اخبار

معرفی شرکت نفت بهران

شرکت نفت بهران

شرکت نفت بهران یکی از بزرگترین شرکت‌های نفتی در ایران است که در زمینه استخراج، تولید و فروش محصولات نفتی فعالیت می‌کند. این شرکت در سال ۱۹۵۴ تأسیس شده و از آن زمان تاکنون توانسته است به یکی از موفق‌ترین شرکت‌های نفتی در کشور تبدیل شود.

شرکت نفت بهران دارای منابع غنی از نفت و گاز است و به طور مداوم در حال ایجاد توسعه و به‌روزرسانی فناوری‌های استخراج و تولید می‌باشد. این شرکت همچنین در زمینه حفظ محیط زیست و اجتماعی مسئولیت پذیری فعالیت می‌کند و به حفظ منابع طبیعی و حمایت از جوامع محلی می‌پردازد. از جمله فعالیت‌های این شرکت می‌توان به استخراج نفت و گاز، تولید بنزین، دیزل و مشتقات نفتی دیگر، انتقال و توزیع این محصولات اشاره کرد. برای بررسی کامل تا انتهای مقاله با روغن سیتی همراه باشید.

تاسیس شرکت نفت بهران

فروردین سال 1341 بود که این شرکت شروع به کار کرد. البته این شرکت تحت امتیاز شرکت EXXON آمریکا با نام تجاری ESSO شروع به کار کرد. در واقع در این زمان شرکتی به نام بهران وجود نداشت و با همکاری شرکت ESSO آمریکا فراورده های نفتی تولید می‌شد.

سال 1347 مدیران این شرکت تصمیم به تاسیس پالایشگاه با ظرفیت تولید 30 هزار تن روغن در سال گرفتند. در همان سال ها شرکت بهران بسیار موفق در تولید انواعی از محصولات روغن صنعتی فعالیت می کرد. فعالیت این شرکت همچنان تا سال 1363 ادامه داشت تا اینکه بعد از انقلاب اسلامی این شرکت فعالیت خود را با نام پالایشگاه روغن تهران  ادامه داد.

در واقع بعد از انقلاب اسلامی و قطع ارتباط با آمریکا، مدیریت این شرکت در اختیار مدیران ایرانی قرار گرفت. همینطور که گفتیم از سال 1363 این شرکت فعالیت خود را با نام پالایشگاه روغن تهران ( شرکت سهامی عام ) تا سال 1370 ادامه داد. سال 1370 بود که مجددا نام این شرکت از پالایشگاه روغن تهران به شرکت نفت بهران ( سهامی عام ) تغییر کرد و همچنان این شرکت با نام شرکت نفت بهران فعالیت می کند.

این شرکت در حد فاصل سال های 1370 تا سال 1385 موفقیت های زیادی را به دست آورد. بطور مثال 1371 بود که این شرکت موفق به تولید ضد یخ گردید. همینطور در سال 1385 موفق به تولید حلال فورفورال در شوشتر نیز گردید.

آمارهایی از شرکت نفت بهران

شرکت بهران در سال 1347 تحت مجوز شماره 15226 صادره از وزارت صنايع و معادن، شروع به تولید 30 هزار تن روغن کرد. در سال 1368 ظرفيت توليد شرکت بهران به 150 هزار تن روغن، 3 هزار تن پارافين و 1500 تن ضد يخ رسید.

در سال 1392، ظرفیت انواع روغن موتور به 330 هزار تن در سال، ظرفیت تولید پارافین کم روغن به 25 هزار تن در سال و ظرفیت تولید ضد یخ به 27 هزار تن در سال رسید. در حال حاضر، شرکت نفت بهران بیش از 53% از سهم بازار روغن موتور خودرو و بیش از یک سوم از سهم بازار روغن‌های صنعتی را در اختیار دارد. در سال 1392 شرکت نفت بهران از طرف وزارت صنعت، معدن و تجارت به عنوان صادرکننده نمونه استان تهران معرفی شد.

تولید 150 هزار تن روغن در سال

همینطور که گفته شد، این شرکت در سال 1347 موفق به تولید 30 هزار تن روغن در سال شده بود اما با تلاش مدیران و مهندسی و توسعه بازار فراورده های نفتی این میزان به 150 هزار تن در سال 1368 رسیده بود. 150 هزار تن تولید روغن صنعتی در سال موفقیت بزرگی به حساب می آمد چرا که 3 هزار تن پارافین و 1500 تن ضدیخ در سال موفقیت عظیمی بود، اما موفقیت بزرگتری نیز در راه بود.

در سال 1392 بود که این شرکت موفق به تولید 330 هزار تن روغن موتور و روانکار صنعتی رسیده بود. در سال 1392 این شرکت 25 هزار تن پارافین و همچنین 27 هزار تن ضد یخ رسیده بود. درحال حاضر طبق اعلام رسمی این شرکت، تولیدات انواعی از محصولات به 400 هزار تن رسیده است که موفقیت بسیار بزرگی به حساب می آید.

ویژگی‌ها و مزیت محصولات نفت بهران

شرکت نفت بهران فعالیتش را بر پایه استانداردهای جهانی تولید محصولات نفتی آغاز نموده و همواره با بکارگیری نیروهای متخصص، از تمام قوای خود بهره گرفته تا رضایت مشتریانش را جلب نماید. شرکت نفت بهران با رعایت اصول و قوانین اقدام به تولید محصولات نفتی کرده و از آلودگی‌های زیست محیطی پیشگیری می‌کند.

معرفی شرکت نفت بهران

دسته‌بندی محصولات مصرفی نفت بهران

محصولات شرکت نفت بهران در 8 گروه روانکارهای خودرو، روغن صنعتی، گریس، ضد یخ، مکمل‌های سخت، محصولات تکمیلی، روغن‌های فرایند و پارافین ووکس تقسیم‌بندی می‌شود که هر یک از دسته‌بندی محصولات آن شامل محصولات متنوعی می‌شود که شما می‌توانید با توجه به نیاز خود، از بین محصولات متنوع نفت بهران استفاده نمایید.

شرکت نفت بهران با تولید محصولاتی خاص، تولیدات خود را آغاز کرد اما به مرور زمان محصولات بیشتری به خط تولید خود اضافه نمود و تولیداتش را به چند محصول خاص محدود نکرد. در ادامه به معرفی مختصر انواع محصولات شرکت نفت بهران می‌پردازیم.

روانکارهای خودرو

دسته روان کننده خودرو شرکت نفت بهران شامل سه زیر مجموعه روغن‌های موتور، روغن‌های سیستم انتقال نیرو و روغن‌های ماشين آلات كشاورزی و برون‌جاده‌ای می‌شود که هر یک از این زیر دسته‌ها محصولات متنوعی را شامل می‌شوند.

  • روغن موتور: برند نفت بهران تولیدکننده انواع روغن موتورها برای ماشین‌آلات مختلف بوده که روغن موتور خودروهای بنزینی، روغن موتور خودروهای دیزلی، روغن موتور ریلی و روغن موتور دریایی، روغن موتور گازسوز و دوگانه‌سوز و روغن موتور ثابت صنعتی انواع روغن موتورهای تولیدی نفت بهران است.
  • روغن‌های سیستم انتقال نیرو: روغن‌های سیستم انتقال نیرو شامل روغن‌های دنده اتوماتیک و روغن‌های دنده خودرو می‌شود.
  • روغن‌های ماشين آلات کشاورزی و برون‌جاده‌ای هم بخشی از تولیدات نفت بهران است که برای روانکاری تراکتورها، ماشین آلات کشاورزی و سایر تجهیزات برون جاده‌ای استفاده می‌شود.

روغن صنعتی

دسته روغن صنعتی شامل 10 زیر دسته می‌شود که هر یک از این محصولات، در صنعتی خاص کاربرد دارند.

روغن‌های گردشی و هیدرولیک

روغن‌های هیدرولیک برای سیستم‌های هیدرولیک که دارای خواص متعددی همچون ضد زنگ و ضد ضربه بودن می‌باشد.

روغن‌های توربین

شرکت نفت بهران سه محصول در این دسته‌بندی تولید نموده است که هر یک از این محصولات با هدفی خاص تولید و روانه بازار شده‌اند. بهران توربین 32، برای انواع توربین‌های آب، بخار، گاز و توربو کمپرسورها مناسب است در حالی که بهران توربین EP، برای روانکاری توربین‌های خاص و سیستم‌های کمکی آنها مناسب است. توربین‌های خاص به روغنی نیاز دارند که خواص ضد سایشی قوی نیازمند داشته باشد.

روغن‌های دنده صنعتی

روغن‌های دنده صنعتی برای کاهش فشار کاربر دارند که از ین روغن می‌توان برای روانکاری جعبه دنده‌های صنایع استفاده کرد. انواع روغن‌های دنده صنعتی کاربرد و خواص مختلفی دارند که هر کدام  دارای خواص منحصر به فردی هستند که شما می‌توانید مطابق با نیاز خود از بین این محصولات، محصول مناسبی را انتخاب نمایید. اما به طور کلی روغن‌های دنده صنعتی برای دنده‌های مارپیچ، هیپوئید و یاتاقان‌های ساده کاربرد دارند.

روغن‌های کمپرسور

روغن‌های کمپرسور مخصوص انواع کمپرسور هستند. بهران کمپرسور VDL، برای  کمپرسورهای پیستونی مناسب است چون از روغن پایه و مواد افزودنی مرغوب تولید شده است. بهران کمپرسور PS برای کمپرسورهای هوایی مناسب است که تحت شرایط سخت و دمای بالا کار می‌کنند. همچنین بهران سرد ویژه 46 مخصوص کمپرسورهای برودتی است.

روغن‌های عملیات حرارتی

سه نوع روغن در ایندسته قرار دارد که مطابق با استانداردهای جهانی تولید شده‌اند. روغن‌های بهران آبکار 68، ویژه 145، روغن‌های عملیات حرارتی سرد هستند درحالیکه روغن بهران حرارت و بهران آبکار گرم 68 و 70 در سیستم‌های انتقال حرارت کاربرد دارند.

روغن ترانسفورماتور

روغن ترانسفورماتور، نوعی روغن عایق الکتریکی است که در انواع ترانسفورمرها، به ویژه ترانسفورمرهای پرقدرت کاربرد دارد.

بهران محافظ

روغن‌های بهران محافظ روغن‌هایی هستند که از قطعات فلزی و سطوح داخلی دستگاه‌ها محافظت می‌کنند و از خوردگی و زنگ‌زدگی جلوگیری می‌کنند. به ویژه در انبارداری استفاده از این روغن‌ها توصیه می‌شوند.

روغن‌های عملیات فلزکاری

بهران برش و بهران تراش روغن‌های عملیات فلزکاری هستند که روغن بهران برش 12 برای عملیات برش و تراش مناسب است و روغن بهران تراش با درجه گرانروی ISO VG 15، برای ماشین‌کاری فلزات آهنی و غیر آهنی کاربرد دارد.

روغن‌های نساجی

بهران بافت، بهران دوخت و بهران ریس در صنایع نساجی کاربرد زیادی دارند. می‌توانید از روغن بهران بافت جهت روانکاری سوزن ماشین‌های گردباف استفاده کنید. روغن بهران دوخت برای سوزن دستگاه‌های گردباف و انواع سیستم‌های هیدرولیک استفاده می‌شود که با سیستم‌های حاوی فلزات نقره و برنز سازگار است. روغن بهران ریس در فرایند کشش الیاف مصنوعی و تولید منسوجات مورد استفاده قرار می‌گیرد که از ایجاد الکتریسیته ساکن جلوگیری می‌کند.

مصارف عمومی

معمولا روغن‌های دسته‌بندی مصارف عمومی نفت بهران برای روانکاری عمومی وسایل مناسب هستند که خاصیت پاک کنندگی هم دارند. مثلا بهران روان یکی از این روغن‌هاست که برای روغن کاری وسایلی مثل چرخ خیاطی، دوچرخه، لولای در و پنجره و ابزارهای ساده برقی استفاده می‌شود. و روغن بهران پاک برای شستشوی دستگاه‌های صنعتی پیش از راه اندازی اولیه استفاده می‌شود.

معرفی شرکت نفت بهران

گریس

دسته‌بندی گریس شامل صابون کمپلکس کلسیم، صابون کلسیم، صابون سدیم و صابون لیتیم می‌شود که این محصولات دارای بافتی نرم هستند و شما می‌توانید برای روغن‌کاری جعبه دنده، یاتاقان و سایر محصولات استفاده نمایید. به عنوان مثال، بهران کهربا یکی از محصولات نفت بهران می‌باشد که نوعی گریس معدنی بوده و با پایه صابون کلسیم تولید شده است. بهران کهربا از قطعات دستگاه به خوبی محافظت کرده و از خوردگی و زنگ‌زدگی قطعات مجاور آب جلوگیری می‌کند.

ضد یخ

ضد یخ‌های تولیدی نفت بهران بنزینی، دیزلی و صنعتی هستند که از کلیه قطعات سیستم خنک‌کننده در برابر خوردگی و زنگ‌زدگی محافظت می‌کنند و نقطه جوش سیال خنک‌کننده را بالا می‌برند.

مکمل‌های سوخت

مکمل‌های سوخت، مهم‌ترین افزودنی رایج برای خودرو به حساب می‌آیند که در زمان سوخت‌گیری به باک خودرو افزوده می‌شود. بهران اکسیر و بهران بهزی دو مکمل سوختی هستند که با استفاده از افزودنی‌هایی خاص به بهبود عملکرد موتورو خواص سوخت کم کرده. همچنین از خوردگی و زنگ‌زدگی چلوگیری می‌کند.

محصولات تکمیلی

بهران بهشو و بهران دوام و محصول تکمیلی این برند هستند که بهران بهشو ضد عفونی‌کننده دستگاه، مخزن و مجاری سیستم است. این محصول، پاک‌کننده انواع رسوبات و ترکیبات چسبنده باقی مانده از کارکرد امولسیون می‌باشد.

سهم بازار شرکت نفت بهران چقدر است؟

در مورد با اینکه شرکت نفت بهران یکی از بزرگترین شرکت های روانکاری می باشد برای شما توضیح دادیم اما روی برترین شرکت از لحاظ میزان فروش و همینطور تعداد مشتری و همینطور میزان صادرات تاکیید نکردیم اما حالا که قرار است در مورد با سهم بازار شرکت نفت بهران صحبت کنیم، بد نیست که روی موارد گفته شده تاکید هم داشته باشید.

شرکت نفت بهران بیشترین میزان سهم بازار روانکاری خودرویی و همینطور بیشترین سهم بازار روانکارهای صنعتی را در ایران دارد.طبق نوشته ای که در سایت بهران منتشر شده است، این شرکت بیش از 53 درصد بازار رواکاری خودرو وهمینطور بیش ز یک سوم سهم بازار روغن های صنعتی را در اختیار دارد. نکته اینجاست که وقتی صحبت از بیشترین سهم بازار می شود، احتمالا می توان به تعداد بیشتری مشتری و همینطور به فروش بیشتر محصولات این شرکت به نسبت دیگر شرکت ها مثل شرکت نفت پارس اشاره کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید