راهنمای انتخاب روغن, آموزشی

انتخاب بهترین روغن موتور مخصوص پژو 405

انتخاب بهترین روغن موتور مخصوص پژو 405

روغن موتور دغدغه اصلی رانندگان است. آنها همیشه به این موضوع فکر می‌کنند که چه مدل از روغن موتور گزینه خوبی برای ماشین‌شان می‌باشد؟ مطمئناً هر خودرویی با روغن مخصوص خودش بهترین عملکرد را دارد. همچنین خودروهای پژو از جمله پژو 405 به صرفه و اقتصادی هستند. از دلایلی که افراد بیشتری از این ماشین استفاده می کنند، به خاطر تعمیر راحت و در دسترس بودن روغن موتورهای آنها است.  روغن موتور مخصوص پژو 405 دارای انواع مختلفی است که در ادامه آن‌ها را در روغن سیتی با یکدیگر بررسی می کنیم. 

روغن موتور مناسب 405

روغن موتور مناسب 405معیارهای مختلفی برای انتخاب روغن موتور مناسب 405 وجود دارد. سطح کیفیت و درجه گرانروی از مهم‌ترین ویژگی‌هایی است که باید بررسی شود. به طور کلی شما باید بر اساس قدرت موتور خود، یک روغن مناسب را انتخاب کنید. روزبه‌روز با تغییر ماشین‌ها، موتور نیز دچار تغییراتی می شود. بنابراین با تغییر و تحولی که در موتورها اتفاق می افتد، شما نیز باید محصولی را انتخاب کنید که بتواند به خوبی روانکاوی، پاک‌کنندگی و خنک کردن را بر عهده بگیرد. در نتیجه شما باید به سال تولید موتور خودرو دقت کنید و سپس روغن موتور مخصوص پژو 405 را خریداری کنید. 

 

حجم روغن موتور پژو 405

هر مدل از ماشینی می‌تواند یک حجم معینی از روغن را داشته باشد. در مدل‌های 405 همراه با تعویض فیلتر روغن، یک مقدار مشخصی از روغن باید در آن ریخته شود. معمولاً در این مدل از خودروها، اگر تعویض فیلتر اتفاق بیفتد، 4.75 لیتر روغن نیاز است. اما اگر قرار بر تعویض فیلتر نباشد، 4.25 لیتر ماشین به روغن نیاز دارد. همچنین برای این که از حجم روغن موتور خود بیشتر بدانید می‌توانید به دفترچه راهنمای ماشین مراجعه کنید. اگر این دفترچه در اختیارتان نیست، از یک متخصص بخواهید تا آن را برای شما اندازه گیری کند. در دفعات بعدی می‌توانید سریع‌تر روغن مناسب خود را پیدا کنید. 

 

روغن موتور مناسب برای 405 با سطح کیفی SL

روغن موتور مناسب برای 405 با سطح کیفی SLمهم‌ترین مسئله که باید برای روغن موتور مخصوص پژو 405 دقت کنید، سطح کیفیت آن است. شما باید روغنی با ضخامت یا ویسکوزیته مناسب برای موتور خودروی خود استفاده کنید. اگر روغن بیش از حد غلیظ یا رقیق باشد، محافظت لازم را برای موتور شما را ایجاد نمی کند. همین امر می تواند منجر به آسیب‌های پرهزینه شود. برای موتورهایی که برای سال 2002 الی 2005 ساخته شده اند، باید از روغن‌هایی با سطح کیفی SL استفاده کنند. آنها حاوی کلیه موادهای افزودنی هستند که یک موتور به آن نیاز دارد. آنها سطح کیفی بسیار بالاتری نسبت به SJها دارند. این روغن از نظر مسائل زیستی محیطی نیز تاثیر مثبتی بر محیط اطراف می گذارد.

 

روغن دنده مناسب برای موتورهای tu5

اخیراً پژو 405 با موتورهایی با مدل tu5 ساخته می‌شوند. مشخصات فنی این موتورها به نسبت مدل‌های قدیمی، دارای شتاب و قدرت بیشتری است. همچنین مصرف سوخت در آنها بهینه شده می‌باشد. آنها هزینه بیشتری دارند و برای روغن دنده‌ها مناسب هستند. برای این که از این دسته از روغن موتورهای tu5 استفاده کنید، کافی است که گرید آنها 10W40 و دارای سطح کیفی SL باشد. البته اگر بخواهید از روغن موتورهایی با کیفیت بهتر استفاده کنید، باید هزینه بیشتری دهید تا SN یا SM را استفاده کنید. اما به طور کلی پیشنهاد می شود که با هر بار عوض کردن روغن، به تعویض فیلتر روغن نیز بپردازید تا روانکاوی روغن بهتر نتیجه دهد. در زیر میزان حجم لازم برای روغن موتور مخصوص 405 آورده شده است:

  • در صورت تعویض فیلتر روغن: 3.7  لیتر
  • در صورت عوض نکردن فیلتر روغن: 4.2 لیتر

 

روغن دنده مناسب برای خودروی 405

روغن دنده مناسب برای خودروی 405اگر در نواحی تپه‌ای رانندگی می‌ کنید، در مقایسه با خودرویی که در جاده‌‌های ساده رانندگی می کند، گیربکس شما روزانه فشار بیشتری را متحمل می‌ شود. برای خودرویی که در جاده‌های کوهستانی رانندگی می کند، 45000 کیلومتر زمان مناسبی برای تعویض روغن گیربکس است. با این حال همان ماشینی که در جاده‌های ساده رانندگی کرده قبل از 80000 کیلومتر به تعویض نیاز نخواهد داشت. همچنین اکثر سازندگان توصیه می کنند روغن را در حدود 80000 تا 100000 کیلومتر تعویض کنند. شما علاوه بر توجه به روغن موتور مخصوص 405 باید به روغن دنده نیز توجه کنید. به طور کلی از برندهای معتبر می‌توانید استفاده کنید در زیر لیست شده‌اند:

  • روغن دنده توتال Transmission Gear 8 75W-80
  • روغن دنده پارس مدوس ای پی 75W-80 EP
  • TRANSELF NFJ 75W-80
  • روغن دنده ثمین اسپیدی 75W80 EP
  • روغن دنده توتال Transmission BV 75W-80
  • TRANSELF NFJ 75W-80

 

روغن دنده مناسب برای خودروی 405 با گرید 75w80

ابتدا می‌خواهیم به مسئله گرانروی برسیم. عدد W مخفف Winter است. زمانی از این حرف در یک گرید استفاده می‌شود، که هنگام سرما روغن بتواند کیفیت خود را حفظ کند. همچنین بتواند سریع و روان باشد. عدد دوم در 75w80 نحوه جریان طبیعی یک روغن در یک دما را توصیف می‌کند. روغن هایی که ویسکوزیته کمی دارند، برای موتورها در فصل سرد زمستان مناسب هستند. آنها در حفظ مقاومت بهتر روغن دنده نیز تاثیر بسزایی دارند. به طور کلی با توجه به آب‌وهوایی منطقه‌ای که هستید، باید روغن مناسب خریداری کنید. اما توصیه روغن سیتی به شما این است، بر اساس دفترچه راهنمای خودروی خود تصمیم بگیرید. روغن موتور مخصوص پژو 405 معمولاً دارای انواع مختلفی هستند. اما با گرید 75W80 مناسب هستند و شما می‌توانید از آنها برای خودروی خود استفاده کرده و از رانندگی لذت ببرید. بنابراین یک قانون طلایی وجود دارد که شما می‌توانید هنگام انتخاب روانکار دنده خودرو پژو 405 به آن توجه کنید. این قانون می‌گوید که “مشخصات موتور خود را بخوانید!” سازنده جعبه دنده یا درایو نهایی عملکرد روان کننده دنده و ویسکوزیته مورد نیاز برای تجهیزات خود را مشخص کرده است و بهتر است که توصیه‌های آنها را دنبال کنید.

 

سخن پایانی

در این مقاله در رابطه با انتخاب بهترین روغن موتور مخصوص پژو 405 صحبت کردیم. لازم به ذکر است برای خرید و استفاده از روغن دنده صنعتی لازم است که با کارشناسی که در این حوزه تخصص دارد مشورت نمایید. برای دریافت مشاوره رایگان و خرید انواع روغن موتور می‌توانید با کارشناسان روغن سیتی در تماس باشید.

تلفن تماس: 09194408271

منابع: vpracingfuels

روغن سیتی

بیشتر بخوانید:

بهران اتوماتیک lll

بهران کمپرسور VDL46

 

سوالات متداول

  • چگونه روغن موتور مخصوص پژو 405 را انتخاب کنیم؟

معیارهای مختلفی برای انتخاب روغن موتور مناسب 405 وجود دارد. سطح کیفیت و درجه گرانروی از مهم‌ترین ویژگی‌هایی است که باید بررسی شود. به طور کلی شما باید بر اساس قدرت موتور خود، یک روغن مناسب را انتخاب کنید. روزبه‌روز با تغییر ماشین‌ها، موتور نیز دچار تغییراتی می شود. بنابراین با تغییر و تحولی که در موتورها اتفاق می افتد، شما نیز باید محصولی را انتخاب کنید که بتواند به خوبی روانکاوی، پاک‌کنندگی و خنک کردن را بر عهده بگیرد.

  • قیمت روغن موتور برای 405 به چه صورت است؟

از آنجایی که روغن موتور برای یک خودرو، در سلامت، حفظ و نگهداری خودرو بسیار اهمیت دارد؛ شما می‌توانید با مراجعه به سایت روغن سیتی از قیمت آن مطلع شوید.

دیدگاهتان را بنویسید