها استفاده می‌ شوند. آنها از مواد مختلفی که با هم مخلوط می شوند، تولید خواهند شد. بنابراین مهم است که در میان انواع مارک های مختلف روغن هیدرولیک،  انواع روغن های بهران هیدرولیک را متناسب با موتورهای خود انتخاب کنید.

 

انواع روغن های بهران هیدرولیک

 

از آنجایی که روغن هیدرولیک، از مواد معدنی تصفیه شده ساخته می شود، یکی از مزایای آن این خواهد بود که به طور کلی می تواند دماهای شدید را تحمل کند. انواع مختلفی از این نوع از روغن وجود دارد که می تواند در کاربردهای مختلف مورد استفاده قرار گیرد، به همین دلیل است که باید بدانید کدام نوع روغن هیدرولیک، برای موتور شما مناسب است. می توانید راهنمایی های لازم را از روغن سیتی دریافت کنید.

معرفی انواع روغن بهران هیدرولیک H68-T32-T46-H46- H32

انواع روغن های بهران هیدرولیک، در دسته های مختلفی طبقه بندی شده اند که گروه H و گروه T از محبوب ترین آن ها می باشند که دارای کاربرد زیادی در ماشین آلات و تجهیزات مختلف دارند.

روغن بهران هیدرولیک H

روغن های بهران هیدرولیک سری H، نوع مناسبی از روغن هستند که جهت سیستم های پرس سنگین و سبک در سیستم های هیدرولیک به کار می روند. آنها با استفاده از روغن هایی که دارای پایه معدنی هستند به همراه افزودنی های مناسب تولید می شوند که می توان به روغن بهران هیدرولیک  H46  اشاره نمود.

در جهت معرفی انواع روغن های بهران هیدرولیک سری H، باید اشاره کنیم که این نوع از روغن، دارای پایه معدنی می باشد که افزودنی های آن، می تواند پذیرش فشار و سایش کمتر را در دستگاه های پرس سنگین و سبک ایجاد کند. یکی دیگر از انواه روغن بهران، روغن بهران هیدرولیک H32 است.

این روغن هیدرولیک بهران، دارای مزیت های بسیاری است که آن را برای استفاده در بسیاری از تجهیزات در صنایع مختلف، به گزینه ای مناسب تبدیل کرده است. از جمله مزایا می توان به قابلیت ضد زنگ بودن و ضد خوردگی که ایجاد می نماید اشاره کرد.

همچنین، در خصوص جداپذیری روغن از آب، دارای قابلیت قابل توجهی است. این نوع از روغن هیدرولیک بهران، فیلتراسیون مناسب ایجاد کرده و ضد سایش می باشد. روغن بهران هیدرولیک H68 از دیگر محصولات روغن بهران هیدرولیک است. همچنین می تواند به خوبی هوا را از روغن آزاد نماید. این سری از روغن، با قیمت مقرون به صرفه و ثبات حرارتی بسیار عالی ساخته شده است.

 

انواع روغن های بهران هیدرولیک

 

انواع روغن های بهران هیدرولیک سری H، دارای گریدهای مختلفی است که می توان به 22، 32، 46، 68، 100، 150، 220، 320 و 460 اشاره نموده که دارای چگالی 875 در گرید 68 در 15 درجه سانتی گراد بوده و گرانروی کینماتیک 8.5 و شاخص گرانروی 95، در گرید 68 در 40 درجه سانتی گراد می باشد. ضمن آن که در همین گرید، نقطه ریزش24- و نقطه اشتعال 220 درجه است.

روغن بهران هیدرولیک T

روغن بهران هیدرولیک سریT، از نوع روغن هایی با کیفیت بالا هستند که دارای شاخص گرانروی بالایی بوده و مناسب دستگاه های هیدرولیکی هستند که دارای دمای متغیری هنگام فعالیت می باشند. در مجموعه سری روغن های این برند، می توان به روغن بهران هیدرولیک T32 اشاره نمود.

در معرفی انواع روغن های بهران هیدرولیک سریT، روغن بهران هیدرولیک T46 از دیگر محصولات با کیفیت بالای این برند است که همراه با مواد افزودنی و پایه مواد معدنی مناسب طراحی و ساخته شده است که جهت استفاده در دستگاه ها و ماشین آلات هیدرولیکی که دارای دمای متغیری بوده و نیاز به روانکاری دارند، مناسب است.

از جمله مزایای این نوع از روغن می توان به شاخص گرانروی بالای این روغن اشاره نمود. همچنین، قابلیت ضد سایش داشته و به خوبی می تواند جداپذیری روغن از آب را داشته باشد. این روغن های بهران هیدرولیک، دارای ثبات حرارتی بوده و ضد اکسیداسیون خوبی است. ضمن آن که خاصیت ضد خوردگی و ضد زنگ زدگی آن، عالی است.

این روغن هیدرولیک سری T، در گریدهای مختلفی همچون 15، 22، 32، 37، 46 و 68 طراحی و ساخته شده است. این روغن دارای چگالی 883 در گرید 68 در 15 درجه سانتی گراد بوده و گرانروی کینماتیک 11 در گرید 68 در 40 درجه سانتی گراد را دارد. نقطه آن در گرید 68، 30- و نقطه اشتعال 218 را دارد.

ویژگی های انواع روغن بهران هیدرولیک H68-T32-T46-H46- H32

ویسکوزیته، معیاری برای اندازه گیری مقاومت روغن هیدرولیک در برابر جریان است. این مهم ترین ویژگی انواع روغن های بهران هیدرولیک است و تأثیر بسزایی در عملکرد سیستم دارد. تمام روغن های هیدرولیک، باید قادر باشند ویسکوزیته بهینه را در حین کار در دماهای سرد یا گرم حفظ کنند تا به طور مداوم و مؤثر نیرو را انتقال دهند. از جمله ویژگی های انواع روغن بهران هیدرولیک می توان به موارد ذیل اشاره کرد:

تراکم پذیری

تراکم پذیری با فشار و دما افزایش می یابد و اثرات قابل توجهی بر روی سیستم های سیال پرفشار دارد. باعث خرابی سروو، کاهش کارایی می شود. بنابراین، مهم است که روغن هیدرولیک تراکم پذیری کمی داشته باشد.

مقاومت در برابر سایش

مقاومت در برابر سایش، توانایی یک روغن هیدرولیک برای کاهش نرخ سایش در کنتاکت های اصطکاکی است. روغن های هیدرولیک ضد سایش، می توانند یک لایه محافظ بر روی سطوح فلزی تشکیل دهند تا از سایش و خراشیدگی جلوگیری کنند. افزودنی های ضد سایش عملکرد روان کننده را افزایش داده و عمر تجهیزات را بالا می برند.

پایداری اکسیداسیون

پایداری اکسیداسیون، مقاومت یک هیدرولیک در برابر تخریب ناشی از گرما است که در اثر واکنش شیمیایی با اکسیژن ایجاد می شود. انواع روغن های بهران هیدرولیک، باید حاوی مواد افزودنی باشند که فرآیند اکسیداسیون را خنثی کنند، پایداری را بهبود بخشیده و عمر روغن را افزایش دهند. بدون این مواد افزودنی، کیفیت روغن هیدرولیک به سرعت بد می شود.

پایداری دمایی

پایداری حرارتی توانایی مقاومت در برابر شکست در دماهای بالا است. افزودنی های ضد سایش، به طور طبیعی با گذشت زمان تخریب می شوند و این فرآیند را می توان در دماهای بالاتر تسریع کند. نتیجه پایداری حرارتی ضعیف، تشکیل لجن است که می تواند فیلترها را مسدود کرده، جریان را به حداقل برساند و زمان خرابی را افزایش دهد.

قابلیت فیلتر شدن

آب می تواند با مواد افزودنی موجود در روغن های هیدرولیک واکنش داده و مواد نامحلول در روغن را تشکیل دهد. این آلاینده ‌ها می‌توانند در روان‌کننده رسوب کرده و فیلترها، شیرها و سایر اجزا را مسدود نمایند که منجر به کاهش جریان روغن در سیستم می ‌شود.

حفاظت در برابر زنگ زدگی و خوردگی

در بسیاری از سیستم ها، آب می تواند به صورت چگالش یا آلودگی وارد شود و با روغن هیدرولیک مخلوط گردد. آب می تواند باعث زنگ زدگی اجزای هیدرولیک شده و با برخی از افزودنی ‌ها واکنش داده و گونه ‌های شیمیایی ایجاد کند که می ‌تواند در فلزات خوردگی ایجاد کند. فرمولاسیون روغن های بهران هیدرولیک، حاوی بازدارنده های زنگ زدگی و خوردگی است که سطوح فلز، محافظت می کند.

امولسیون پذیری

آبی که وارد سیستم هیدرولیک می شود می تواند با روغن هیدرولیک مخلوط یا امولسیون شود. اگر این مایع از طریق سیستم گردش کند، می تواند باعث زنگ زدگی و خوردگی شود. روغن ‌های معدنی بسیار تصفیه‌ شده به آب اجازه می‌دهند تا به سرعت جدا یا دمولسیون شوند. با این حال، برخی از افزودنی های مورد استفاده در انواع روغن های بهران هیدرولیک باعث تشکیل امولسیون می شوند و از جدا شدن و ته نشین شدن آب از سیال جلوگیری می کنند.

پایداری هیدرولیتیک

هنگامی که روغن های هیدرولیک با آب تماس پیدا می کنند، آب می تواند با سیستم افزودنی روغن هیدرولیک تعامل داشته باشد و در نتیجه اسید تشکیل شود. سیالات هیدرولیکی که فاقد پایداری هیدرولیکی هستند در حضور آب هیدرولیز می شوند تا نمک های معدنی نامحلول در روغن را تشکیل دهند که می توانند فیلترها و دریچه هایی را که مانع جریان روغن می شوند را مسدود کنند.

این می تواند منجر به خرابی سیستم هیدرولیک شود. روغن های بهران هیدرولیک با فرمول مناسب به گونه ای طراحی شده اند که حاوی افزودنی هایی هستند که در برابر فعل و انفعالات با آب مقاوم هستند و به افزایش عمر تجهیزات کمک می کنند.

کاربرد روغن بهران هیدرولیک H68-T32-T46-H46- H32

انواع روغن های بهران هیدرولیک را می توان برای تجهیزات هیدرولیک و جهت روانکاری به مدت طولانی استفاده نمود. این نوع از روغن های بهران، در بخش هایی همچون یاتاقان های مختلف، تجهیزاتی همچون الکتروموتور و انواع پمپ ها، تجهیزات کنترلی، کمپرسور و ماشین آلات مشابه استفاده نمود.

سری H روغن های بهران، از جمله روغن های هیدرولیک با قابلیت روان کنندگی بالایی است که با دقت بالایی تولید و تصفیه شده است. افزودنی های این نوع از روغن، باعث می شود تا تجهیزات، دچار سایش، خوردگی و یا زنگ زدگی نشده و طول عمر ماشین آلات، افزایش یابد.

 

انواع روغن های بهران هیدرولیک

 

از سویی دیگر، سیستم هیدرولیک در لیفتراک، برای کمک به نیرو دادن به چنگال‌های فوق ‌العاده قوی که نیاز به بلند کردن برخی از کالاهای بسیار سنگین دارند، مهم است. استفاده از روغن های بهران هیدرولیک، می تواند در عملکرد بهتر این نوع از ماشین آلات موثر باشد.

بالابرهای خودرو، برای کمک به محدوده قدرت چشمگیر خود، به روغن های هیدرولیک نیاز دارند. این نوع ماشین آلات، برای ایمنی و عملکرد به شدت به روغن هیدرولیک با کیفیت بالا وابسته هستند. سیال هیدرولیک برای بالابر خودرو، نیاز به درجه ویسکوزیته بالاتر برای فشار بیشتر دارد.

در بخش هوانوردی، استفاده از روغن هیدرولیک ضروری است. زیرا برای سیستم های کنترل هوانوردی، درهای آشیانه، جک ها و کنترل هواپیما از آن ها استفاده می شود. ضمن آنکه ابزار هوا و کمپرسورهای هوا، به روغن هیدرولیک با فشار بالا نیاز دارند که حاوی مواد افزودنی ضد سایش برای محافظت از آن است.

ضرورت استفاده از روغن هیدرولیک

روغن هیدرولیک، جهت عملکرد کامل و دقیق ترمزهای هیدرولیک و سیستم های هیدرولیک در وسایل نقلیه و ماشین آلات کشاورزی همچون تراکتور، ضرورت دارد. انواع روغن های بهران هیدرولیک، بهترین گزینه برای ماشین آلات و وسایل نقلیه گران قیمت به شمار می آیند.

روغن هیدرولیک در بسیاری از کشتی های دریایی، به عنوان تثبیت کننده ها استفاده می شود. آنها می توانند باعث ایجاد تعادل در کشتی ها گردند. این تنها یکی از بسیاری از کاربردهای دیگر در کشتی های دریایی است که به روغن هیدرولیک نیاز دارند.

قیمت انواع روغن هیدرولیک بهران

شرکت بهران، یکی از شرکت های موفق و مطرح در ایران است که تولید انواع روغن های صنعتی به ویژه انواع روغن های هیدرولیک را در ظرفیتی بالا جهت بازارهای داخلی و خارجی، در دستور کار دارد. این شرکت، گریدهای مختلفی را در سری تولیدات خود منظور کرده است تا بتواند سطح گسترده ای از ماشین آلات را تحت پوشش داشته باشد.

در صورتی که نیاز به دریافت قیمت انواع روغن هیدرولیک بهران دارید، می توانید از روغن سیتی تهیه کنید. کارشناسان مجرب روغن سیتی، مشاوره های لازم را در انتخاب بهترین روغن هیدرولیک، ارائه خواهند کرد.

1 دیدگاه در “معرفی کامل انواع روغن های بهران هیدرولیک

  1. علیرضا معتمدی گفت:

    روغن سیتی از بهترین ارائه دهنده های انواع روغن های بهران هیدرولیک و دنده صنعتی وروغن توربین و … هستش.

دیدگاهتان را بنویسید