آموزشی

انواع کاربردهای گریس شاسی چیست ؟

انواع کاربردهای گریس شاسی چیست ؟

گریس شاسی نوعی گریس خودرویی است که از ترکیب روغن پایه یا مواد افزودنی به دست می آید. کیفیت این گریس به کیفیت روغن پایه بستگی دارد. از ویژگی های منحصر به فرد آن می توان به پایداری حرارتی، مقاومت در برابر اکسیداسیون و نقاط ریزش قابل توجه اشاره کرد. همچنین، این گریس از ماشین آلات در برابر زنگ زدگی و خوردگی حفاظت می کند. به طور کلی، از آن برای روغن کاری ماشین آلات سنگین، تراکتور و حتی خودروهای سواری استفاده می شود. برای خرید، می توانید به سایت روغن سیتی مراجعه کنید. اما کاربردهای گریس شاسی چیست ؟ در ادامه به تمامی نکات مربوط به آن می‌پردازیم.

 

گریس شاسی چیست؟

همانطور که گفته شد، این گریس بر پایه کلسیم از روغن پایه در ترکیب با مواد افزودنی باکیفیت تهیه می‌شود. این گریس موجب کاهش هزینه‌های عملیاتی به دلیل کاهش هزینه‌های تعمیر و نگهداری می‌شود. همچنین، با محافظت از قطعات ماشین آلات در برابر زنگ‌زدگی و خوردگی، منجر به افزایش طول عمر آن‌ها می‌شود. لازم به ذکر است که این نوع گریس دارای چسبندگی بسیار خوبی به فلزات است. به همین دلیل، به عنوان یک درزگیر موثر در برابر آب و آلودگی‌ها نیز عمل می‌کند. از مهم‌ترین ویژگی‌های گریس شاسی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • نقطه ریزش 95
  • رنگ قهوه ای مایل به زرد
  • صابون به کار رفته از نوع کلسیم است.

این نوع گریس پارس شاسی پلاس را می‌توان در دماهای پایین نیز برای روغن کاری ماشین آلات سنگین به کار برد. از مهم‌ترین قطعاتی که به کمک این نوع گریس روغن کاری می‌شوند، می‌توان به بوش، اتصالات فرمان و میله‌های نوسان اشاره کرد.

 

مزایا و کاربردهای گریس شاسی چیست ؟

مزایا و کاربردهای گریس شاسی چیست ؟

یکی از مزایای اصلی روغن کاری با گریس، افزایش طول عمر قطعاتی است که بعد از چندین بار روغن کاری فرسوده شده‌اند. از سوی دیگر، گریس مانند یک درزگیر عمل می‌کند و مانع از ورود آلودگی به داخل ماشین آلات می‌شود. به همین دلیل است که از گریس برای ماشین آلات دارای مهر و موم ضعیف یا خراب استفاده می‌شود.

از سوی دیگر، نگهداری گریس در مقایسه با روغن آسان‌تر است. روغن کاری با گریس را می‌توان به راحتی با استفاده از سیستم‌های نگهدارنده ارزان انجام داد. این در حالی است که روغن کاری با روغن همیشه به سیستم نگهدارنده بسیار پیچیده و گران نیاز دارد.

از مزایای جالب دیگر این نوع گریس می‌توان به نگه داشتن روان‌کننده‌های جامد در حالت تعلیق اشاره کرد. مواد جامد درون روغن ته‌نشین می‌شوند اما در این نوع گریس به حالت تعلیق می‌مانند. ویژگی‌های منحصربه‌فرد آن به شرح زیر هستند:

  • مقاومت بالا در برابر آب
  • مقاومت حرارتی بالا
  • ثبات و مقاومت در برابر تغییر شکل
  • مقاومت در برابر ترکیب مواد شیمیایی با اکسیژن

آشنایی با بهترین روغن موتور مخصوص پراید

 

معنی روغن کاری شاسی چیست؟

منظور از روغن کاری شاسی، استفاده از گریس شاسی در فواصل زمانی مشخص روی قطعات مختلف ماشین آلات است. این اصطلاح برای خدمات دیگری ازقبیل فشار باد لاستیک و بررسی ایمنی نیز استفاده می‌شود.

نکات روغن کاری شاسی

همانطور که گفته شد، از این نوع گریس برای روغن کاری قطعات مختلف ماشین آلات و خودروها استفاده می‌شود. ازجمله مهم‌ترین قطعاتی که روغن کاری شاسی می‌شوند، عبارتند از میله‌های نوسان، بوشینگ‌ها، اتصالات فرمان (مفاصل توپی) و اتصالات تعلیق.

برای روغن کاری به کمک این نوع گریس حتماً خودرو را با جک‌های پایدار بالا ببرید تا بتوانید قطعات را به خوبی روغن کاری کنید. هنگام روغن کاری با گریس شاسی، نکات ایمنی را به دقت رعایت کنید. علاوه‌براین، برای حرکت آزادانه چرخ‌ها حتماً باید قفل فرمان را باز کنید. با استفاده از این نوع گریس، می‌توانید اتصالات سیستم تعلیق و اتصالات فرمان را روغن کاری کنید. روغن کاری شاسی را از یک طرف خودرو شروع کنید و به سمت دیگر ببرید.

در پایان، عقب خودرو یعنی سیستم تعلیق را روغن کاری کنید. به منظور روغن کاری اتصالات U باید عقب خودرو را بلند کنید و گیربکس در حالت خنثی قرار گیرد. لازم به ذکر است که روغن کاری با این نوع گریس باید به صورت منظم و در فواصل زمانی مشخص انجام گیرد.

 

کاربرد روغن کاری با استفاده از گریس شاسی

در مبحث اینکه کاربردهای گریس شاسی چیست باید با روغن کاری با استفاده از گریس شاسی هم آشنا شویم. با مراقبت صحیح از ماشین آلات می‌توان طول عمر قطعات را افزایش داد. یکی از بهترین روش‌ها، روغن کاری منظم با استفاده از گریس است. معمولاً توصیه می‌شود هر شش ماه یک بار روغن کاری برای حفظ عملکرد و کارایی ماشین آلات انجام شود. این کار باعث پمپاژ موثر در سیستم های متمرکز ماشین آلات سنگین می‌شود؛ به خصوص در دماهای پایین.

کاربرد روغن کاری با استفاده از گریس شاسی

به طور کلی، از گریس شاسی به عنوان روان‌کننده ماشین آلاتی که مدت زمان طولانی در انبار مانده است، استفاده می‌شود. در صورتی که روغن کاری قطعات دور از دسترس ماشین آلات قابل انجام نباشد، این نوع گریس به کار می‌رود. استفاده از گریس برای موتورهای الکتریکی و گیربکس‌ها نیز بسیار رایج است. توصیه می‌شود که از این گریس برای روغن کاری ماشین آلات در شرایط جوی شدید، بارهای ضربه‌ای و سرعت آهسته استفاده شود.

معمولاً برای ماشین آلات سنگین، تجهیزات صنعتی و همچنین خودروهای سواری یا تجاری از روغن کاری با این نوع گریس استفاده می‌شود. به دلیل چسبندگی و مولفه‌های ضدفشاری که دارد، قابلیت استفاده برای کامیون‌های بزرگ و تجهیزات مورد استفاده در صنعت ساخت‌وساز را دارد.

 

سخن پایانی

در این مقاله درباره انواع کاربردهای گریس شاسی چیست تمامی نکات را بیان کردیم. روغن کاری منظم قطعات مختلف ماشین آلات برای حفظ ایمنی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. گریس شاسی از مهم ترین روش های روغن کاری قطعات ماشین آلات سنگین به شمار می رود. از این نوع گریس برای روغن کاری ماشین آلات صنعتی سنگین و خودروهای سواری استفاده می شود. به این طریق، می توان طول عمر و کارایی قطعات ماشین آلات را افزایش داد. برای اطلاعات بیشتر و همچنین، استعلام قیمت می توانید به سایت روغن سیتی مراجعه کنید. آیا تاکنون تجربه استفاده از این نوع گریس برای روغن کاری ماشین آلات را داشته اید؟

تلفن تماس: 09194408271

منابع: vpracingfuels

روغن سیتی

بیشتر بخوانید:

بهران سمند

روغن دنده صنعتی

روغن توربین

 

سوالات متداول

  • انواع کاربردهای گریس شاسی چیست ؟

یکی از مزایای اصلی و کاربردهای گریس شاسی چیست روغن کاری با گریس، افزایش طول عمر قطعاتی است که بعد از چندین بار روغن کاری فرسوده شده‌اند. از سوی دیگر، گریس مانند یک درزگیر عمل می‌کند و مانع از ورود آلودگی به داخل ماشین آلات می‌شود. به همین دلیل است که از گریس برای ماشین آلات دارای مهر و موم ضعیف یا خراب استفاده می‌شود.

  • قیمت گریس شاسی به چه صورت است؟

از آنجایی که گریس شاسی، در سلامت، حفظ و نگهداری خودرو بسیار اهمیت دارد؛ شما می‌توانید با مراجعه به سایت روغن سیتی از قیمت آن مطلع شوید.

دیدگاهتان را بنویسید