راهنمای انتخاب روغن, آموزشی

آشنایی با بهترین روغن موتور مخصوص 206

آشنایی با بهترین روغن موتور مخصوص 206

خودروهای شرکت فرانسوی پژو در ایران از طرفداران بسیاری برخوردار بوده و کم‌تر شخصی پیدا می‌شود که تجربه استفاده از محصولات این شرکت را نداشته باشد. خودروهای خانواده پژو در تعمیرات و نگهداری تفاوت چندانی با دیگر خودروها ندارند و همان فرآیندی ثابت همیشگی را طی می‌نمایند. توجه داشتن به روغن و فیلترهای خودروهای پژو می‌تواند سلامت آن‌ها را تضمین نماید. برای رسیدن به این مهم فقط کافی است که دفترچه راهنمای خودروی خود را مطالعه نموده و روغن‌های مرغوب و باکیفیت را درون موتور خودرو بریزید. خودروی پژو 206 یکی از محبوب‌ترین محصولات خانواده پژو بوده که در بین جوانان نیز طرفداران بسیاری داشته و همچنان نیز مورد استقبال قرار می‌گیرد. پژو 206 در تیپ‌های مختلف تولید شده است و هرکدام نیز طبق استاندارد تعیین شده از یک نوع روغن موتور مخصوص 206 با ویسکوزیته مشخص استفاده می‌نمایند.

 

چرا باید در انتخاب روغن موتور 206 دقت لازم را به عمل آوریم؟

چرا باید در انتخاب روغن موتور 206 دقت لازم را به عمل آوریم؟

  • خودروهای 206 دارای حساسیت خاصی در قسمت موتور می‌باشند و نیاز اساسی به روغن موتور مخصوص 206 مرغوب و با کیفیت دارند.
  • استاندارد مشخص شده برای موتور خودروهای پژو 206 در تیپ‌های مختلف، روغن با ویسکوزیته 5W40 می‌باشد.
  • در هنگام خرید روغن حتما به ویسکوزیته نوشته شده بر روی محصول دقت نموده و این مورد را چک نمایید.
  • خودروهای پژو 206 دارای موتورهای قدرتمندی بوده و این قدرت را می‌توان با ریختن روغن موتور مرغوب و متناسب با نیاز موتور به بالاترین حد رساند.
  • موتور اصلی‌ترین جزء در یک خودرو محسوب می‌گردد و توجه نمودن ویژه به آن نه تنها هیچ‌گونه ضرری نداشته بلکه سبب بالاتر رفتن عمر موتور و خودرو می‌گردد.
  • روغن موتور وظایف متعددی را بر عهده دارد و از این صرف هزینه برای خرید روغن موتور مرغوب اسراف نبوده و ارزش صرف کردن آن را دارد.
  • از سویی نوع موتورهایی که بر روی خانواده پژو 206 سوار شده است نیازمند توجه به دو نکته اساسی می باشد؛ اولی سطح آب درون رادیاتور خودرو و دیگری روغن موتور مخصوص 206. تنها با توجه داشتن به این دو نکته ساده می‌توانیم از خودروی پژو 206 خود محافظت نموده و همچنین رانندگی لذت بخشی را با آن تجربه نماییم.

 

بهترین روغن موتور 206 در ایران

بهترین روغن موتور 206 در ایران

خانواده پژو 206 جز با اصالت‌ترین خودروهایی است که توسط شرکت پژو تولید شده است و در کشور ما نیز پس از گذشت سال‌ها هنوز در خط تولید قرار دارد. در طول 15 سال گذشته این خودرو توسط ایران خودرو تولید می‌گردد و تیپ‌های مختلفی نیز برای آن طراحی شده است. از تیپ 1 گرفته که بسیار قدیمی است تا تیپ 6 که هر کدام در جزئیات مختلف از جمله نوع موتور با یکدیگر تفاوت دارند. روغن موتور مخصوص 206 دارای ویسکوزیته 5W40 می باشد. از آنجایی که دو پیشرانه TU3 و TU5 روی این خودروها قرار دارد، روغن موتورهای آن‌ها اندکی با یکدیگر متفاوت است. برای خودروهای پژو 206 تیپ 1 و تیپ 2 که حاوی پیشرانه TU3 هستند، بهتر است که از روغن موتور با ویسکوزیته 10W40 استفاده گردد. برای تیپ‌های 3 و بالاتر نیز از موتور TU5 استفاده شده و ویسکوزیته 5W40 مناسب‌ترین روغن برای داشتن موتور سالم و قدرتمند می‌باشد. شرکت‌های تولیدکننده بسیاری اعم از داخلی و خارجی در زمینه تولید روغن موتور فعالیت می‌نمایند. جهت تهیه روغن موتور مطلوب و با کیفیت می‌توانید به وبسایت روغن سیتی در بستر اینترنت مراجعه نموده و بهترین روغن موتور مخصوص 206 را تهیه نمایید.

 

روغن موتور مناسب پژو 206 تیپ 1

اولین خودروی خانواده پژو 206 که وارد ایران شد، خودروی پژو 206 تیپ 1 بود. این خودرو نوعی نوستالژی برای مردم ایران محسوب می‌گردد. تعداد افرادی که در سراسر ایران از پژو 206 تیپ 1 استفاده می‌کنند بسیار کم و محدود است. تنها در صورتی که از همان ابتدای خرید خودرو از روغن موتور مرغوب استفاده شده باشد، این مدل خودرو سلامت خود را حفظ کرده است. روغن موتور مخصوص 206 تیپ 1 دارای ویسکوزیته یا گرانروی 10W40 می‌باشد. البته از روغن موتور با نرخ گرانروی 20W50 نیز استفاده می‌شود، اما بهترین عمل استفاده از پایین‌ترین گرانروی است تا عمر موتور را بالاتر ببرد. برای تهیه روغن نیز می‌توانید از انواع داخلی و خارجی استفاده نمایید. روغن موتور بهران و ایرانول جز بهترین روغن‌های تولید داخل هستند. برای تهیه روغن خارجی نیز می‌توانید از برندهای آترود، لیکومولی، توتال، آلینول و بسیاری دیگر از روغن‌های مرغوب موجود در بازار با ویسکوزیته مناسب استفاده نمایید.

 

روغن موتور مناسب پژو 206 تیپ 2

پژو 206 تیپ 2 دارای قدمتی بیست ساله می باشد و جزو تولیدات اولیه شرکت فرانسوی پژو می‌باشد که وارد کشور شده است. تقریبا قسمت عمده خودروهای پژو 206 که قبل از سال 1390 تولید شده‌اند، دارای پیشرانه TU3 بوده و تیپ 2 هستند. مناسب‌ترین روغن برای خودروهایی با پیشرانه TU3 دارای نرخ ویسکوزیته 5W40 می‌باشند. همانند پژو 206 های تیپ 1 نیز می‌توان از روغن‌های با نرخ گرانروی 20W50 برای این خودرو استفاده نمود. اما همانند تیپ 1 بهتر است که از کم‌ترین نرخ گرانروی برای روغن موتور استفاده نماییم. این موضوع بر کارکرد صحیح موتور تاثیر بسزایی داشته و از ایجاد صداهای غیرعادی در داخل موتور خودرو نیز جلوگیری به عمل می‌آورد.

ویژگی روغن موتور مناسب پژو 206 تیپ 2

سطح پایین‌تر گرانروی، در انجام اعمال روانکاری و خنک‌سازی قطعات بهتر عمل نموده و از پوسیدگی قطعات داخلی نیز ممانعت نموده و آن را جوان و سرحال نگاه می‌دارد. نکته حائز اهمیت در تهیه روغن موتور مخصوص 206 تاثیر آن بر بازسازی و جوانسازی خودرو است؛ پیشرانه‌های خودروهای پژو 206 تیپ 1 و تیپ 2 به گونه‌ای طراحی شده که تاثیر کیفیت روغن را می‌توانید به خوبی مشاهده کنید. بنابراین بهتر است که از بهترین روغن‌های موجود در بازار استفاده نمایید. وبسایت روغن سیتی با تنوع بالای محصولات روغن موتور خود، می تواند شما را در انتخاب روغن موتور مناسب شما یاری نماید.

 

سخن پایانی

در این مقاله در رابطه با انتخاب بهترین روغن موتور مخصوص 206 صحبت کردیم. لازم به ذکر است برای خرید و استفاده از روغن دنده صنعتی لازم است که با کارشناسی که در این حوزه تخصص دارد مشورت نمایید. برای دریافت مشاوره رایگان و خرید انواع روغن موتور می‌توانید با کارشناسان روغن سیتی در تماس باشید.

تلفن تماس: 09194408271

منابع: energyeducation  , acoem

روغن سیتی

بیشتر بخوانید:

روعن کمپرسور اسکو

بهران اتوماتیک lll

 

سوالات متداول

  • ميزان مصرف روغن موتور (كم كردن روغن موتور) در موتورهای TU چقدر می‌باشد؟

میزان مجاز کم‌کردن روغن در موتورهای TU حداكثر 0.3 ليتر در هر 1000 کیلومتر می‌باشد. ( البته در دفترچه‌های پژو 206 و 207 در بخش بررسی سطح روغن این میزان حداکثر 0.5 لیتر در هر 1000 کیلومتر نیز بیان شده است.)

  • قیمت روغن موتور برای 206 به چه صورت است؟

از آنجایی که روغن موتور برای یک خودرو، در سلامت، حفظ و نگهداری خودرو بسیار اهمیت دارد؛ شما می‌توانید با مراجعه به سایت روغن سیتی از قیمت آن مطلع شوید.

دیدگاهتان را بنویسید