آموزشی

هر آنچه که باید از انواع روغن بهران VDL بدانید!

هر آنچه که باید از انواع روغن بهران VDL بدانید!

دستگاه های صنعتی بزرگ و کوچک، همواره برای عملکرد بهتر و سریع تر، نیاز به روان سازی دارند. این امر در دستگاه کمپرسور، الزام بیشتری دارد. حتما برای شما هم پیش آمده که دستگاه های صنعتی مورد استفاده تان، به درستی کار نکرده و یا آلودگی صوتی شدیدی در هنگام کار ایجاد کنند. تمام اینها زمانی اتفاق می افتد، که اعضای مختلف دستگاه، خصوصا چرخ دنده ها، مدام با یکدیگر برخورد کرده و بدرستی حرکت نکنند. به همین دلیل هم برای بهبود عملکرد آنها، از روغن ها استفاده می کنیم. یکی از مهم ترین و معروف ترین روغن های صنعتی، انواع روغن بهران VDL است. این روغن کاربردهای بسیاری برای کمپرسورها داشته و دارای انواع مختلفی نیز می باشد. در ادامه مطلب با ما همراه باشید، تا به بررسی این محصول بپردازیم.

معرفی انواع روغن بهران VDL

از این نوع روغن، به منظور روانکاری کمپرسورهای رفت و برگشتی، یا همان پیستونی، استفاده می شود. در تهیه و تولید این محصول، روغن پایه و مواد افزودنی مرغوبی بکار رفته اند. با توجه به حضور کمپرسور در بیشتر فعالیت های صنعتی، استفاده از ادوات جانبی آن، از جمله روغن، برای تمامی صنایع لازم است. این روغن باعث افزایش بهره وری و کارایی کمپرسورها و سایر ماشین آلات صنعتی می شود. البته این روغن انواع مختلفی دارد، که هر یک برای صنایع متفاوتی کاربرد دارند.

 

عملکرد انواع روغن بهران VDL بر کمپرسورها

این روغن باعث افزایش بهره وری و بهبود عملکرد دستگاه می شود. شیوه عملکرد این روغن، بدین صورت است که ابتدا باعث روانکاری سیلندر، پیستون و دنده ها می شود. همچنین از ایجاد کک در خنک کننده های کمپرسور نیز، جلوگیری می کند. این روغن ها طول عمر دستگاه مورد نظر را افزایش داده و رطوبت کمپرسور را دفع می کنند. سازگاری آنها با روغن های معدنی، عملکرد این نوع روغن را افزایش می دهد.

عملکرد انواع روغن بهران VDL بر کمپرسورها

به علاوه، انواع روغن بهران VDL در آب مخلوط نشده و به آسانی از آب جدا می شود. با استفاده از این نوع روغن، قطعات مختلف دستگاه در مقابل خوردگی و زنگ زدگی مقاوم می شوند. این روغن پایداری حرارتی و اکسیداسیون فوق العاده ای داشته و دارای شاخص گرانروی بالایی نیز می باشد. برای استفاده از این روغن، باید توجه داشته باشید که محدوده دمای وسیع آن، از منفی 30 تا 120 درجه سانتی گراد است.

تماس این روغن با روغن کار کرده، باعث نقص در عملکرد آن می شود. کارکرد 8000 ساعته روغن بهران V، باعث شده تا بهره وری دستگاه افزایش یافته و بازه زمانی تعویض روغن، طولانی تر شود. این روغن علاوه بر تاثیر فوق العاده خود بر روی کمپرسورها، روند کاری فیلترها را نیز بهبود می بخشد.

 

آشنایی با انواع روغن بهران VDL

انواع روغن بهران VDL، در گریدهای مختلفی تولید شده است. این گریدها عبارتند از: 32، 46، 68، 100، 122، 150 و 220. هر یک از این گریدها کاربرد متفاوتی دارند. باید دقت داشته باشید، که حتما برای کاربرد مورد نظر خود، از گرید متناسب با آن استفاده کنید.

بکار بردن گریدهای نامتناسب، می تواند به دستگاه آسیب جدی وارد کند و باعث ایجاد اخلال در روند عملکرد دستگاه شود. معمولا از روغن کمپرسور گرید 68، برای کمپرسورهای باند چرخشی و پیچ استفاده می کنند. بهران کمپرسورها در انواع روغن بهران بهران کمپرسور vdl32بهران کمپرسور vdl46 و بهران کمپرسور vdl68 می باشد که روغن سیتی ارائه دهنده آنها است.

گریدهای 68، 122 و 220 نیز در روان کاری سیلندرهای برگشتی کمپرسور، میل لنگ و برخی از انواع کمپرسورهای دوار کاربرد دارند. همچنین این روغن ها براساس پایه به کار رفته در تولید، دارای دو نوع معدنی و سینتیک هستند. روغن های سینتیک، از پایه پلی آلفا آلفین (PAO) یا پلی آلکالین (PG) تشکیل شده اند. روانکاری روغن های معدنی به نسبت روغن های سینتیک بهتر بوده و قیمت ارزان تری دارند. هر چند که طول عمر روغن های سینتیک، بیشتر است.

 

کاربردهای روغن بهران VDL

روغن بهران V کاربردهای مختلفی دارد، که از جمله آنها می توان به استفاده در کمپرسورهای رفت و برگشتی، کمپرسورهای گردان، سانتریفیوژها و غیره اشاره کرد. به طور کلی، انواع روغن بهران VDL برای روانکاری دستگاه های ذکر شده به کار می رود. اما علاوه بر این مورد، این روغن کاربردهای دیگری نیز دارد، که عبارتند از:

  • به حداقل رساندن ارتعاشات

لرزش در دستگاه های صنعتی، یک مورد کاملا عادی و متداول است. این مسئله در کمپرسورها نیز وجود دارد. اما لازم است بدانید که لرزش دستگاه، در نتیجه بعد از مدتی باعث خرابی آن می شود. چرا که لرزش، در واقع حاصل عدم اطمینان صحیح از کمپرسور و نقص در عملکرد آن است.

به مرور این لرزش، قطعات و اجزای مختلف کمپرسور را شل کرده و نقص های متعددی در تنظیم آنها بوجود می آورد. از جمله این مشکلات، می توان به ساییدگی بیش از حد یاتاقان و سایر مشکلات مکانیکی جدی تر اشاره کرد. استفاده از روغن بهران VDL می تواند از بروز این مشکلات جلوگیری کرده و از دستگاه محافظت کند.

  • تغییرات دما

عملکرد کمپرسور در مدت طولانی، منجر به گرم شدن آن و افزایش ناگهانی دما می شود. در صورتی که اپراتور قادر به تنظیم مجدد دما نباشد، لازم است تا کمپرسور را خاموش کنید. چرا که طبیعتاً افزایش دما و کارکرد دستگاه برای طولانی مدت در این شرایط، باعث خرابی آن می شود. روغن ها می توانند در زمان عملکرد دستگاه، دمای آن را متعادل نگه داشته و از افزایش ناگهانی دما جلوگیری کنند.

  • تمیز نگه داشتن کمپرسور

تجمع آلودگی و گرد و غبار در دستگاه ها، مسئله ای اجتناب ناپذیر است. در صورتی که این تجمع ادامه یابد، نارسایی های مختلفی در دستگاه پدید می آیند. لذا رسیدگی به این مسئله و تمیز نگه داشتن کمپرسور، اهمیت بالایی دارد. روغن بهران VDL می تواند دستگاه را تمیز نگه داشته و از تجمع آلودگی ها جلوگیری کند.

 

ویژگی ها و مزایای انواع روغن بهران VDL

انواع روغن بهران VDL با پایداری حرارتی بالا و مقاومت مناسبی که در برابر گرما و سرمای شدید دارد، منجر به حفظ دستگاه در مقابل خرابی ها می شود. در نتیجه این ویژگی، فاصله بین دوره های تعمیرات دستگاه افزایش یافته و هزینه کمتری صرف تعمیر آن خواهد شد.

ویژگی ها و مزایای انواع روغن بهران VDL

همچنین این روغن ها رسوب و آلودگی دستگاه ها را کاهش داده و کنترل می کنند. یکی دیگر از مزایای این روغن ها، مقاومت بالا در برابر فشار و کارکرد زیاد دستگاه است. مهم نیست چقدر از دستگاه استفاده کنید یا در چه شرایط دمایی و محیطی باشید، در هر صورت، این روغن ها به خوبی عملکرد خود را حفظ خواهند کرد. ویژگی عدم مخلوط شدن با آب و جدایی پذیری آسان این روغن از آب، باعث شده تا مقاومت بالایی نیز در برابر آب داشته باشد.

انواع روغن بهران VDL با انواع فلزات و قطعات کمپرسور سازگاری داشته و به خوبی عمل می کند. طیف وسیع و متنوع انواع این روغن، باعث شده تا محدوده شاخص گرانروی وسیعی داشته باشد. در نتیجه، افراد می توانند با توجه به دستگاه مورد نظر، روغن متناسب را انتخاب کنند.

 

دوام بالای دستگاه، به کمک روغن کمپرسور

دوام این روغن ها بالا بوده و مدت زمان طولانی را، بدون مشکل، در دستگاه می مانند. به علاوه، این روغن ها مقاومت عالی نیز در مقابل انواع خوردگی و زنگ زدگی دارند.

 

نکاتی برای خرید انواع روغن بهران VDL

خرید هر محصول، نیازمند داشتن اطلاعات و توجه به نکاتی خاص می باشد. این امر درباره روغن بهران VDL نیز صادق است. قبل از هر چیز، باید کاربرد مورد نظر خود را مشخص کنید. سپس با توجه به آن، اقدام به انتخاب گرید روغن متناسب کنید. روغن کمپرسورهایی که گرید پایین تری دارند، از سیالت بیشتری برخوردار هستند. دقت داشته باشید که روغن انتخابی شما، در هنگام تخلیه هوا برای کمپرسور، ایجاد کف نکند. ایجاد کف پس از استفاده از روغن، به معنای کیفیت پایین آن بوده و می تواند باعث ایجاد اخلال در دستگاه شود.

برای کسب اطمینان از این مورد، می توانید ابتدا مقداری از روغن را در ظرف کوچکی امتحان کنید. لازم به ذکر است که این روغن ، هیچگونه کفی ایجاد نمی کند. قیمت این روغن ها با توجه به حجم و گرید انتخابی، متفاوت است. لذا به بودجه خود نیز توجه داشته باشید. در آخر، لازم است تا با توجه به بزرگ یا کوچک بودن صنعت مورد نظر، میزان روغن خریداری شده را انتخاب کنید.

جمع بندی

روغن بهران V، بی شک یکی از پرکاربردترین روغن ها و ادوات صنایع مختلف است. به کمک تاثیر فوق العاده این روغن در روانکاری کمپرسور، دستگاه به خوبی عمل کرده و دچار خرابی نمی شود. مزایای بسیار زیاد این روغن، باعث شده اند تا به بهترین انتخاب به عنوان روغن کمپرسور تبدیل شود.

با توجه به اینکه کمپرسور نقش مهمی در صنایع مختلف دارد، رسیدگی به آن یک امر الزامی است. این رسیدگی شامل روان کاری، بهبود عملکرد، پاکسازی، خنک کردن، محافظت در برابر شرایط محیطی و خوردگی و غیره می شود.

این روغن به خوبی تمامی این وظایف را انجام می دهد. ضمن اینکه دوام بالای آن، باعث می شود تا مدت ها نیازی به تعویض آن نداشته باشید. برای خرید این محصول، می توانید به سایت روغن سیتی مراجعه کنید. شرکت ما ارائه دهنده بهترین روغن های صنعتی در بازار است. تمامی محصولات ما، با کیفیت بوده و از قیمت مناسبی نیز برخوردار هستند. به علاوه، برای کسب راهنمایی در زمینه خرید روغن متناسب با دستگاه مورد نظر خود، می توانید از مقالات و مشاوره های سایت ما استفاده کنید.

منبع

روغن سیتی

سوالات متداول

  • انواع روغن بهران VDL کدام است؟

از انواع روغن بهران VDL می‌توان به  بهران کمپرسور vdl32,  بهران کمپرسور vdl46 و بهران کمپرسور vdl68 اشاره کرد.

  • قیمت روغن بهران VDL به چه صورت است؟

بر اساس نوع روغن بهران VDL که دارای چه خصوصیات و ویژگی هایی است، قیمت روغن نیز متفاوت خواهد بود. به هر حال با مراجعه به سایت روغن سیتی توصیه می کنیم که تمام اطلاعات برندهای موجود را مطالعه نمایید و سپس با در نظر گرفتن قیمت نهایی هرکدام خرید مناسبی داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید