اخبار

معرفی شرکت نفت پارس

شرکت نفت پارس

ایران یکی از غنی‌ترین کشورهای خاورمیانه است که نفت و گاز بسیار زیادی دارد. شرکت نفت پارس نخستین شرکت خصوصی ایران است که به تولید روغن موتور و روانساز پرداخته و محصولاتی از این دسته را تولید می‌کند. شرکت نفت پارس در شهرستان قدس قرار داشته و در کیلومتر 19 اتوبان شهید کلانتری، قابل مشاهده است. محصولات این شرکت طرفداران خاص خود را دارد و همین امر باعث شده تا هر ساله درآمد قابل توجهی داشته باشد. در ادامه این مطلب از سایت روغن سیتی با ما همراه باشید تا اطلاعات بیشتری درباره شرکت نفت پارس به دست آورید.

تاسیس شرکت نفت پارس

تقریبا 65 سال پیش بود که شرکت نفت کار خود را شروع کرد. شرکت نفت پارس اولین شرکت خصوصی در حوزه روانکاری بود که در ایران و همینطور خاورمیانه شروع به کار کرد. منظور ما از اولین شرکت خصوصی در واقع پالایشگاه خصوصی است. در آن روز ها که این شرکت به ثبت رسید، بسیاری پالایشگاه های دیگر مثل پالایشگاه آبادان مشغول به کار بودند اما خصوصی نبودند.

ولی شرکت نفت پارس اولین شرکتی بود که پالایشگاه خصوصی خودش را داشت و همنطور لازم به ذکر است که این شرکت جزو اولین شرکت های خصوصی خاورمیانه نیز است. هدف از تاسیس این شرکت این بود که توانند روغن موتور و همینطور مستقات نفتی مانند پارافین را تولید و بازار های داخلی و خارجی که فاقد چنین فناوری هستند به فروش برسانند.

البته راه اندازی چنین مجموعه ای با این همه گستردگی کار راحتی نبود و همچنین نیاز به سرمایه زیادی داشت. اما سرانجام پالایشگاه این شرکتدر سال 1339 در کیلومتر 19 بزرگراه شهید لشگری شروع به کار کرد. این شرکت در سال های 1339 تا 1341 رشد چشمگیری داشت، طوری که در سال 1341 این شرکت به صورت شرکت سهامی عام ثبت شد و در همان سال سها این شرکت در بورس تهران عرضه شد.

شاید کمتر شرکتی در ایران باشد که به این سرعت رشد کرده باشد. این رشد باعث شد که در سال 1341 شرکت نفتی شل بخشی از سهام شرکت نفت پارس را خریداری کند. در همان سال ها رقابت بسیاری سنگینی بین تولید کنندگان مشتقات نفتی بود. با وجود رقبای بسیار سر سخت مثل شرکت بزرگ شل و یا شرکت بزرگ پرتیش پترولیوم، شرکت نفت پارس توانست بخشی از بازار منطقه را به دست آورد. به دست آوردن بخشی از بازار منقطه، موفقیت بزرگی به حسا می آمد.

لوگوی شرکت نفت و پارس

لوگو یا نشان تجاری شرکت نفت پارس، یک شیر بال‌دار نشسته است که سر یک مرد با کلاه را دارا است. این لوگو شباهت بسیار زیادی را با تصاویر و نقش برجسته‌های تخت جمشید دارد. به طور کلی نشانه تجاری برند نفت و پارس دارای شیر، بال آماده پرواز، دست، سر و کلاه است که مفهوم آن به خرد، تفکر و تعقل، حرکت و چابکی، خستگی ناپذیری، اراده پایدار، قانون‌مداری و هوشیاری نسبت داده می‌شود. این لوگو در دیگرها کشورها نیز معروف است و معمولا محصولات آن را نیز می‌شناسند.

شرکت نفت پارس

تراز مالی شرکت نفت پارس

همانطور که گفتیم، شرکت پارس، محصولات بسیار با کیفیتی داشته و درآمد خوبی را نیز از طریق فروش آن‌ها به دست می‌آورد. با توجه به گزارشی که در سال‌های 1338 و 1339 ثبت شده است، به طور کلی مبلغ 900 میلیون ریال ارز برای وارد کردن روانساز به ایران هزینه شده بود؛ در حالی که یکی از صادر کننده‌های روانساز در ایران بوده و جالب اینجاست که تمام هزینه‌های ساخت و تاسیس این شرکت، تنها با مبلغ 220 میلیون ریال انجام می‌شد. شرکت نفت و پارس در سال‌های اخیر سود بسیار خوبی را به دست آورده که حدود 75 درصد از آن سود، در بین سهامداران توزیع خواهد شد.

خرید روغن صنعتی پارس

روغن پارس و انواع گریس پارس توسط شرکت نفت پارس تولید می شود. روغن پارس و گریس پارس انواع مختلفی دارند. روانکارهای شرکت نفت پارس به دو دسته کلی روغن موتور پارس و روغن صنعتی پارس تقسیم می شوند. پیش از خرید روغن پارس یا خرید گریس پارس اطلاعات فنی دستگاه که توسط سازنده در اختیار مصرف کننده قرار می گیرد را مطالعه کنید. اگر قصد خرید روغن موتور پارس را دارید با توجه به API و SAE روغن مطمئن شوید که روغن پارس درست را برای خودروی خود انتخاب کرده اید.

پیش از خرید روغن صنعتی پارس با مطالعه کاتالوگ دستگاه روغن پارس یا گریس پارس مناسب را انتخاب کنید. در برخی از دستگاه ها بر روی منبع روغن اطلاعات و یا برند روغن مورد نیاز درج می شود. اگر اطلاعاتی از روغنی که باید در دستگاه مصرف کنید قبل از خرید روغن صنعتی پارس با تولید کننده دستگاه تماس بگیرید و از استانداردهای مورد نیاز و گرید روغن مطلع شوید. محصولات شرکت نفت پارس تنوع بسیاری دارد. همچنین انواع روغن صنعتی پارس مدل های مختلفی دارند.

هر نوع روغن پارس یا گریس پارس برای مصرف در تجهیزات مختلف تولید شده اند. هرگز بدون داشتن اطلاعات کافی از نوع روغن مورد نیاز اقدام به خرید روغن پارس یا خرید گریس پارس نکنید. انواع روغن صنعتی پارس با استانداردهای مختلف تولید می شوند. در هنگام خرید روغن صنعتی پارس به ویسکوزیته آن توجه کنید. مصرف روغن صنعتی پارس با ویسکوزیته اشتباه می تواند باعث خرابی دستگاه شما شود.

روغن پارس

روغن پارس یکی از برترین برندها در دنیای صنعت و خودروسازی در دنیاست. که به صورت گسترده به سایر صنایع و کارخانجات در ایران پخش و توزیع می‌شود کیفیت محصولات پارس منجر به دوام بالا و کارآیی بهتر محصولات این برند است. امروزه محصولات با کیفیت پارس توسط نمایندگی های فروش در سرتا سر ایران به دست مشتریان و متقاضیان این برند می‌رسد.

انواع روغن صنعتی پارس

روغن صنعتی پارس در گریدها و مدل های مختلف تولید می شوند. انواع روغن صنعتی پارس برای استفاده در تجهیزات مختلف و شرایط آب و هوایی متفاوت تولید شده اند. از انواع روغن صنعتی پارس می توان به روغن کمپرسور پارس، روغن دنده صنعتی پارس، روغن ترانسفورماتور پارس، روغن توربین پارس، آب صابون پارس، روغن تراش پارس، روغن محافظ پارس، روغن موتور دریایی پارس، روغن موتور دیزلی پارس، ضد یخ پارس، روغن هیدرولیک پارس، روغن ضد آتش پارس و انواع گریس پارس اشاره کرد.

شرکت نفت پارس

گریس پارس

شرکت مذکور تولید کننده انواع گریس صنعتی نظیر گریس نسوز پارس، گریس شاسی پارس، گریس لیتیوم پارس، گریس کلسیم پارس و سایر گریس های پارس با پایه ها و گرید های مختلف می باشد. قبل از خرید گریس پارس با توجه به اطلاعات فنی سازنده دستگاه در مورد پایه و گرید گریس اقدام به انتخاب و خرید گریس پارس متناسب با نیاز دستگاه خود بکنید. در هنگام خرید گریس پارس نیز به گرید گریس توجه کنید گریدهای گریس پارس اکثرا 000، 00، 0، 1، 2، 3 می باشند.

نمایندگی فروش روغن پارس

شرکت روغن سیتی یکی از نمایندگی های پایه یک و معتبر شرکت نفت پارس و سایر شرکت های نفتی معتبر در جهان می باشد.  روغن سیتی در زمینه توزیع و تامین روغن های صنعتی مورد نیاز سایر کارخانجات و صنایع به عنوان نماینده ی رسمی شرکت نفت پارس فعالیت دارد.

در صورت نیاز به راهنمایی فروش روغن پارس یا فروش گریس پارس با کارشناسان ما تماس بگیرید. کارشناسان ما شما را در تمامی مراحل فروش روغن پارس، انبارداری و نحوه مصرف روغن پارس و گریس پارس راهنمایی می کنند. جهت اطمینان از اصالت محصولات فروش روغن پارس و فروش گریس پارس به صورت حواله شرکت نفت پارس انجام می گیرد.. شرکت روغن سیتی این افتخار را دارد که می تواند محصولات تولید شرکت پارس (PARS) را در کمترین بازه زمانی در اختیار شما قرار دهد.

 

دیدگاهتان را بنویسید