آموزشی

همه چیز درباره انواع روغن بهران سمند

انواع روغن بهران سمند

روغن بهران سمند از بهترین روغن های گیربکس برای جعبه دنده های دستی خودروهای مختلف به شمار می رود. این روغن که محصول شرکت نفت بهران است، کیفیت قابل قبولی در میان برندهای داخلی دارد. از دلایل اصلی محبوبیت انواع روغن بهران سمند می توان به مرغوب بودن مواد اولیه سازنده آن ها اشاره کرد. با توجه به تنوع بالا، هنگام خرید روغن موتور بهران سمند باید به گرید آن توجه کرد.

 

معرفی روغن بهران سمند

روغن بهران سمند از روغن های نیمه سنتتیک موجود در بازار به شمار می رود. از انواع گریدهای این روغن گیربکس به منظور محافظت از چرخ دنده ها در برابر فاکتورهای خارجی و شرایط بحرانی استفاده می شود. روغن گیربکس بهران سمند از ترکیب روغن معدنی و سیتتیک تهیه می شود. به همین دلیل، از این روغن می توان در گیربکس خودروها و وسایل نقلیه مختلف بدون هیچ مشکلی استفاده کرد.

معرفی روغن بهران سمنداستفاده از گریدهای مختلف روغن بهران سمند برای خودروهای سبک و وسایل نقلیه نیمه سنگین بسیار رواج دارد. کاربرد اصلی این روغن در خودروها و وسایل نقلیه مختلف، روانکاری دنده ها به شمار می رود. از دیگر کاربردهای روغن بهران سمند می توان به محافظت از قطعات گیربکس و چرخ دنده خودروها در برابر خوردگی و زنگ زدگی اشاره کرد.

این روغن در حجم های مختلف به بازار عرضه می شود. با این وجود، حجم یک لیتری انواع روغن گیربکس بهران سمند بیشتر از حجم های دیگر فروش دارد. روغن های بهران سمند مانند سایر روغن هایی که برای روانکاری بکار می روند، جدول فنی دارند. پیش از خرید، حتماً کاتالوگ روغن بهران سمند را به درستی مطالعه کنید.

 

بررسی انواع روغن های بهران سمند

روغن بهران سمند در گریدهای مختلف تهیه و عرضه می شود. دو گرید پرفروش این روغن عبارتند از: بهران سمند W9085 و بهران سمند W14085. در ادامه، به معرفی هر یک از آن ها می پردازیم.

 

انواع روغن بهران سمند | معرفی بهران سمند 85W90

یکی از پرکاربردترین انواع روغن بهران سمند می توان به گرید 85W90 اشاره کرد. این گرید دارای خواص ضد انعطاف پذیری و ضد اکسیداسیون است. از این روغن به منظور روانکاری چرخ دنده ها و مکانیسم های پرفشار هیپوئیدی با فشار زیاد استفاده می شود. از مزایای اصلی روغن بهران سمند 85W90 می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • حفاظت از قطعات گیربکس در برابر سرعت پایین و ساییدگی گشتاور
  • روغن کاری قطعات در دمای پایین
  • محافظت در برابر زنگ زدگی و خوردگی
  • سازگار با انواع مختلف خودرو

روغن بهران سمند از روغن های پایه با کارایی بالا به شمار می رود. به همین دلیل است که از پرفروش ترین روغن های گیربکس موجود در بازار محسوب می شود.

معرفی بهران سمند 85W90انواع روغن بهران سمند | معرفی روغن بهران سمند 85W140

روغن بهران سمند 85W140 به عنوان یک روان کننده گیربکس وسایل نقلیه سنگین، کارایی بالایی دارد. از مهم ترین ویژگی های این نوع روغن می توان به روغن کاری مناسب در دمای پایین، کاهش آلودگی و حداقل نشست اشاره کرد. علاوه بر این، روغن بهران سمند 85W140 با افزایش توانایی حمل بار موجب کاهش هزینه های نگهداری و افزایش طول عمر تجهیزات می شود.

از روغن بهران سمند 85W140 به طور خاص برای روانکاری جعبه دنده دستی خودروهای بنزینی و دیزلی سبک و سنگین استفاده می شود. از کاربردهای اصلی این روغن می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • اتومبیل های مسافری و وسایل نقلیه تجاری
  • تجهیزات بکار رفته برای صنایع بزرگراه ازجمله ساخت و ساز، معادن و کشاورزی
  • کاربردهای صنعتی

شما می توانید مقاله معرفی انواع مختلف گریس را هم مطالعه کنید!

 

نحوه انتخاب روغن بهران سمند مناسب

در هنگام انتخاب انواع روغن بهران سمند باید به عوامل تاثیرگذار بسیار زیادی توجه کرد. برخی از مهم ترین عواملی که باید در نظر گرفته شوند، عبارتند از:

  • توجه به گرانروی روغن بهران سمند: انتخاب گرانروی باید بر اساس محیطی که در آن رانندگی می کنید، انجام شود. گرانروی در محیط های سرد باید بیشتر باشد.
  • کیفیت محصول: کیفیت روغن گیربکس بر اساس معیار GL عددی بین 1 تا 6 انتخاب می شود. هر چه عدد بیشتر باشد، کیفیت روغن بالاتر خواهد بود.
  • مقاومت محصول در برابر کف کردن: روغن هایی که زودتر کف می کنند، از کیفیت پایین تری برخوردار هستند. روغن گیربکس باید با فشار وارده بر خودرو نیز سازگار باشد.

نحوه انتخاب روغن بهران سمند مناسب

مزایای استفاده از روغن بهران سمند

انواع روغن بهران سمند گیربکس از بهترین روغن های گیربکس موجود در بازار به شمار می رود. این محصول از مواد اولیه باکیفیت در داخل کشور تهیه می شود و استفاده از آن با مزایای متعددی همراه است. از مهم ترین مزایای استفاده از روغن بهران سمند می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • سازگاری مناسب با آب بندها
  • تحمل بار بسیار مناسب و خواص ضد سایش
  • حفاظت از قطعات چرخ دنده ها در برابر خوردگی و زنگ زدگی
  • فعال شدن در محدوده دمایی بسیار گسترده
  • پایداری حرارتی بسیار بالا و اکسیداسیون قابل قبول

گریدهای مختلف روغن بهران سمند در محدوده دمای وسیعی قابل استفاده هستند. علاوه بر این، پایداری قابل قبولی در برابر کاهش گرانروی دارند. یکی دیگر از مزایای بسیار مهم استفاده از روغن بهران سمند، بی خطر بودن آن برای سلامت انسان است. اگرچه، این روغن نیز از مواد شیمیایی ساخته می شود و بعد از تماس با پوست باید بلافاصله با آب و صابون شستشو داده شود. به این نکته توجه کنید که پاشیدن این روغن به چشم نیز می تواند خطرناک باشد.

با توجه به کیفیت مواد اولیه، طول عمر انواع روغن بهران سمند در میان سایر روغن های گیربکس بسیار بالاست. در نتیجه، صاحب خودرو یا وسیله نقلیه می تواند روغن گیربکس را دیرتر تعویض کند. این یک مزیت بسیار مهم برای روغن های گیربکس به شمار می رود چراکه موجب کاهش هزینه ها می شود.

سخن پایانی

روغن های بهران سمند تولید شرکت نفت بهران است که از آن ها برای روانکاری جعبه دنده استفاده می شوند. در کنار مزایای متعددی که برای روغن بهران سمند ارائه شد، قیمت یکی از مهم ترین موارد به شمار می رود. انواع گریدهای روغن بهران سمند با قیمت مقرون به صرفه عرضه می شوند. به همین دلیل، روغن های گیربکس بهران سمند از فروش بالایی در بازار برخوردار هستند. آیا تاکنون از انواع روغن بهران سمند استفاده کرده اید؟

تلفن تماس: 09194408271

منبع: vpracingfuels

روغن سیتی

بیشتر بخوانید:

بهران اتوماتیک ll

 

سوالات متداول

  • انواع روغن بهران سمند کدام است؟

از جمله انواع روغن بهران سمند می توان به بهران سمند 85W140، بهران سمند 85W90 و … اشاره کرد.

  • اهمیت استفاده از انواع روغن بهران سمند به چه صورت است؟

این روغن در حجم های مختلف به بازار عرضه می شود. با این وجود، حجم یک لیتری انواع روغن بهران سمند گیربکس بیشتر از حجم های دیگر فروش دارد. روغن های بهران سمند مانند سایر روغن هایی که برای روانکاری بکار می روند، جدول فنی دارند. پیش از خرید، حتماً کاتالوگ روغن بهران سمند را به درستی مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید