آموزشی, دسته بندی نشده

آلودگی روغن با آب

آلودگی روغن با آب

آلودگی روغن با آب

آب یک آلاینده بسیار مخرب است. مهم است که بدانید هنگام حمله به روغن ، دستگاه یا سیستم ما چگونه رفتار و همزیستی می کند.درک همزیستی آن طی سالها از درک اولیه دو حالت ، سپس سه و اکنون چهار حالت ، تکامل یافته است. سه مورد از این حالت ها به وضوح قابل مشاهده است و نه تنها در مورد وجود آب ، بلکه در مورد شرایط روغن نیز به ما می گوید. تا کنون ، مهمترین ، موثرترین و کاربردی ترین سنسور کنترل وضعیت ، چشم سنج است . ضروری است که ما چشمان خود را آموزش دهیم و بازرسان مشتاق باشیم که یک امر اساسی برای بازرسی است. اگر می خواهید قابلیت اطمینان در کلاس جهانی داشته باشید ، باید روغن کاری در کلاس جهانی داشته باشید.

انواع الودگی روغن با اب

در گذشته گفته می شد که روغن آلوده به آب در دو حالت وجود دارد ، آب اول محلول (از نظر مولکولی در ماتریس روغن چسبیده) و آب دوم آزاد (از نظر مولکولی محدود نیست). در 30 سال گذشته یا بیشتر ادبیات ، از جمله انتشارات نوریا ، آب را دارای سه حالت می دانند. آب آزاد به عنوان آبی تعریف شده است که با نیروی جاذبه از روغن خارج می شود.  به معنی است که بسته به تراکم روغن در زیر یا بالاتر از مرحله روغن جدا می شود.حالت سوم جدید آب امولسیون شده است. آبی که در گلوبولهای ریز در روغن محکم نگه داشته می شود دیگر به عنوان آب آزاد شناخته نمی شود. در عوض با دقت بیشتری به آن آب امولسیون یا میکروامولسیون گفته می شود. آب امولسیون شده به سرعت و یا اصلاً در بسیاری از موارد جدا نمی شود. این به دلیل قطبیت ، مربوط به نیروهای منسجم بین آب و روغن ، به ویژه مواد افزودنی آن است. همچنین بر روی این منطقه سطح زیاد روغن و آب تأثیر دارد که مربوط به منطقه تماس بین آب و روغن است. هرچه گویچه آب کوچکتر باشد ، سطح نسبی سطح تماس آب با روغن بیشتر می شود که آب را محکم تر و طولانی تر در بدنه روغن نگه می دارد.

حالت چهارم مربوط به وارونگی آب و روغن به عنوان یک امولسیون است. وقتی وارونگی اتفاق می افتد ، آب در فاز پیوسته است و روغن فاز ناپیوسته است. روغن گلوله یا میکرو گلوب است ، نه آب.این امولسیون معکوس معمولاً یا در رابط بین روغن و آب آزاد یا در موارد نادر آب بیشتر از روغن موجود در یک ظرف آشفته یا سیستم گردش خون وجود دارد. بسیاری از مایعات و ماده خنک کننده های فلزی کار ، مایعات مبتنی بر آب بالا ، یعنی امولسیون های روغن در آب هستند. در مورد برخی از مایعات هیدرولیکی مقاوم در برابر آتش نیز همین مسئله وجود دارد.

 

الودگی روغن

 

دو نمونه مختلف که هر چهار حالت آب و روغن را به نمایش می گذارند. به شکل سفید شیری از آب آزاد در هر دو نمونه توجه کنید.

کنترل الودگی

روغنی که با اب الوده شده است در صورتی که اب باعث تغییر شیمیایی و فیزیکی در روغن نشد باشد میشود انرا جدا کرد و روغن را دوباره مورد استفاده قرارداد.

انواع روش های رفع الودگی توسط اب:

  • ته نشین شدن در مخزن:
  • جداسازهای گریز از مرکز
  • تقطیر از طریق خلا
  • فیلترهای پلیمری

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید