آموزشی

نقش روغن هیدرولیک در خودرو و زمان تعویض آن

نقش روغن هیدرولیک در خودرو و زمان تعویض آن

نقش روغن هیدرولیک در خودرو و زمان تعویض آن: یکی از مهم ترین اجزای فرمان های هیدرولیکی روغن هیدرولیک می باشد. روغن هیدرولیک فرمان هم مانند سایر روغن های خودرو مصرفی است و می بایست بعد از گذشت زمان خاصی آن را تعویض نمود.

اگر روغن هیدورلیک خود را بعد از گذشت چند سال تعویض نکنید سفت می شود و باعث آسیب جدی به قسمت های مختلف سیستم هیدولیک فرمان از جمله پمپ هیدرولیک و جعبه فرمان می شود و شما می بایست هزینه زیادی را برای تعمیر بپردازید.

فرمان های هیدرولیکی در واقع همان فرمان های معمولی هستند با این تفاوت که دارای یک پمپ می باشند که به وسیله فشار روغن نیروی لازم برای چرخش فرمان را تولید می کنند و باعث نرم شدن فرمان خودرو می شوند. فرمان های هیدرولیک را به راحتی با یک انگشت دست می توان چرخاند.

در این مقاله از روغن سیتی شما را با روغن هیدرولیک در خودرو آشنا کرده و زمان تعویض روغن هیدرولیک را با توجه به علائم خرابی و کم شدن آن مشخص می کنیم. با ما همراه باشید!

روغن هیدرولیک فرمان چیست؟

یکی دیگر از روغن های مصرفی خودرو روغن هیدرولیک فرمان می باشد، این روغن وظیفه انتقال قدرت و روان سازی قطعات سیستم فرمان را بر عهده دارد. در واقع می توان گرفت این روغن باعث روان تر شدن چرخش فرمان می شود. این روغن توانایی تحمل فشار زیادی را دارد و می توان گفت بسیار شبیه به روغن ترمز است و به وسیله فشار تغییر حجم نمی دهد.

روغن های هیدرولیک تنها در بحث حرکت و چرخش فرمان خودرو به کار نمی روند و کاربرد این روغن در صنایع مختلف بسیار زیاد است. اما در بحث خودروهای سنگین این روغن ها در جرثقیل ها، پمپ ها، جک ها و دیگر مواردی که برای به حرکت در آمدن آن ها به قدرت فراوانی نیاز است به کار برده می شوند.

کاربرد روغن هیدرولیک چیست؟

نقش روغن هیدرولیک در خودرو و زمان تعویض آن

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید