آموزشی

همه چیز درباره انواع روغن دنده صنعتی

همه چیز درباره انواع روغن دنده ضنعتی

اغلب ماشین آلاتی که امروزه در صنایع مختلف از آن ها استفاده می شود، برای فعالیت خود نیاز به روغن دارند. روغن یکی از عناصر محرک در عملکرد ابزار آلات تاسیساتی به شمار می رود و از آن برای روان‌ سازی عملکرد قطعات، جلوگیری از ایجاد استهلاک و شکستگی، ایجاد تعادل گرمایی و تحمل بار و فشار ایجاد شده استفاده می شود. اگر برای دانستن انواع روغن دنده صنعتی کنجکاو هستید و قصد دارید تا ویژگی های مختلف آن را یاد گرفته و روش استفاده درست از روغن را بیاموزید، ادامه این مقاله را با دقت مطالعه کرده و آن را از دست ندهید. شناخت این ویژگی ها درباره انواع روغن دنده صنعتی به ما در حفظ دستگاه های خود کمک به سزایی خواهد کرد.

 

بررسی انواع روغن دنده صنعتی

از آن جا که استفاده های متعددی برای روغن های صنعتی در دنیا وجود دارد، طبیعی است که انواع گوناگونی از این روغن ها در دنیا تولید شده و در معرض استفاده همگان قرار گیرد. روغن های صنعتی از منظر نوع استفاده، دستگاه مدنظر و همچنین برند ها به انواع مختلفی تقسیم می شود.
انواع روغن دنده صنعتی از لحاظ مواد تشکیل دهنده، به دو نوع معدنی و مصنوعی تقسیم می شوند. تشخیص درست روغن مورد استفاده، یکی از مهم ترین عوامل در استفاده از دستگاه ها و تاسیسات صنعتی به شمار می رود. شما می توانید با تشخیص صحیحی روغن مورد استفاده خود و استفاده درست از آن، عمر دستگاه خود را افزایش داده و از فرسوده شدن آن به بهترین شکل ممکن جلوگیری نمایید.

بررسی انواع روغن دنده صنعتی

معرفی روغن دنده معدنی

این روغن ها در پالایشگاه و با استفاده از برخی افزودنی های خاص تولید می شوند. استفاده از این روغن، در گیربکس های متنوع و برخی از ماشین آلات سنگین کاربرد زیادی خواهد داشت.
از نکات مثبت روغن دنده های صنعتی با پایه معدنی، می توان به فعالیت صحیح آن ها در دمای بالا، فشار پذیری مناسب، خاصیت مقاومت عالی در برابر فرسایش و محافظت از محصول در برابر زنگ زدگی و خوردگی اشاره کرد.
شما می توانید با استفاده از روغن دنده های معدنی، دستگاه های مختلف تاسیساتی را به راه انداخته و از عملکرد آن ها، نهایت استفاده را ببرید. این روغن ها از نظر سطح کیفی به دسته بندی های مختلفی تقسیم می شوند که شما باید با تعیین بودجه و نیاز خود، اقدام به خریداری و انتخاب از میان این دسته بندی کنید.

معرفی روغن دنده مصنوعی

عموما زمانی از روغن دنده مصنوعی استفاده می‌ کنیم که انواع روغن دنده صنعتی ما به بالاترین حد خود در عملکرد رسیده و دیگر چیزی برای ارائه نداشته باشند. دلایل مختلفی می توانند سبب ضعف عملکرد در روغن دنده ما شده و باعث از کار افتادن آن باشند. دمای بالای موتور، فشار زیاد بر روی سیال، کهنگی و استفاده طولانی مدت از روغن، شرایط محیطی خاص و از دست دادن قابلیت ها، از جمله مواردی هستند که باعث از کار افتادگی روغن ما خواهند شد.
از مزایای روغن دنده مصنوعی از انواع روغن دنده صنعتی می توان به کاهش تبخیر شدید و بهبود روانکاوی در آن اشاره نمود. هرچند بهتر است این نکته را نیز در نظر داشته باشیم که قیمت روغن دنده مصنوعی، از باقی موارد مشابه آن مقداری بالاتر خواهد بود.

 

تغییرات تاثیرگذار بر روان کننده های روغن دنده

برخی از شرایط و اتفاقات، می توانند بر عملکرد و کیفیت روغن دنده ما تاثیری مستقیم گذاشته و از کارکرد آن به شدت بکاهند. اگر به دنبال استفاده صحیح و با کیفیت از روغن دنده خود هستید، بهتر است تا این نکات را به صورت کامل فرا گرفته و با استفاده از آن ها، محیطی مناسب را برای کار خود فراهم نمایید.
اندازه گیربکس یکی از عوامل تاثیرگذار بر عملکرد روغن دنده به شمار می رود. استفاده از گیربکس های کوچک، باعث استفاده کمتر از روغن شده و در عین حال، فشار وارد بر قطعات و سیال را افزایش می دهد.
محیط های خشن نیز می توانند کیفیت روغن را به شیوه مخصوص خود، تغییر دهند. استفاده از روغن دنده صنعتی در محیط های خشن، باعث افزایش فشردگی و همچنین کثیف شدن زود هنگام روغن شده و امکان بروز عملکرد مناسب را از آن سلب خواهد کرد.



تغییرات تاثیرگذار بر روان کننده های روغن دنده

نحوه انتخاب روغن دنده مناسب

انتخاب بهترین روغن دنده همیشه یکی از چالش ها برای افرادی بوده که روزانه با لوازم صنعتی سروکار دارند. برای انتخاب روغن مناسب، باید ابتدا فواید و معایب هرکدام از انواع روغن های دنده صنعتی را فرا گرفته و سپس بر اساس آن ها، تصمیم گیری نماییم.
روغن های مصنوعی به طور عمومی در محافظت از دستگاه شما و همچنین روغن کاری آن، عملکرد بهتری از روغن دنده معدنی خواهند داشت. این روغن ها گران تر از روغن معدنی هستند و استفاده از آن ها می تواند برای محیط زیست نیز، مضر تلقی گردد. از سوی دیگر، روغن های معدنی آسیب شدیدی را به محیط زیست وارد نخواهند کرد اما شما نیاز به تعویض مداوم آن ها خواهید داشت.

شما می توانید مقاله ویژگی های روغن موتور مناسب را مطالعه کنید.

عوامل موثر در انتخاب انواع روغن دنده صنعتی

هنگام انتخاب روغن دنده صنعتی، توجه به برند و کیفیت روغن یکی از امور واجب و حیاتی برای ما به شمار می رود. انتخاب روغن مناسب، عمر دستگاه را افزایش داده و از خراب شدن قطعات آن جلوگیری خواهد کرد. این محافظت، از منظر اقتصادی نیز برای ما مفید واقع شده و باعث می شود تا نیازی به تعمیر مداوم دستگاه نداشته باشیم. عواملی مانند نوع دستگاه، نقطه ریزش، نقطه اشتعال و … نیز در انتخاب ما و تصمیم نهایی درباره روغن، موثر خواهند بود.



عوامل موثر در انتخاب انواع روغن دنده صنعتی

سخن پایانی

اگر شما نیز به واسطه شغل و حرفه خود به صورت مداوم با ماشین آلان صنعتی درگیر هستید و نیاز دارید تا بهترین روغن موجود در بازار را برای دستگاه خود تهیه کنید، بهتر است تا همین حالا دست به کار شده و بر اساس اطلاعاتی که درباره انواع این روغن ها کسب کردیم، بهترین و با کیفیت ترین روغن موجود را برای خود خریداری نماییم. با انتخاب روغن مناسب و با کیفیت، حرفه خود را با کمترین قیمت بیمه نمایید.

شما می توانید برای دانستن ویژگی های روغن موتور مناسب و انتخاب بهترین انواع روغن دنده صنعتی با کارشناسان مجموعه روغن سیتی در ارتباط باشید.

تلفن تماس: 09194408271

منبع: vpracingfuels

روغن سیتی

بیشتر بخوانید:

بهران اتوماتیک ll

پارس بابک 68

بهران سمند

 

سوالات متداول

  • روغن دنده صنعتی چیست؟

به طور کلی از روغن‌های صنعتی استفاده‌های زیادی می‌شود. از روان کردن زنجیر دوچرخه گرفته تا قطعات ماشین از این روغن استفاده می‌کنند. اما روغن دنده صنعتی در ماشین الات صنعتی بیشترین استفاده را دارد.

  • کاربرد روغن صنعتی چیست؟

روغن دنده صنعتی در صنایع سیمان، فولاد و حمل و نقل استفاده می‌شود. دنده‌هایی که این دو نوع روغن دنده‌ای باعث روان شدن حرکت آنها می‌شوند مارپیچ و حلزونی و یاتاقان‌ها می‌باشند.

دیدگاهتان را بنویسید