راهنمای انتخاب روغن, آموزشی

هر آنچه که باید از انواع گریس پارس شاسی پلاس در سال 1401 بدانید!

هر آنچه که باید از انواع گریس پارس شاسی پلاس بدانید

شناخت انواع گریس پارس شاسی پلاس فاکتور مهمی برای انتخاب صحیح این روانکارها است. گریس های برند پارس شاسی پلاس در دو نوع لیتیومی و کلسیمی تولید می شوند. به همین دلیل شما با توجه به نوع کاربری مورد نظرتان، می توانید آن ها را خریداری کنید. این گریس ها، نیمه جامد هستند. از این جهت قیمت مقرون به صرفه ای دارند. در ادامه به بررسی معرفی و ویژگی های انواع گریس پارس شاسی پلاس می‌پردازیم.

 

معرفی گریس پارس شاسی پلاس

پارس شاسی پلاس، یکی از معتبرترین برندهای ایرانی فعال در زمینه تولید انواع روانکار است. از شناخته شده ترین و پرکاربردترین نوع روانکارهای این برند، می توان به گریس پارس شاسی پلاس اشاره کرد. در تولید این گریس، از کلسیم به عنوان صابون تغلیظ کننده استفاده می شود. از این جهت بافتی بسیار نرم و روان دارد.

 

اهمیت استفاده از گریس پارس شاسی پلاس

گریس پارس شاسی پلاس، از حیاتی ترین مواد ها برای کارکرد بهتر تجهیزات صنعتی و خودرو ها است. این گریس قابلیت روانکاری بسیار بالایی دارد. البته این امر را مدیون وجود کلسیم در ساختار آن، هستیم. خشک کار کردن قطعات داخلی دستگاه های صنعتی و خودرو ها، آسیب های جبران ناپذیری را به ارمغان می آورد. به موجب این امر، قطعات با یکدیگر اصطکاک خواهند داشت و عمر مفید آن ها کاهش می یابد. در این شرایط استفاده از انواع گریس پارس شاسی پلاس اهمیت دارد. این روانکار، از قطعات داخلی در برابر گرد و غبار و رطوبت نیز محافظت خواهد کرد.

 

ویژگی‌های گریس پارس شاسی پلاس

یکی از بارز ترین ویژگی های گریس پارس شاسی پلاس را می توان خاصیت ضد خورندگی آن دانست. این گریس در برابر مواد اسیدی نیز مقاومت بسیار بالایی دارد. خاصیت چسبندگی آن موجب شده تا به راحتی از روی قطعات فرار نکند. به همین دلیل می توان از آن برای روانکاری سطوح مختلف استفاده کرد. چسبندگی منحصر به فرد این گریس، مدت زمان نیاز برای تمدید آن را افزایش می دهد.

ویژگی‌های گریس پارس شاسی پلاس

از این جهت با خریداری یک بشکه از این گریس، تا مدت طولانی نگران روانکاری تجهیزات خود نخواهید بود. خاصیت ضد سایشی نیز از دیگر ویژگی های کاربردی این گریس است. گریس پارس شاسی پلاس، رنگ بسیار تیره ای دارد و در محدوده دمایی 20 الی 60 درجه سانتی گراد، پایدار خواهد بود. توجه داشته باشید که گریس های این برند ایرانی دارای قابلیت پمپاژ نیز هستند.

 

انواع مختلف گریس پارس شاسی پلاس

گریس ها به طور کلی از سه ماده اصلی ساخته می شوند. در شرایطی که مقدار هر کدام از این مواد تغییر کند، گریسی با خاصیت های جدید پدیدار خواهد شد. گریس پارس شاسی پلاس نیز با پیروی از این قاعده، دارای سه نوع انحصاری است. گریس شاسی پلاس 1، نخستین نوع گریس های این برند است. این گریس حالتی جامد یا نیمه جامد دارد. همچنین در تولید آن مقدار قابل توجهی صابون لیتیوم به چشم می خورد. ترکیب دو صابون لیتیوم و کلسیم، خواص این گریس را بهبود خواهد بخشید.

انواع مختلف گریس پارس شاسی پلاس

یکی دیگر از انواع گریس پارس شاسی پلاس را می توان گریس پایه 2 دانست. این گریس مقاومت حرارتی کمتری نسبت به گریس پایه 1 دارد. اما با این حال تاثیر چشمگیری در کاهش دمای قطعات و جلوگیری از آسیب آن ها دارد. توجه داشته باشید که در ساختار گریس نوع 2 و 3، تنها از کلسیم استفاده خواهد شد. آخرین نوع گریس های پارس شاسی پلاس، گریس پایه 3 است. این گریس نسبت به دو نوع قبلی، مقاومت بیشتری در برابر آب دارد. به همین دلیل برای تجهیزاتی کاربرد خواهد داشت که به وسیله آب، فعالیت می کنند.

شما می‌توانید مقاله تمامی نکات مربوط به تعویض فیلتر روغن موتور را مطالعه کنید.

 

کاربردهای گریس پارس شاسی پلاس

کاربردهای گریس پارس شاسی پلاس

گریس های نوع 2 و 3 نسبت به نوع اول پرفروش تر هستند. این دو گریس عملکرد مشابهی دارند و تنها در برخی خواص با یکدیگر متفاوت اند. از جمله تفاوت های این دو گریس را می توان میزان نفوذ پذیری آن ها دانست. از آنجایی که گریس نوع 3 غلیظ تر است، نفوذ پذیری کمتری نیز دارد. به همین دلیل اغلب برای روانکاری قطعات بزرگ مورد استفاده قرار می گیرد. برخلاف آن، گریس نوع 2 نفوذ پذیری بالایی دارد و می تواند کوچک ترین قطعات را روانکاری کند. کاربرد گریس های پارس شاسی پلاس بسیار گسترده است.

  • از این گریس ها می توان برای روانکاری شاسی خودرو بهره گرفت.
  • انواع اتصالات صنعتی و خانگی نیز برای روانکاری با گریس های این برند نیاز دارند.
  • با استفاده از انواع گریس پارس شاسی پلاس می توانید عملکرد لولا های درب ها را بهبود ببخشید.
  • این گریس برای نرم کردن قفل ها و باز و بسته کردن راحت تر آن ها، موثر خواهد بود.
  • البته برای استفاده از این گریس ها به حداکثر دما دستگاه و خودرو توجه کنید.
  • گریس های پارس شاسی پلاس در دمای بیشتر از ۶۰ درجه سانتی گراد، می سوزند.
  • از این جهت اگر به دنبال گریس های نسوز هستید، گریس هایی با صابون لیتیوم را خریداری کنید.

 

نتیجه گیری

بررسی دقیق انواع گریس پارس شاسی پلاس، به شما برای خریداری بهترین نوع کمک خواهد کرد. البته می توانید برای بهره مندی از مشاوره های رایگان، با کارشناسان روغن سیتی در ارتباط باشید. روغن سیتی پلتفرمی آشنا برای خریداری انواع گریس های صنعتی است. در حال حاضر گریس های برند پارس شاسی پلاس را می توانید با حجم های مختلف از طریق وبسایت این مجموعه خریداری کنید.

تلفن تماس: 09194408271

منبع: vpracingfuels

روغن سیتی

بیشتر بخوانید:

بهران اتوماتیک ll

پارس بابک 68

بهران درفش 46

 

سوالات متداول

  • به چه علت انواع گریس پارس شاسی پلاس محبوبیت دارد؟

مقاومت حرارتی را از جمله دلایل محبوبیت این نوع گریس می دانند. گریس پارس شاسی پلاس تا حداکثر دمای 60 درجه سانتی گراد توانایی فعالیت دارد. این گریس همچنین در برابر نفوذ آب و رطوبت نیز مقاومت بالایی از خود نشان می دهد. از این جهت می توان از آن برای روانکاری انواع تجهیزات و دستگاه های صنعتی استفاده کرد.

  • قیمت انواع گریس پارس شاسی پلاس به چه صورت است؟

در مبحث انواع گریس پارس شاسی پلاس،‌ از آنجایی که استفاده از گریس پارس شاسی پلاس بسیار اهمیت دارد؛ شما می‌توانید با مراجعه به سایت روغن سیتی از قیمت آن مطلع شوید.

دیدگاهتان را بنویسید