آموزشی

نحوه تشخیص روغن موتور اصلی و تقلبی

نحوه تشخیص روغن موتور اصلی و تقلبی

تشخیص روغن موتور اصلی و تقلبی یکی از مهم‌ترین مشکلاتی است که مردم به خصوص رانندگان با آن سروکار دارند. روغن موتور هم جزء موارد مهمی است که وجود آن برای ماشین ضروری می‌باشد. علاوه‌بر آن اصل بودن آن نیز، روی عملکرد بهتر ماشین بی‌تاثیر نخواهد بود. استفاده از روغن‌های تقلبی به جای روغن‌های اصلی می‌تواند قدرت ماشین را تا حد زیادی کاهش دهد و به باتری و موتور خودرو آسیب وارد کند که به مرور زمان منجر به فرسودگی قطعات خودرو و کاهش طول عمر آن خواهد شد. افرادی که به ماشین اهمیت می‌دهند، معمولا از روغن‌های درجه یک و اصل استفاده می‌کنند.

تشخیص روغن موتور اصلی و تقلبی کار هرکسی نیست. معمولا افرادی می‌توانند این کار را به درستی انجام دهند که در این زمینه سررشته‌ای داشته باشند و تا حدودی در مورد آن مطالعه کرده باشند. روغن موتورهای تقلبی عملکردی که باید را ندارند و نتیجه‌ای که یک خودرو باید از خود نشان دهد را نمی‌دهد.

اهمیت اصل بودن روغن موتور

با توجه به اینکه روغن موتور برای ماشین اهمیت زیادی دارد و علاوه‌بر روانکاری موتور، آن را تمیز و خنک می‌کند، شما باید بهترین و اصل آن را انتخاب کنید. استفاده از روغن‌های تقلبی و غیراصل ممکن است در طول مدت زمان کوتاه باعث فرسودگی، پارگی، عملکرد بد، تعمیرات و خرابی‌های پی در پی و هزینه‌های اضافی شود.

به همین دلیل تشخیص روغن موتور اصلی و تقلبی دارای اهمیت زیادی است. با توجه به اینکه این روزها روغن‌های زیادی تولید شده، طبیعتا تشخیص دادن اصل از تقلبی هم کار دشواری خواهد بود. اما شما باید از طریق روش‌هایی این کار را انجام دهید و بهترین روغن موتور را انتخاب کنید.

 

نحوه تشخیص اصل بودن روغن موتور

مواردی وجود دارند که در تشخیص روغن موتور اصلی و تقلبی کمک بسیاری به شما خواهند کرد. پیش از آن به این موضوع توجه داشته باشید که چیزی حدود 40 درصد از روغن های موجود در بازار تقلبی اند و هیچ کس توان تشخیص آن را ندارد. ظاهر یکی از موارد قابل اهمیت است. دقت کنید که قوطی روغن که خریداری می‌کنید، هیچ‌گونه ساییدگی و فرورفتگی نداشته باشد. درب ظرف باید کاملا محکم و هیچ ضربه‌ای نخورده باشد. برچسب موجود روی بطری باید شامل اطلاعاتی همچون تاریخ تولید گربکس، زمان بطری شدن و شماره دسته باشد.

نحوه تشخیص اصل بودن روغن موتور

اگر روغن موتوری را با قیمت پایین به شما پیشنهاد دادند، باید بدانید که این نشان از اصل بودن آن نیست. معمولا روغن‌ها و روانکننده‌های اصل قیمت پایینی ندارند و از قیمت بالایی برخوردار هستند. پس یکی دیگر از راه‌های تشخیص روغن موتور اصلی و تقلبی همین موضوع قیمت است. اگر به دنبال روغن موتورهای اصل هستند باید از فروشگاه‌ها و شرکت‌های معتبر خرید کنید. شرکت‌هایی که مجوز فروش دارند خطر دستیابی به روغن‌های تقلبی را تا حد قابل توجهی کاهش می‌دهند. سایت روغن سیتی به شما کمک خواهد کرد تا بهترین و اصلی‌ترین روغن موتور را برای خودرو خود خریداری کنید.

مقاله انواع کاربردهای گریس شاسی چیست ؟

 

زمان تعویض روغن موتور

معمولا زمانی روغن موتور را تعویض می‌کنند که هدف، تامین سلامت قطعات و همچنین افزایش طول عمر موتور باشد. در غیر این صورت نیازی به تعویض روغن موتور نخواهد بود. همه روغن موتورها تاریخ انقضا دارند که نادیده گرفتن آن می‌تواند منجر به خرابی خودرو شما شود.

پس بعد از تشخیص روغن موتور اصلی و تقلبی می‌توانید بهترین روغن را جهت تعویض انتخاب و خریداری کنید. همانطور که می‌دانید روغن موتور نقش اساسی در خودرو دارد و مهم‌ترین آن‌ها شامل روانکاری تمامی قطعات خودرو، کاهش دمای موتور، خنک کردن قطعات خودرو و جذب دوده‌های به وجود آمده از احتراق می‌باشد. روغن موتورها در دسته‌های مختلفی وجود دارند که معمولا همه روغن موتورهای معمولی می‌توانند این موارد نام برده شده را انجام دهند. روغن موتورهای نانو، روغن‌هایی هستند که کارهای پیشرفته‌تری را انجام می‌دهند و طول عمر بیشتری هم دارند.

تشخیص روغن موتور اصلی و تقلبی

روغن موتورهای تقلبی عملکرد یک روغن موتور اصل را از خود نشان نمی‌دهد. همان طور که پیش‌تر به این موضوع اشاره شد، تشخیص روغن موتور اصلی و تقلبی کار پیچیده و دشواری است. اگر از یک فرد معمولی بپرسید که روغن موتور اصل و فرع چه تفاوتی به هم دارند؟ در پاسخ می گوید:

تشخیص آن کار سختی است. اما روغن موتورهای تقلبی همانند روغن موتورهای اصلی همان عملکرد را خواهند داشت و نگرانی از این بابت نداشته باشید. در حالی که این حرف درست نیست. این نوع روغن به مرور زمان به خودرو و قطعات آن آسیب وارد می‌کند.

تشخیص روغن موتور اصلی و تقلبی

استفاده از این روغن موتورها در مدت زمانی کم به موتور آسیب وارد می‌کنند و باعث گرم شدن بیش از حد آن خواهند شد. همین موضوع منجر می‌شود تا مسیرهای عبور روغن مسدود و در نهایت موتور عملکرد ضعیف‌تری را از خود نشان دهد. پس تشخیص روغن موتور اصلی و تقلبی اهمیت زیادی دارد.

خرید روغن موتورهای با کیفیت

برای خرید بهترین و باکیفیت‌ترین روغن موتورها می‌توانید از برند روغن سیتی استفاده کنید. این برند علاوه‌بر کیفیت، روغن‌های خود را با بهترین و مناسب‌ترین قیمت در اختیار مشتریان خود قرار می‌دهد. با خرید از این سایت، نگرانی از بابت تقلبی بودن روغن موتورها نخواهید داشت.

 

سخن پایانی

با توجه به اینکه اصل بودن روغن موتور اهمیت به نسبت زیادی دارد و تشخیص روغن موتور اصلی و تقلبی تقریبا کار دشواری است، انتخاب یک مرکز خرید مطمئن کمک بسیاری به  خریداران خواهد کرد. به همین دلیل باید در انتخاب خود دقت کنید و بهترین شرکت را گزینش کنید. هنگام خرید روغن موتور عجله نکنید، قبل از انتخاب سعی کنید قوطی روغن موتور را به درستی بررسی کنید و برچسب‌های موجود روی آن را به خوبی مطالعه کنید و به اصل بودن آن پی ببرید. روغن موتور را با قیمت بسیار ارزان خریداری نکنید که این موضوع نشان از تقلبی بودن آن می‌باشد.

تلفن تماس: 09194408271

منابع: vpracingfuels

روغن سیتی

بیشتر بخوانید:

بهران سمند

روغن دنده صنعتی

روغن توربین

 

سوالات متداول

  • چگونه تشخیص روغن موتور اصلی و تقلبی را انجام دهیم؟

دقت کنید که قوطی روغن که خریداری می‌کنید، هیچ‌گونه ساییدگی و فرورفتگی نداشته باشد. درب ظرف باید کاملا محکم و هیچ ضربه‌ای نخورده باشد. برچسب موجود روی بطری باید شامل اطلاعاتی همچون تاریخ تولید گربکس، زمان بطری شدن و شماره دسته باشد.

  • قیمت روغن موتور اصل به چه صورت است؟

از آنجایی که روغن موتور در سلامت، حفظ و نگهداری خودرو بسیار اهمیت دارد؛ شما می‌توانید با مراجعه به سایت روغن سیتی از قیمت آن مطلع شوید.

دیدگاهتان را بنویسید