راهنمای انتخاب روغن, آموزشی

آشنایی با بهترین روغن موتور مخصوص پراید

آشنایی با بهترین روغن موتور مخصوص پراید

همه ماشین‌ها دارای موتور احتراقی هستند. این موتورها برای عملکرد صحیح خود، به روغن موتور نیاز دارند. روغن موتور باید مناسب موتور مد نظر شما باشد. همچنین به طور مرتب تعویض گردد. اما در صورت استفاده از روغن اشتباه چه اتفاقی بر سر ماشین می‌آید؟ روغن موتور با روغن کاری قسمت‌های مختلف موتور، باعث کاهش اصطکاک و اتلاف غیرضروری روغن موتور، با سوزاندن موثرتر سوخت و عملکرد بهتر ماشین می‌شود. در نتیجه میزان سایش به حداقل می رسد، تا قطعات طول عمر بیشتری داشته باشند. برای آشنایی با روغن موتور مخصوص پراید در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

 

بهترین روغن موتور برای پراید

بهترین روغن موتور مخصوص پراید

در سال‌های اخیر پراید تبدیل به گزینه‌ای محبوب در میان مردم شده است. این خودرو ۲۸ سال گذشته نسبت به سایر اتومبیل‌های ایرانی، همواره قیمت مناسب خود را حفظ کرده است. همچنین نسبت به دیگر ماشین‌ها نیاز به هزینه‌های پایین‌تری برای تعمیر و نگهداری دارد. وجود تنوع و تفاوت در انواع مدل‌های این ماشین ساخت سایپا، باعث سردرگمی صاحبان این خودرو برای انتخاب روغن موتور مخصوص پراید شده است. همانطور که پیش‌تر گفته شدف هر نوع از پراید دارای موتور متفاوتی است. به همین دلیل برای انتخاب روغن گیربکس مناسب، باید نوع روغن مناسب هر موتور را بشناسید. در هر مدل از این ماشین باید به سطح کیفی و درجه گرانروی روغن توصیه شده دقت کنید. اگر در انتخاب بهترین و مناسب ترین روغن موتور این ماشین سردرگم شده‌اید، حتما به مطالب زیر توجه داشته باشید.

 

نوع اول | روغن موتورهای مناسب پراید کاربراتوری

اولین مدل‌های این ماشین که از کره به ایران وارد شدند، دارای موتور کاربراتوری بودند. از بازه زمانی اوایل دهه ۷۰ تا نیمه اول دهه ۸۰، خط تولید پراید به ایران منتقل شد و در کشور نیز با موتورهای کاربراتوری ساخته می‌شوند. هزینه نگهداری و تعویض و تامین قطعات این نوع از پرایدها نسبت به سایر مدل‌ها بیشتر است. خوشبختانه روغن موتور مخصوص پراید کاربراتوری، نسبت به مدل انژکتوری از قیمت پایین‌تری برخوردار است. برای این مدل از پرایدها، درجه گرانروی مناسب 20W50 می باشد. برندهای شناخته شده و مناسب، عبارتند از: بهران، تکتاز، بهران رخش، بهران صبا و پارس بابک 68 و بهران درفش 46 .

 

نوع دوم | روغن موتور مناسب پراید انژکتوری

در سال ۸۳ قانون، سایپا را از تولید خودروهای کاربراتوری منع کرد. در نتیجه سایپا سیستم سوخت‌رسانی موتور پراید را از کاربراتور به انژکتور تغییر داد. برای طراحی و عرضه کیت انژکتور، سایپا با شرکت کره‌ای کیا همکاری کرد. در این مدل، توان موتور پراید نسبت به مدل کاربراتوری افزایش یافت. همچنین مصرف سوخت انژکتوری بیشتر از سایر نمونه‌های پراید می‌باشد. روغن موتور مخصوص پراید انژکتوری، از قیمت بالاتری برخوردار است. سطح کیفی روغن‌هایی که برای این موتور مصرف ‌می‌شوند، باید یک درجه بالاتر از مدل سابق پراید باشند. می‌توانید از روغن مصرفی با گرانروی 20W50 استفاده کنید. برندهای پیشنهادی روغن موتور مناسب انژکتوری، پارس، پاپا و بهران پیشتاز هستند.

 

نوع سوم | روغن موتور +HP

وزن پراید در سال ۲۰۱۰ میلادی افزایش یافت. این افزایش وزن به دلیل اعمال کردن تغییراتی بر شاسی این خودرو بود. با سنگین شدن ماشین، موتورهای قبلی کارایی خود را از دست دادند. رفته رفته سایپا به تقویت توان موتور این خودرو پرداخت. موتور جدید پراید چهار اسب بخار نسبت به مدل‌های سابق افزایش یافته بود. در این مدل، عبارت +HP روی سوپاپ درد شده است. برخلاف افزایش توان موتور پراید، در گرانروی روغن گیربکس مورد نیاز آن تفاوتی ایجاد نشد. برای انتخاب و تهیه روغن موتور مخصوص پراید +HP به سطح کیفی بالای آن توجه داشته باشید. برند پیشنهادی ما برای روغن موتور، بهران پیشتاز می‌باشد.

 

نوع چهارم | روغن موتور پراید یورو ۴

نوع چهارم | روغن موتور پراید یورو ۴

با توجه به افزایش سطح آلایندگی موتور خودروها و بنزین در دهه ۹۰، نهادهای دولتی دستور تولید موتورهای جدید برای پراید دادند. این موتور ۷۱ اسب بخار توان دارد. همچنین استانداردهای ۵۱ گانه اروپا را دریافت کرده است. این نوع از پراید، پرفروش ترین مدل اتومبیل تا به امروز بوده است. میزان روغن مصرفی موتور آن، به طور متوسط در هر ۱۰۰ کیلومتر، شش و نیم لیتر می‌باشد. برای انتخاب روغن موتور مخصوص پراید یورو ۴، حتما به گرانروی ۱۰ w۴۰ آن توجه کنید. برندهای پیشنهادی ما که از لحاظ کیفیت نسبت به سایر مدل‌ها بالاتر هستند، بهران سوپر، پیشتاز و رانا هستند.

 

نوع پنجم | روغن موتور پراید دوگانه سوز

پرایدهای دوگانه‌سوز روغن موتور متفاوتی استفاده می‌کنند. دلیل این امر، تغییر در سوخت مصرفی است. انتخاب و ترجیح بسیاری از افراد، استفاده از مدل دوگانه‌سوز پراید می‌باشد. زیرا حامل‌های انرژی، قیمت روز افزونی دارند. گرانروی مناسب روغن مورد نیاز برای پراید دوگانه سوز، ۱۰w ۴۰ است.  محصولات مخصوص سی‌ان‌جی برای نمونه ایده آل می‌باشند. شما می‌توانید از پارس سی‌ان‌جی و کاسترول سی‌ان‌جی بهره بگیرید. با استفاده از این روغن‌ها، موتور ماشین سطح بالاتری از حفاظت را تجربه خواهد کرد. مدل‌های قدیمی‌تر این نوع از پراید، گرانروی معادل 20w50 دارند.

انتخاب بهترین روغن موتور مخصوص پژو 405

 

نوع ششم | روغن موتور مناسب پراید ۱۳۱

روغن موتور مخصوص پراید ۱۳۱ ،40w10 است. بهترین برند پیشنهادی برای این مدل دارای موتور یورو ۴، بهرام سوپر پیشتاز می‌باشد.

 

تعویض روغن موتور پراید هر چند کیلومتر یکبار باید انجام شود؟

بهترین معیار برای زمان دقیق تعویض روغن موتور پراید، شرایط رانندگی و میزان کیفیت روغن مورد استفاده شما می‌باشد. به طور کلی  بالا بودن سطح کیفیت روغن موتور، باعث افزایش زمان تعویض آن می‌شود. عوامل موثر دیگر در زمان تعویض روغن موتور، ترافیک و دمای شهر شما هستند.

 

حجم روغن موتور پراید چقدر است؟

حجم روغن موتور پراید چقدر است؟

در صورتی که قصد تعویض فیلتر ماشین خود را دارید، میزان حجم روغن موتور پراید معادل سه و نیم لیتر می باشد. همچنین بدون تعویض فیلتر، ۳ لیتر روغن موتور کافی است. تعویض روغن موتور و فیلتر به طور مرتب، باعث افزایش طول عمر موتور خودرو روغن آن می شود.

جمع‌بندی

برای خرید روغن موتور مخصوص پراید می‌توانید از خدمات و محصولات فروشگاه روغن سیتی بهره بگیرید. این شرکت در زمینه فروش روغن‌های صنعتی، موتوری، گریس، ضد یخ و … تجربه بالایی دارد. این فروشگاه با ارائه کالاهای با کیفیت، مشاوره تلفنی رایگان و ضمانت اصل بودن کالا، به نمادی از اعتماد برای مشتریان خود تبدیل شده است. از ویژگی‌های قابل توجه فروشگاه روغن سیتی، می‌توان به پرداخت در محل تحویل اشاره کرد.

تلفن تماس: 09194408271

منابع: vpracingfuels

روغن سیتی

بیشتر بخوانید:

بهران سمند

روغن دنده صنعتی

روغن توربین

 

سوالات متداول

  • چگونه روغن موتور مخصوص پراید را انتخاب کنیم؟

معیارهای مختلفی برای انتخاب روغن موتور مناسب پراید وجود دارد. سطح کیفیت و درجه گرانروی از مهم‌ترین ویژگی‌هایی است که باید بررسی شود. به طور کلی شما باید بر اساس قدرت موتور خود، یک روغن مناسب را انتخاب کنید. روزبه‌روز با تغییر ماشین‌ها، موتور نیز دچار تغییراتی می شود. بنابراین با تغییر و تحولی که در موتورها اتفاق می افتد، شما نیز باید محصولی را انتخاب کنید که بتواند به خوبی روانکاوی، پاک‌کنندگی و خنک کردن را بر عهده بگیرد.

  • قیمت روغن موتور برای پراید به چه صورت است؟

از آنجایی که روغن موتور برای یک خودرو، در سلامت، حفظ و نگهداری خودرو بسیار اهمیت دارد؛ شما می‌توانید با مراجعه به سایت روغن سیتی از قیمت آن مطلع شوید.

دیدگاهتان را بنویسید