راهنمای انتخاب روغن, آموزشی

بهترین روغن انتقال حرارت در صنعت چاپ

روغن انتقال حرارت در صنعت چاپ

بررسی کاربرد روغن انتقال حرارت در صنعت چاپ و نحوه عملکرد آن

همانطور که می دانید، امروزه روغن های بسیاری در سراسر بازار موجود هستند که از نمونه آن ها می توان به روغن انتقال حرارت در صنعت چاپ اشاره نمود.  از جمله معروف ترین این روغن ها روغن بهران حرارت می باشد.این روغن کاربرد های متنوعی داشته و به همین خاطر مورد توجه اکثریت افراد قرار گرفته است. دقت داشته باشید روغن انتقال حرارت را می توان در صنایع گوناگونی از جمله صنعت چاپ استفاده نمود و از مزایای بی شمار آن بهره مند گردید.

 

روغن انتقال حرارت در صنعت چاپ

معرفی روغن انتقال حرارت

بسیاری از افراد ممکن است همواره با خود بپرسند که روغن انتقال حرارت چیست و در چه صنعت هایی مورد استفاده قرار می گیرد؟ در پاسخ به چنین سوالاتی باید بگوییم این محصول نقش بسزایی را در طی یک فرایند خواهد داشت. از نمونه وظایف روغن انتقال حرارت می توان به خنک سازی، ذخیره و انتقال انرژی گرمایی و…. اشاره کرد. همانطور که می دانید، دستگاه ها در طی انجام فرایند منحصر به فردشان، گرمای بسیاری را تولید می کنند که عدم جلوگیری از آن می توان سلامت دستگاه را به خطر بی اندازد. روغن های انتقال حرارت این گرما را به خارج دستگاه انتقال می دهند و طول عمر دستگاه را از این طریق افزایش می دهند. روغن انتقال حرارت در صنعت چاپ بسیار محبوب بوده و می تواند سلامت دستگاه های چاپ را تضمین نماید.

بررسی کاربرد روغن انتقال حرارت در صنعت چاپ

در صنعت چاپ از بویلر ها استفاده می گردد که می توانند به خوبی به گرمایش و خشک کردن نیز بپردازند. دقت داشته باشید که بویلر ها دارای دیگ های بخار و روغن می باشند و سوخت مد نظر در آن ها نیز قرار می گیرد. باید توجه داشته باشید روغن انتقال حرارت در دیگ های مخصوص بویلر ها قرار می گیرد و می تواند کاربرد های منحصر به فردی را به همراه داشته باشد. از مزیت ها و کاربرد های این روغن می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • عدم رسوب پذیری

همان گونه که می دانید، سوخت و روغن های متنوع در صنعت چاپ مورد استفاده قرار می گیرند که هر یک از آن ها مزایا و معایب مخصوص به خود را دارا می باشند. بعضی از روغن ها می توانند فرایند ایجاد رسوب را تسریع ببخشند و مشکلات بسیاری را با خود به همراه بیاورند. اما باید بگوییم روغن انتقال حرارت به هیچ وجه رسوب پذیر نخواهند بود که این موضوع یکی از مهم ترین مزایا و کاربرد این محصول تلقی می شود.

  • کاهش میزان غلظت الاینده ها

یکی دیگر از کاربرد و مزایایی که روغن انتقال حرارت دارد، کاهش میزان غلظت الاینده ها می باشد. همانطور که می دانید، الاینده ها می توانند به شدت بر روی محیط زیست تاثیر منفی بگذارند و سلامت انسان ها و دیگر موجودات زنده را تحت تاثیر قرار دهند. روغن های انتقال حرارت علاوه بر کاربرد اصلی خودشان که انتقال انرژی گرمایی است، می توانند به طور چشمگیری میزان غلظت الاینده ها را کاهش دهند.

نحوه ی عملکرد روغن انتقال حرارت در صنعت چاپ

روغن های انتقال حرارت در کویل ها قرار می گیرند و توسط مشعل ها به خوبی گرم می شوند. دقت داشته باشید مشعل ها در ابتدای بویلر واقع گردیده است و مهم ترین وظیفه اش گرم کردن روغن ها می باشد. هنگامی که روغن گرم می گردد، انتقال حرارت صورت می پذیرد و در صورت بالا رفتن بیش از اندازه دما در بویلر ها، سنسور های دما مشعل ها را خاموش می کنند.

 

روغن انتقال حرارت در صنعت چاپ

خرید روغن انتقال حرارت

اگر  می خواهید به خرید روغن انتقال حرارت بپردازید، می بایست به نکات متعددی توجه داشته باشید که بعضی از آن ها عبارت اند از:

  • غیر قابل اشتعال

برای این که بتوانید تجربه مناسبی را از خرید تان کسب نمایید، می بایست روغنی را انتخاب کنید که غیر قابل اشتعال باشد. باید بدانید حرارت در بویلر ها به شدت بالاست و اگر روغن غیر قابل اشتعال نباشد، آتش سوزی به ارمغان خواهد آمد. لذا خواهشمندیم محصولاتی را انتخاب نمایید که غیر قابل اشتعال بوده و بتوان به راحتی و بدون دغدغه از آن ها استفاده نمود.

  • پایداری حرارتی

از دیگر ویژگی هایی که یک روغن انتقال حرارت مناسب در بر دارد، پایداری حرارت است. این موضوع سبب می گردد تا دمای روغن ثابت بماند و فرایند در صنعت چاپ به خوبی طی شود.

  • غیر سمی

توجه داشته باشید بعضی از روغن های انتقال حرارت سمی بوده و استفاده از آن ها برای انسان مضرات بسیاری را به همراه دارد. به همین خاطر توصیه می گردد تا روغن هایی را انتخاب نمایید که غیر سمی باشند و استفاده از آن ها سلامت انسان ها را به خط نیندازد.

  • ضد خورنده

از دیگر نکاتی که دانستن آن پیش از خرید روغن انتقال حرارت الزامی است، وجود خاصیت ضد خورندگی در روغن می باشد. بعضی از روغن ها خاصیت خورندگی داشته و بویلر ها را به شدت مورد آسیب قرار می دهند و فرایند مربوطه را به تعویق می اندازند. لذا پیشنهاد می شود تا همواره از روغن های انتقال حرارت ضد خورنده استفاده گردد تا مشکلی به هنگام استفاده پیش نیاید.

  • خرید از مراکز معتبر و انتخاب برند مناسب

همانطور که می دانید، خرید روغن های انتقال حرارت را می توان به صورت حضوری و اینترنتی انجام داد. اما نکته ای که حائز اهمیت است، خرید محصول از مراکز معتبر می باشد. باید توجه داشته باشید  روغن سیتی  همواره محصولات با کیفیتی را در اختیار مشتریان خود قرار می دهد. افراد می توانند برای خریدی بهتر، به وب سایت مربوطه مراجعه کرده و محصول مد نظر شان را انتخاب نمایند.

 

 

سوالات متداول

1.روغن انتقال حرارت چیست؟

دستگاه ها در طی انجام فرایند منحصر به فردشان، گرمای بسیاری را تولید می کنند که عدم جلوگیری از آن می توان سلامت دستگاه را به خطر بی اندازد. روغن های انتقال حرارت این گرما را به خارج دستگاه انتقال می دهند و طول عمر دستگاه را از این طریق افزایش می دهند.

1 دیدگاه در “بهترین روغن انتقال حرارت در صنعت چاپ

  1. آذر گفت:

    به نظرم بهترین روغن انتقال حرارت در صنعت چاپ، بهران حرارته
    از روغن سیتی بخاطر این مقاله خوب از بهران حرارت متشکرم.

دیدگاهتان را بنویسید